Tyske
Hvordan er forskellen i pris og kvalitet på ure fra A. Lange & Söhne, Chronoswiss og Glashütte Original? Jeg synes, at de alle laver meget smukke ure, men er de to sidstnævntes kvalitet også i orden?

Bedste hilsener
Svar
Alle tre er fine mærker. Dog anser jeg Lange som nr. 1, GO som nr. 2 og Chronoswiss som nr. 3, hvis vi ser overordnet på tingene.

Alle tre laver ure i en kvalitet som matcher prisen, så uanset prislejet får du fint ur for pengene.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Alle tre er fine mærker. Dog anser jeg Lange som nr. 1, GO som nr. 2 og Chronoswiss som nr. 3, hvis vi ser overordnet på tingene.

Alle tre laver ure i en kvalitet som matcher prisen, så uanset prislejet får du fint ur for pengene.

/Mads

Jeg har aldrig haft et Lange... men der er vist ikke meget at sætte på dem Icon_e_wink Til gengæld har jeg et Glashütte Original - og det er et A-klasse ur.... uden sidestykke - bliver gladere og gladere for det og det er simpelthen såååå fint håndværk og en flot flot finish at jeg mener man får mere ur for pengene her end på så mange andre velkendte mærker... men det er selvfølgelig altid smag og behag... men kvalitet det er det - hele vejen igennem.

Tom
Svar
L&S er noget af det lækreste. GO er absolut klasse (a la JLC). Chronoswiss er et af de mærker, der giver mest smæk for skillingen.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:L&S er noget af det lækreste. GO er absolut klasse (a la JLC). Chronoswiss er et af de mærker, der giver mest smæk for skillingen.

Kan du uddybe "smæk for skillingen"? Jeg havde nemlig selv på fornemmelsen, at ovennævnte rating passede meget godt, når man ser på prisen.
Svar
Pierrot Skrev:
GTwatch Skrev:L&S er noget af det lækreste. GO er absolut klasse (a la JLC). Chronoswiss er et af de mærker, der giver mest smæk for skillingen.

Kan du uddybe "smæk for skillingen"? Jeg havde nemlig selv på fornemmelsen, at ovennævnte rating passede meget godt, når man ser på prisen.

Flotte værker og komplikationer til prisen. Kvalitet/pris forholdet er godt...
Svar
Sidste spørgsmål: Hvad hedder den Lange-model, der meget ligner Chronoswiss Orea? Og hvem "ejer" designet(jeg har bemærket at mange forskellige mærker tit har næsten identiske designs)?
Svar
Spørgsmål til værk-eksperterne: Jeg har læst et sted, at Chronoswiss opstod på "resterne" af Enicar, og at de i starten anvendte Enicars inhouse værker. Holder den ?
De venligste hilsner, John
Svar
Om det var på resterne af Enicar ved jeg ikke. Tidsmæssigt er det ikke så skørt, Chronoswiss er fra 1983 (og Tysk trods navnet). Om G.P. Lang som startede dem kom fra Enicar er jeg ikke klar over det

Han købte et stort restlager af Enicar 165 og så vidt jeg ved 167 (begge automater med finregulering). De blev vist nok yderligere forabejdet og benyttet i en række af de tidlige Chronoswiss i ny designede kasser
De var også blevet brugt i Enicar Sherpa.

Der var en del vistnok i dette - men det skulle holde

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Om det var på resterne af Enicar ved jeg ikke. Tidsmæssigt er det ikke så skørt, Chronoswiss er fra 1983 (og Tysk trods navnet). Om G.P. Lang som startede dem kom fra Enicar er jeg ikke klar over det

Han købte et stort restlager af Enicar 165 og så vidt jeg ved 167 (begge automater med finregulering). De blev vist nok yderligere forabejdet og benyttet i en række af de tidlige Chronoswiss i ny designede kasser
De var også blevet brugt i Enicar Sherpa.

Der var en del vistnok i dette - men det skulle holde

vh

Var Enicar et godt mærke eller bare noget bras?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)