Kan i nænne at bruge jeres ur ?
#11
Jeg bruger mit Seamaster hver dag.. Både når der bliver hugget brænde, ordnet have, job, etc.. Går stadig som en drøm, og ridser har det ikke mange af Icon_e_smile
Omega Seamaster 300m Professional Ref. 2531.80.00.
Omega Seamaster Planet Ocean Chronograph Ref. 2210.50.00.
Svar
#12
Tja, den er svær for mig....

Jeg har købt mine ure for at bruge dem, men på den anden side så gør det ondt når de kommer "til skade" - dvs. får nogle ridser mm. Af samme årsag er jeg ikke meget for at købe ure der er i mint condition eller NIB. De første ridser (og det får de, når det er mig der går med ur) gør simpelthen for ondt og jeg vil derfor have det svært ved at bruge dem.

På den anden side så kunne jeg godt tænke mig et godt mekanisk ur til sportslige udgydelser, et som jeg ikke behøver at være så øm over for.

Rolf
Svar
#13
Jeg plejer at tage uret af når der skal dyrkes sport, laves bil, lægges fliser, osv. Til de semi-hårde aktiviteter som hækklipning, græsslåning og leg med ungerne har jeg ur på. Dog har jeg 3-4 ure som heller ikke deltager i disse semi-aktiviteter, men kun er til specielle lejligheder.

Heldigvis kan jeg bruge alle mine ure på arbejde uden at frygte for at deres ve og vel. Godt man ikke er håndværker i den henseende...

/Mads
Svar
#14
Jeg har ingen box til urene. Hvis ikke jeg han se og røre ved dem - så dur det ikke.

Alle mine 21 ure bruges - dagligt - med omtanke til aktiviteterne. Hækkeklip, grave i haven, gød-det-selvombygninger: et polar quartz lcd ur......

Men mine 21 ure har sikkert en samlet værdi svarende til nogen af jeres 1 eller 3. Icon_exclaim Icon_exclaim
Icon_+1
Svar
#15
Jeg er en af dem der køber ure for at bruge dem.
Men man vil jo heller ikk ødelægge sine bedste ure, så på arbejde (pædagog) bruger jeg seiko eller citizen.
Skole ryger breitlingen på.
Have arbejde og ligende ryger et billigt digital ur på.
Har desuden den filosofi at man ikk kan undgå at ridse, men klart at jeg passer på skarpe kanter og hårde genstande når jeg bruger dyre ure.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#16
Loncar Skrev:gød-det-selvombygninger

Jegkunne godt tænke mig sådan en gød-det selvombygning. Hvordan gør man. Planter en helt lille spæd ombygning man får i en lille potte - gøder i et år og så står det færdigt?
Skal man selv male når den er vokset op eller sker det også i vækstperioden
(undskyld jeg rammer slev ferkort mindst lige så ofte.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#17
jeg bruger også mine - men vælger ur efter hvad jeg skal.
Svar
#18
Jeg har et G-Shock til de vilde aktiviteter, jeg brugte en dag min Doxa Sharkhunter til græsslåning, med det resultat at rotoren fangede en sten i græsset, slyngede den ind i en mur og tilbage på øverste venstre horn på mit ur Icon_exclaim Icon_exclaim

Siden den dag har det været G-Shock.

Bruger dog et Marathon TSAR til badning, svømmehal og lign.

Thomas
Svar
#19
Der er flere kriterier som jeg har lagt til grund for samlingen - en af dem er at urene skal kunne bruges. Og det bliver de generelt.

Jeg har det sådan at der udvikler sig ure til forskellige situationer:

Dette bruges primært ifbm. hundetræning:
İmage

Dette er det foretrukne når vi tager i sommerhuset:
İmage

Til jagt bruger jef ofte dette:
İmage

De fleste af mine ure er dress ure og de bruges naturligvis til daglig på kontoret - og vælges efter humør og hvad sko jeg har på Icon_e_biggrin

Der er jo så også visse ure som har helt særlig betydning og de bruges jo så ved særlige lejligheder:

Vi havde bryllupsdag igår:
İmage

til jul bruges:
İmage

Hvis min søn Jacob bestemmer:
İmage

Hvis min søn Simon bestemmer:
İmage

Når Conni bestemmer:
İmage

Men brugt - det bliver de allle - undtagen denne - den har jeg aldrig gået med:
İmage

İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
#20
hannover_dk Skrev:
Loncar Skrev:gød-det-selvombygninger

Jegkunne godt tænke mig sådan en gød-det selvombygning. Hvordan gør man. Planter en helt lille spæd ombygning man får i en lille potte - gøder i et år og så står det færdigt?
Skal man selv male når den er vokset op eller sker det også i vækstperioden
(undskyld jeg rammer slev ferkort mindst lige så ofte.

vh

Det er fuldstændig korrekt. Icon_cool Man bygger f.ex. en meget lille carport, planter den der hvor den skal gro og vokse sig til normal størrelse og så gøder man (der af udtrykket gød-det-selv). Icon_e_smile Icon_e_smile

Og ca. 2-3 år senere har man en fuld udvokset carport til bilen. En langsommelig process - men billig fordi der skal bruges så få materialer.... Icon_razz
Icon_+1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: