VC Overseas
Claus Larsen Skrev:
HG Skrev:Meget smukt ur, jeg kiggede meget på den VC Overseas, med hvid skive, men bestemte mig for JLC Master 8 i stedet for.
Overseas Chrono er også lækkert Icon_razz

Var det den her?
İmage

Claus
Men denne er nu også lækker, vist lidt mindre ikke? De nye er 42,5mm

Er det dit VC???
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
De er bare super flotte. Efter jeg fik fik den første, har jeg længe gået og tænkt på en alm automatic, med det nye JLC værk. Så der ryger nok en Rolex og et par Omegaer.

Claus
Svar
Ikke ure jeg kommer i nærheden af desværre men hold da .... hvor
er de flotte.

Og så med den rigtige indmad Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har haft den gamle model med blå skive, og var meget glad for den.

Da jeg havde haft den lidt blev jeg træt af den blå skive, og gik derfor ind til Klarlund for at få den skiftet til den sorte som på billedet. Efter en uge fik jeg at vide skiven var udgået og det kunne så ikke lade sig gøre.

Det er den ringeste service jeg har oplevet fra et urfirma (ikke Klarlund, de var søde nok), uret var 4 år gammelt.

Jeg skød uret af, og har derefter holdt mig væk fra VC.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Jeg har haft den ganle model med blå skive, og var meget glad for den.

Da jeg havde haft den lidt blev jeg træt af den blå skive, og gik derfor ind til Klarlund for at få den skiftet til den sorte som på billedet. Efter en uge fik jeg at vide skiven var udgået og det kunne så ikke lade sig gøre.

Det er den ringeste service jeg har oplevet fra et urfirma (ikke Klarlund, de var søde nok), uret var 4 år gammelt.
Jeg skød uret af, og har derefter holdt mig væk fra VC.

Jeg har læst flere gange at der er problemer med deres service, skidt når de ellers er med i toppen....
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Ja man skulle tro det hang sammen.

Patek for også tit klø over deres "service", især lidt ældre modeller, hvilket gør man kan undre sig over deres slogan....
İmage
Svar
Hvordan er servicen på JLC som de bruger som indmad Icon_question
Svar
Hvad er ca. prisen på sådan en sag (42mm) ? , hvis jeg kan finde finanserne, skal mit PAM 221 have selskab.

HG Skrev:
Claus Larsen Skrev:
HG Skrev:Meget smukt ur, jeg kiggede meget på den VC Overseas, med hvid skive, men bestemte mig for JLC Master 8 i stedet for.
Overseas Chrono er også lækkert Icon_razz

Var det den her?
İmage

Claus
Men denne er nu også lækker, vist lidt mindre ikke? De nye er 42,5mm

Er det dit VC???
Svar
Jeg mener at den nye model med den nye lænke ligger lige omkring 105.000 Dkr. vejl. udsalgspris i DK.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Lækre sager. Både de nye og gl. modeller. De nye er 42,5 mm mod de gl. på 36 mm og 40 mm for chrono´en.

VC service er faktisk ganske fair for disse to modeller. Mener ikke det koster over 3-4 k. Servicetiden kender jeg ikke.

Forstår ikke helt kritikken af Patek. De er netop kendt for at kunne servicere ALLE deres ure uanset alder. Yes det koster, men det kan lade sig gøre uanset alder og model. Løber de tør for reservedele laver de nogle nye Icon_cool

Uha det VC 2-counter chrono er lækkert. Her er en glasbagkasse et must Icon_cool Værket er faktisk et Lemania og baseret på samme ebauche som Omega brugte i deres klassiske cal. 321. Sjovt at se high-end producenterne stadig bruger disse smukke manuelle kolonnehjulsværker uanset kostprisen. At man så kan købe et vintage ur med samme værkkonstruktion (omend ikke samme finish) for ca. 8-10 k er da smukt.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)