Råd til valg af Seiko
Jeg er sådan i det små begyndt at samle på mekaniske/automatiske ure og har kigget lidt på Seiko, synes man får meget for pengene.

Kan bedst lide diver / sports ure, men ved ikke specielt meget om Seiko, hvad synes I jeg skulle købe, det kan være et helt nyt eller et ældre med patina, det skal bare kunne holde til at blive brugt, det skal nemlig ikke ligge i skuffen altid.

I øvrigt fint med et japansk forum, der er mange spændende ure her.

Vh.
Thomas
Svar
Hej Thomas.

Seiko Sumo kunne være et godt valg,

İmage

İmage

İmage

kan købes for ca. kr. 3200.......
Svar
Den alm. diver fra Seiko i dag med automatik er SKX007 eller 009 med pepsi lynette. Alternativt SKX779K (Seiko monster) eller SNM011K1 (Seiko Samurai)

De er i hvert fald beregnet til brug hver dag.

Skal du have et lidt bedre værk så taler vi SBDC003, men igen også beregnet til brug hver dag.

Du kan se ovenstående modeller på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.chronograph.com">www.chronograph.com</a><!-- w -->

Taler vi vintage så kunne du se dig om efter en 6105-8110, men de er noget sværere at finde i god og ikke mindst i original stand. Man skal have læst på tingene før man køber her, da der er masser af fælder.

Thomas
Svar
Tak for svar, Seiko laver godt nok mange forskellige modeller, er der nogen som har købt hos Cronograph?
Svar
Thomse Skrev:Tak for svar, Seiko laver godt nok mange forskellige modeller, er der nogen som har købt hos Cronograph?

Jeg har handlet hos dem et par gange, det forløber glat, du betaler med kort så ingen risiko der.

Det eneste du skal være opmærksom på er at tingene kan blive fanget i tolden hvorved du skal beregne ca. 30% oven i prisen for tolden.

Stadigt billigere end at købe i Europa, og langt de fleste Seiko automatik modeller kan du slet ikke købe i butik i DK.

Jeg har også handlet hos <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.21jewels.com">www.21jewels.com</a><!-- w --> som ligesom chronograph ligger i Singapore, det gik også fint.

Thomas
Svar
Jeg har positive erfaringer med <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.chronograph.com">www.chronograph.com</a><!-- w -->.

Hvad angår Seiko ure, så har du ret i at man får meget for pengene. Jeg er godt tilfreds med de jeg har/har haft:

Seiko Orange Monster
İmage

Seiko SXK009-K2
İmage

Seiko Black Monster
İmage

Seiko 5 SNKE01K1 (integreret lænke=tricky lænke-/remskifte)
İmage

Alle nævnte Seiko´er i andre brugeres indlæg er rigtig gode bud på "bang for Your Buck". Desværre kan Seiko´s automatics ikke trækkes op. Det kan Citizens derimod. Jeg har været super glad for de jeg har/har haft - også "good value for money" - som jeg ser det:

Citizen NY2300
İmage

Heldigt køb af en godt gående Citizen Eagle 7 fra 80´erne
İmage

Prøv dig frem, og find ud af hvilket du bedst kan lide. De nyere Seiko og Citizen ure er til at sælge igen, og så har du lidt til at købe et andet/nyt for ... Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Desværre kan Seiko´s automatics ikke trækkes op.

Det er ikke helt korrekt, 6R15 værket som sidder i Sumo'en (SBDC003) som vises ovenfor kan man godt trække op manuelt. Den har samtidigt også ca. 50 timers gangreserve så et noget bedre værk end 7S26 der sidder i SKX009 og Seiko Monster, den kan nemligt ganske rigtigt ikke trækkes op manuelt.

Thomas
Svar
Seamus Skrev:

Det er ikke helt korrekt, 6R15 værket som sidder i Sumo'en (SBDC003) som vises ovenfor kan man godt trække op manuelt. Den har samtidigt også ca. 50 timers gangreserve så et noget bedre værk end 7S26 der sidder i SKX009 og Seiko Monster, den kan nemligt ganske rigtigt ikke trækkes op manuelt.

Thomas

Og jeg kan tilføje, at det faktisk går meget nøjagtigt.
Svar
Min kommentar omkring optræk gik på de ure jeg har/har haft. Mener ikke nogle af dem kan/kunne trækkes op ... ellers må I endelig rette mig, tak ! Godt, at I lige afklarer omkring de øvrige nævnte ure ... Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Tukjær Skrev:
Seamus Skrev:

Thomas

Så er der noget galt med min Sumo. Icon_cryDen kan ikke trækkes op.

Claus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)