Rolex Submariner 16613
#1
Jeg har kig på et Submariner ref. 16613, og jeg har set Mads Laier har et til salg på vintageure.dk Uret er fra 1995 og i meget god stand prisen er 29500kr. Det er da rimeligt nok ikk?? Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på??
Svar
#2
Ja der er selvfølgelig e typiske ting du skal være påmærksom på. Kommer uret med boks/papirer? Er kassen poleret? Er skive og visere oprindelige(tritium da det er fra 1995)...
Svar
#3
Og glem ikke lænken. Midterleddene er i guld og tit er de ret slidte pga. blødheden. En ny nænke er svinedyr så sørg for at den ikke har for meget strech.

Et ur fra 1995 er ofte oprindeligt da det trods alt ikke er så gammelt. slitagen på kassen er ligeledes ofte begrænset og et service kan gøre meget ved det. Men lænken er som sagt det springende punkt da en ny koster 12-15 k.

/Mads
Svar
#4
12-15 Icon_e_surprised Icon_e_surprised Hold da op
Svar
#5
Jeg har den selv. Der er sansynligvis ikke guld i låsen på en fra 95. Den er ligeledes med stifthuller. Hvis du smider 1k oveni er jeg ret sikker på, at du kan finde en super flot uden stifthuller og med guld i låsen.
Jeg fik en næsten ny til den pris.

Claus.
Svar
#6
Okay. Er din slidt på guldet?
Svar
#7
Der er ingen slid på guldet, udover de småridser der kommer når jeg bruger det. Jeg går ofte med det, og det holder sit egentlig pænt.

Claus
Svar
#8
Mange tak for svaret
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: