Rolex Sub LV, rundt om den varme grød
#1
Jeg ser pt. på en Sub LV, men går som overskriften siger rundt om den varme grød, dels fordi jeg vil være nødt til at skille mig af med et par ure jeg er glad for og dels fordi jeg er i tvivl om det er beregnet til daglig brug.

Jeg er klar over at uret godt kan holde til at blive brugt, men er i tvivl om hvor resistent det er overfor ridser og om disse ses nemt på uret, her taler vi alm. kontorbrug, jeg har tænkt mig at bruge andre hvis jeg skal i haven og arbejde Icon_e_smile

Jeg har prøvet den grønne sub og det store plus for mig er maxi dial, og kan egentligt også godt lide den grønne farve, den er dog måske lidt for flashy i længden så skal måske på sigt skiftes til en sort. Er der nogen som kender ca. prisen på det sorte lynette indlæg?

Håber på lidt god info fra sub ejere Icon_e_smile

Thomas
Svar
#2
Jeg ejer ikke en Sub, det ved du.... Icon_e_wink men jeg har hørt at det koster i mellem 400-500 kr. Men der er sikkert andre der ved det mere nøjagtigt!
Svar
#3
Jeg købte den sorte lynette sammen med mit nye LV for en uge siden.

Prisen var kr. 440,-, som nok ikke har ændret sig på en uge.

Den skal dog også monteres og det er ikke noget du selv kan, så her skal der nok beregnes til time løn.
Svar
#4
Super tak for priserne, det vil helt sikkert ikke være noget jeg selv vil sidde og gøre, det må en erfaren urmager hellere rode med.

Er der nogen LV/Sub brugere herinde som kan sige lidt om mit spørgsmål vedr. ridser og daglig brug?

Thomas
Svar
#5
Min erfaring er, at Rolex er forholdsvis resistent overfor ridser. Ved almindeligt brug (arbejde/kontor, cafeture, strandture, etc.) kommer der kun de uundgåelige hairlines.

Og når du så i en årrække/årti har givet det nogle tæsk, kan en let polering fjerne det hele.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#6
Hej Seamus

Jeg kan godt forstå du overvejer den grønne sub, jeg overvejede den længe, og fik endelig fat i en i foråret.
Mht. ridser er der kommet lidt hairlines på spændet, men det er egentligt minimalt. På selve kransen og kassen er der ikke kommet noget, så min erfaring er at det ret resistent overfor ridser. Jeg bruger det hver dag, men tænker dog over hvad jeg laver, (tager det af når jeg ordner cykel og lignende).
Mht. den sorte krans har jeg tænkt på at købe en, men lige nu nyder jeg den grønne som jeg stadig syntes er super flot og sammen med maxi skiven var det grunden til at det blev en LV.
Håber det kan hjælpe lidt.

Mvh.

Papelione
Svar
#7
Du går bestemt ikke galt i byen med en LV.

Som så mange andre ure der har poleret siderne på kassen, så kan det ikke undgås, at der kommer nogle fine "hairlines"

Jeg gav ikke noget for den sorte lynette, da jeg købte mit. Min forhandler skifter også uden beregnig, og det tager ikke mere end et par minutter.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#8
Selvfølgelig er en Sub beregnet til daglig brug.
Rolex sportsure er netop beregnet til forholdsvis hård brug.

Det vil få ridser, men ure er jo brugsgenstande.

Det er jo ikke en altertavle Icon_smil

Jens-Kristian
Svar
#9
Endnu engang mange tak for hjælpen, det er godt med lidt opbakning når disse beslutninger skal tages Icon_e_biggrin

Thomas
Svar
#10
Maxi dial ???? Icon_e_surprised

Hvad menes der med det.


Med venlig hilsen
Larsen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)