Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Som overskriften antyder vil jeg høre om nogen af jer har gjort nogen overvejelser om hvilket ur jeres børn engang skal arve fra jer og hvorfor?
Jeg ville ønske min far havde et ur af stor affektionsværdi jeg engang skulle arve, men så forudselig har han desværre ikke været  Eller måske købt et ur i forbindelse med min fødsel jeg ´så fik til min konfirmation eller endt uddannelse. Men desværre...
Jeg vil selv være på forkant når min søn engang ved en særlig lejlighed skal have "mit ur". Jeg ærger mig over ikke at have købt et ur på hans fødselsdato, som så skulle fremgå i papirerne, men dengang tillod økonomien det ikke.
Tilfældigvis har jeg fundet ud af at mit Patek Philippe Nautilus er købt 7 dage før hans fødsel, så det må da være det oplagte valg  Det ligger jo også lidt i deres slogan  Dog er det ikke mit navn i papirerne. Men mon ikke han overlever...
Men har I tænkt på den kommende generation?
/Mads
•
Svar: 588
Tråde: 108
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Ja, jeg ville godt nok også ønske, at min far havde gjort sig nogle tanker på det område.
Umiddelbart regner jeg med, at min først fødte skal have Sub'en.
Så må de andre slås om resten
Med venlig hilsen
Christian
•
Mads Gjødesen Skrev:Men har I tænkt på den kommende generation?
/Mads
Ja, det kan du tro.... Men ikke hvad ure hun skal arve. Jeg har ingen ure der betyder specielt meget for mig eller hende. Det er kun ure......
•
Lad mig sige det sådan; den kommende generation har tænkt på sig selv!
Min søn er allerede obs på hvad jeg har - og især hvad jeg ikke må skille mig af med. Så jeg må lejlighedsvis gøre opmærksom på, at jeg forhåbentlig er her lidt endnu, og at han pænt har at vente.
Men det eneste jeg med sikkerhed ved går videre - for det sælger jeg aldrig - er et Zenith guldur fra 60'erne, arvet after min morfar. Jeg bruger det stort set ikke selv, men kunne ikke drømme om at sælge. Ikke som sådan specielt interessant, men klassisk enkelt og med familiehistorie - og det tæller.
Der kan jo så efterfølgende komme nyt i samlingen så er værd at lade gå videre.
Tanken om at købe på sit barns fødselsdag er da fantastisk, jeg kunne forestille mig det måtte være stort at få et sådant i arv...
MVH Lars U
•
Jeg har mit PAM112 som næste generation skal arve. Men det bliver ikke før jeg selv stiller træskoene.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Begge mine voksne drenge er helt obs på min ursamling og ved ret godt hvad de bedst kan lide - og har næsten frit slag på at låne, hvilket begge gør.
De klarer sikkert problemet med at dele når jeg er væk. Jeg har klart for mig hvad jeg ville tage - men da jeg elsker begge lige meget - og det ikke er værdi som afgør det - så har jeg ikke noget personligt valg til dem.
Jeg kan dog ud fra det de låner se, at de ikke kommer op at slås, de har "hver deres" og iøvrigt kommer de aldrig op at slås - heller ikke over arv.
Det vil også se ynkeligt ud - jeg håber de er halvgamle når det bliver aktuelt, og når de kan låne behøver de heller ikke tænke i retning af stryknin
vh
•
Svar: 524
Tråde: 50
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg har også gjort mig lignende tanker. Jeg er dog stadig i vildrede over præcis hvordan det skal forløbe. Jeg har mit Rolex 5513 fra 1970, som klart skal gå videre som arvestykke i familien. Føler dog ikke, at uret har opnået en speciel historie for mig endnu, og derfor tænker jeg, at det måske ikke er så velegnet til formålet alligevel. Derfor er jeg tilbage til den klassiske formel, hvor jeg har sat penge tilside til den dag jeg skal have mig en søn, hvor jeg så kan smutte forbi Klarlund og hente en Submariner som jeg ser som det bedst egnede ur til lejligheden.
•
Larzovic Skrev:Jeg har også gjort mig lignende tanker. Jeg er dog stadig i vildrede over præcis hvordan det skal forløbe. Jeg har mit Rolex 5513 fra 1970, som klart skal gå videre som arvestykke i familien. Føler dog ikke, at uret har opnået en speciel historie for mig endnu, og derfor tænker jeg, at det måske ikke er så velegnet til formålet alligevel. Derfor er jeg tilbage til den klassiske formel, hvor jeg har sat penge tilside til den dag jeg skal have mig en søn, hvor jeg så kan smutte forbi Klarlund og hente en Submariner som jeg ser som det bedst egnede ur til lejligheden.
Du er sikker på at du får en søn....? Det er jo ikke noget man "bare" bestiller
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Tukjær Skrev:Larzovic Skrev:Jeg har også gjort mig lignende tanker. Jeg er dog stadig i vildrede over præcis hvordan det skal forløbe. Jeg har mit Rolex 5513 fra 1970, som klart skal gå videre som arvestykke i familien. Føler dog ikke, at uret har opnået en speciel historie for mig endnu, og derfor tænker jeg, at det måske ikke er så velegnet til formålet alligevel. Derfor er jeg tilbage til den klassiske formel, hvor jeg har sat penge tilside til den dag jeg skal have mig en søn, hvor jeg så kan smutte forbi Klarlund og hente en Submariner som jeg ser som det bedst egnede ur til lejligheden.
Du er sikker på at du får en søn....? Det er jo ikke noget man "bare" bestiller 
Sig mig Tukjær, er du ikke updated. Det gør man da idag når man bestiller dem, den gamle metode bruger man kun i provinsen idag!
•
•
|