Svar: 427
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Umiddelbart synes jeg at den nye Omega LE model lavet i 1957 ex. er meget dyr, fordi det virker som om det kun er, den iøvrigt, meget lækre kasse man får med i forhold til de andre 1957 modeller.
Er den limiterede udgave de ekstra penge værd iforhold til den alm 1957 udgave, som koster næsten det halve (33.000,-)?
Er der noget specielt ved LE udgaven, som den alm. udgave ikke har, som jeg ikke er klar over?
Hilsen
Danny
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg ved personligt ikke hvor meget det koster at lave om på det værk, men jeg vil klart foretrække en helt normal speedmaster med lemania værk. Det er samme værk man bruger i LE 1957 som der sidder i en 1957 automatik. Groft sagt har man fjernet automatik delen og lagt en plade over værket.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Der er tale om to vidt forskellige ure. Det "billige" er et almindeligt Speedmaster med cal. 863, mens den dyre model har et helt andet værk med co-axial og kolonnehjul. Desuden en emalie skive mod det billiges malede.
Så i mine øjne er det billige faktisk dyrt i forhold til det alm. non-LE.
Derimod syntes jeg prisen for den dyre er ok.
/Mads
•
Svar: 427
Tråde: 23
Mads Gjødesen Skrev:Der er tale om to vidt forskellige ure. Det "billige" er et almindeligt Speedmaster med cal. 863, mens den dyre model har et helt andet værk med co-axial og kolonnehjul. Desuden en emalie skive mod det billiges malede.
Så i mine øjne er det billige faktisk dyrt i forhold til det alm. non-LE.
Derimod syntes jeg prisen for den dyre er ok.
/Mads
Jeg var ikke klar over der var så mange ændringer på uret i forhold til std. udgave.
Vil det dyre aligevel ikke tabe mere i pris en den alm., eller bliver LE med time et eftertragtet samler objekt?
Jeg ved godt det kun kan blive et gæt.
Jeg synes nemlig der er mange til salg rundt om på nettet, så derfor virker det ikke som om den er blevet revet væk.
•
Svar: 955
Tråde: 58
Jeg synes deres emalje skiver er lidt kedelige, det er kun det sorte der er emalje, resten er trykt på som alm. skiver.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Jeg tør ikke spå om dets samlerpotentialle. De går ca. for 55-60 k på brugtmarkedet men jeg tror salget går trægt. De er LÆNGE til salg men sælgerne har sikkert håbet at de ville stige og derfor tålmodighed.
Jeg ville ikke købe et med mindre jeg var sikker på at jeg ville beholde det 10-20 år. Så tror jeg det nok skal stige lidt, men som ren investering ville jeg klart vælge vintage Speedmaster.
Værket er ganske fedt i uret, men som Columbo skrev er det dog baseret på et automatic værk som er blevet modificeret til manuelt. Så har men kun fokus på value for money ville jeg nok nappe et Broad Arrow eller et alm. speedmaster moon.
/Mads
•