Luminova
#1
hej Allesammen.

Jeg kom til at tænke på,hvornår Omega skiftede fra Tritium til Luminova?.Har lagt mærke til,at ældre Seamastere har gullige index og visere-er det fordi,at de er med Tritium?.

Hilsen Fortissimo Icon_e_biggrin .
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
#2
Fortissimo Skrev:hej Allesammen.

Jeg kom til at tænke på,hvornår Omega skiftede fra Tritium til Luminova?.Har lagt mærke til,at ældre Seamastere har gullige index og visere-er det fordi,at de er med Tritium?.

Hilsen Fortissimo Icon_e_biggrin .
1977 skiftede de (ifølge chronocentrik) - og ja hvis der er gullig masse i visere osv så er det nok tritium som patiner
Ofte vil der stå med småt T -swiss -T på tritium skiverne - og fra 1977 (SLÅFEJL MED 77 SKAL VÆRE 1997) Swiss made bare - men der er ikke skiftet præcist - så man kan ikke regne med dem helt - på det punkt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Øhh John skulle der ikke have stået 1997? Det var først der de gik fra tritium til luminova.

/Mads
Svar
#4
Øv-jeg har lige fundet ud af,at alarmen i min x33ér ikke virker Icon_e_sad .
Hvad gør jeg??.Der er garanti på uret selvfølgelig-i et år hos Mads Laier,men hvor lang tid går der før det er repareret Icon_cry.
Havde ellers gået og glædet mig til at få det på hånden,når jeg skal rejse om 9 dage Icon_cry.

Hilsen Fortissimo
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
#5
Sorry - skulle have lavet en ny tråd.
Men så kommer der lige en anden ting,vedrørende denne hér-Jeg ville også mene at det var året 1997,for det er de nye Bond-seamastere,som jeg mener har gullige index-altså de tidlige af dem.
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
#6
Jeg har en Speedmaster Pro med 1863 fra dec. 1997 der er med tritium
Svar
#7
Mads Gjødesen Skrev:Øhh John skulle der ikke have stået 1997? Det var først der de gik fra tritium til luminova.

/Mads
Ja - det er jo en tåbelig slåfejl - helt klart 1997
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
ebsilon Skrev:Jeg har en Speedmaster Pro med 1863 fra dec. 1997 der er med tritium
Jamen der skulle som du kan se rettet naturligvis også have stået 1997 - og jeg tror sagtens man vil kunne finde eksemplarer solgt i 98 eller med værksnumre fra 1998 som er med tritium - overgangen var lidt glidende og desværre kan man som sagt ikke en gang stole på skiveteksten med T swiss eller ikke - til 100% i overgangen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
Hej

Fra 1997 til 1999, gik de fra tritium til luminova.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)