Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
pbr Skrev:Er lidt spændt på, om det skifter planmæssigt omkring midnat i aften !
Det gjorde den sgu !!
Datoen begyndte så småt at skifte omkr. kl. 2300 og præcis kl. 2400 faldt den på plads til den 24. med et fint lille "klick" !!
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
pbr Skrev:pbr Skrev:Er lidt spændt på, om det skifter planmæssigt omkring midnat i aften !
Det gjorde den sgu !!
Datoen begyndte så småt at skifte omkr. kl. 2300 og præcis kl. 2400 faldt den på plads til den 24. med et fint lille "klick" !! 
Så tror jeg den virker og det er godt - det kan være lidt dyrt at lave - i en almindelige service - specielt hvis mekanismen omkring datohjulet skal skiftes.
Den har nok været stillet på lidt ud af den rytme den kan lide - som sagt - alle skal holde fingrene fra at stille den slags ure mellem kl 22 og 01:00 uanset fristelsen (ved godt du ikke gjorde det - men vigtigt i alle fald) -og nu kører din fint og bliver sikkert ved. Teoretisk, kan det være EN bestemt dato der kun skifter halvt - det har jeg selv et Eterna som gør det går altid fra den 23 til den 24,5'de og så til den 25 i en måned, uanset den selv skifter - eller jeg drej den frem - det kan du prøve langt fra midnat - eller vente en måned - så ved du det
vh
vh
•
He he ................. jeg tror, at jeg venter - ingen grund til at friste skæbnen !!
Det kan jo selvfølgelig være, at den ikke var så glad for at blive stillet så langt frem på én gang (den stod på den 14. da jeg fik den) efter at have ligget stille i så mange år.
Under alle omstændigheder vil det være rart, hvis der ikke skal repareres alt for meget på det - jeg mener, at jeg har fået uret til en nogenlunde fordelagtig pris, selv når Peter har lavet service på det. Men der skal jo ikke så mange (dyre) reparationer til, før det løber op
Selvom det ikke er et ur, som jeg vil komme til at gå med dagligt, så vil jeg prøve at holde det i gang, evt. ved jævnligt at trække det op manuelt, så jeg undgår at skulle skifte dato alt for mange dage frem ad gangen. Mener at jeg har læst mig til, at det i sig selv kan være en smule risikabelt ?
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Nu kan de også reparere sig selv - det er snu da noget!
Nå er er nok noget der er "faldet på plads" ... Dejligt!
vh baun
•
Når nu, min Constellation var så "venlig" at reparere sig selv, så syntes jeg, at den skulle have en lille belønning
Den har fungeret upåklageligt lige siden - selvom den vinder omkr. 30 sek i døgnet (men det kan jo reguleres, når den skal til service).
Jeg har netop købt denne Constellation box på Ebay for §150 + §18 i forsendelse, som jeg synes vil komplettere uret (og måske også tilføje lidt værdi) - så vidt jeg har kunnet finde ud af, ved at snuse lidt rundt på nettet, så er boxen fra nogenlunde samme tidsperiode som uret.
Så nu kan Constellation´en få sin helt egen "lejlighed" at bo i
Bare en skam, at yderboxen er så grim - men man kan jo ikke få det hele !!
•
Svar: 976
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Super super fedt
Stort tillykke
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Jeg købte en boks nøjagtig magen til på QXL, dog uden yderboks. Gav dog kun 140 kr. for den!
Regner også med at den passer perfekt til min pie pan når den kommer retur fra redail!
•
Speedy Skrev:Jeg købte en boks nøjagtig magen til på QXL, dog uden yderboks. Gav dog kun 140 kr. for den!
Det var billigt !! .................... eller også er det mig, der har givet for meget for den jeg har købt !
•
Svar: 259
Tråde: 39
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
pbr Skrev:Speedy Skrev:Jeg købte en boks nøjagtig magen til på QXL, dog uden yderboks. Gav dog kun 140 kr. for den!
Det var billigt !! .................... eller også er det mig, der har givet for meget for den jeg har købt ! 
Det var billigt, jeg syntes ikke du har givet (alt) for meget. Har aldrig set dem med yderboks, mon ikke det er ret sjældent!!
•
|