jacob jensen
Unregistered
OMEGAet ville KLART også være en keeper for mig
Det er bare et smukt seamaster
BREITLINGet ville jeg opgrade til et seawolf
I mine øjne deres smukkeste diver og lige et hak op fra SO(i mine øjne)
ORISet

ville jeg opgrade til min. et 1000m uden glas bagkasse
Dit er deres indgangs model til deres smukke divere og helt sikkert
også et dejligt ur men som keeper ville jeg gå efter en lidt mere
speciel model.
Men nå det så er sagt så er det HELT sikkert 3 smukke divere du har tænkt som keepere INTET forkert i at beholde dem
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg må også sige at jeg er blevet ret lun på Omega 2254 modellen og tror godt det kunne blive mit næste køb. Har også luret på de blå SM modeller og er stadig lidt i tvivl, men tror jeg hælder til den sorte 2254 model som den første Omega jeg kunne tænke mig at købe.
Din Oris er også flot mens den Breitlingen ikke lige falder i min smag. Jeg kan nu godt forstå at du gerne vil eje en sub når du nu samler divere...
•
Svar: 461
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tom K. Skrev:Vil nemlig meget gerne have sådan en......

Vær forberedt på at låsetøjet på Rolex-lænken nok vil skuffe dig, sammenlignet med det på dine SM modeller.
Et flot ur... men underligt at de laver en bliklås
Arhh, nup en SD i stedet. Dét ved man, hvad er!
Venligst
Stefan Garvig
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
hannover_dk Skrev:DonWerner Skrev:For mig gør det nu heller ikke noget...
Er der iøvrigt nogen der ved hvordan reglerne er omkring opslag af bytte-annoncer herinde? Jeg har f.eks. et ur til salg her på siden i øjeblikket, som jeg egentlig ligeså gerne ville bytte væk til noget andet. Må jeg lave et opslag om det her på forummet, når jeg har betalt for min salgsannonce? Det er jo ikke nødvendigvis alle herinde som også checker salgsannoncerne, sådan har jeg det f.eks. selv.
Mit ønske svar ville blive helt klart NEJ - vi ser for lidt til de gamle eksperter og jeg TROR en del falder af fordi for meget er "ude for kategori"
HVIS vi havde en tråd med bytte så OK, men ellers må det være køb/salg/bytte der gælder - og ikke indlæg i vore fora til fordel for bytte PLEASE
(synes Tukjærs kan gå fordi de er del af anden snak -men hvis en søger et ur man vil sælge eller bytte - så personlig besked - PLEASE)
vh
Nu er vi jo stort set aldrig enig om noget, så det forbavser mig ikke at du synes det er en
utrolig ide. Tilgengæld synes jeg at
du kom med en ganske god ide. En tråd hvori man kunne poste sine byttehandler ville virke fint for mig og den kan vel næppe skræmme nogle væk...
Ærgeligt du ikke vandt Tudor diveren Claus - nær ved og næsten!
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Hej Claus. Ja ja ja, jeg vil ikke blande mig i dine dispositioner, jeg har/havde også en SeaDweller på min liste, men jeg synes både den og Sub'en er for lille i forhold til min SMP - og så tror jeg også at der er lidt "snobberi" i Rolex - jeg synes de er for dyre i.f.t. andre, men smag kan jo heldigvis ikke diskuteres!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
JohnFyn Skrev:Hej Claus. Ja ja ja, jeg vil ikke blande mig i dine dispositioner, jeg har/havde også en SeaDweller på min liste, men jeg synes både den og Sub'en er for lille i forhold til min SMP - og så tror jeg også at der er lidt "snobberi" i Rolex - jeg synes de er for dyre i.f.t. andre, men smag kan jo heldigvis ikke diskuteres!
Hej John.
SD er valgt fra. Jeg var ellers sikker på at det var en jeg skulle have på sigt. Sub' virker lidt større, men nu må vi se......
HVIS det ikke bliver en Sub kunne jeg godt overveje en PO 42mm med orange krans. Men jeg skal lige have solgt et par ure først.....
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
DonWerner Skrev:hannover_dk Skrev:DonWerner Skrev:For mig gør det nu heller ikke noget...
Er der iøvrigt nogen der ved hvordan reglerne er omkring opslag af bytte-annoncer herinde? Jeg har f.eks. et ur til salg her på siden i øjeblikket, som jeg egentlig ligeså gerne ville bytte væk til noget andet. Må jeg lave et opslag om det her på forummet, når jeg har betalt for min salgsannonce? Det er jo ikke nødvendigvis alle herinde som også checker salgsannoncerne, sådan har jeg det f.eks. selv.
Mit ønske svar ville blive helt klart NEJ - vi ser for lidt til de gamle eksperter og jeg TROR en del falder af fordi for meget er "ude for kategori"
HVIS vi havde en tråd med bytte så OK, men ellers må det være køb/salg/bytte der gælder - og ikke indlæg i vore fora til fordel for bytte PLEASE
(synes Tukjærs kan gå fordi de er del af anden snak -men hvis en søger et ur man vil sælge eller bytte - så personlig besked - PLEASE)
vh
Nu er vi jo stort set aldrig enig om noget, så det forbavser mig ikke at du synes det er en utrolig ide. Tilgengæld synes jeg at du kom med en ganske god ide. En tråd hvori man kunne poste sine byttehandler ville virke fint for mig og den kan vel næppe skræmme nogle væk...
Ærgeligt du ikke vandt Tudor diveren Claus - nær ved og næsten! 
¨
Jeg støtter John. Dette er et forum og ikke en forlænget arm af salgssiden. Claus´s indlæg er ok da det relaterer til en diskusion om hvilke ure hans samling kunne indeholde samt meninger for og imod. Direkte at poste anvisninger til WTT annoncer strider mod alle normer.
Hvis jeg har et ur til salg og ønsker at bytte er det jo bare at skrive det i annonceteksten. Så kan folk jo byde ind hvis de er interesseret og har noget de evt. vil bytte med. Det fungerer fint og jeg vil da anbefale dig at gøre det samme DonWerner.
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det her er jo svært ....
man taler jo gerne og længe om det der optager en - og hvis man således er meget optaget af at købe og sælge ure - ja, så bliver forum jo stedet, hvor man taler om både det man gerne vil sælge - det man køber og det man gerne vil bytte og har byttet!
Men - hvis vi alle begyndte at promovere det vi ville sælge eller bytte via indlæg om "Hvor er min samling på vej hen" - tror jeg det nemt kunne blive for meget.
Jeg kunne selv bidrage rigtig meget til sådanne debatter men afholder mig (i et vist omfang) omfra at:
- tale om priser på konkrete ure på salgssiderne
hvilke ure jeg sætter til salg
at vise billeder af ure som jeg agter at sælge men ikke har anonceret endnu
at diskutere købspriser på de ure jeg har
Men jeg taler gerne om
- Generel prissætning af ure
Generel prisudvikling - også med eksempler
Give hjælp hvis nogen beder om det på specifikke køb af Vintage Omegaer
Jeg ser hellere nørderier omkring urene - og så lidt økonomi som muligt i indlægene.
Det er jo så bare min mening - men der er kommet meget mere snak om priser/handel/nye ure det seneste år. På godt og ondt, men det er en klar udvikling - og for første gang i den tid jeg har værer aktiv deltager på siden, kunne jeg måske have lyst til at foreslå en opdeling af siden i
Nye - nyere ure
En Vintage afdeling
Et handels forum - som evt kunne være åben (for at skirve7ikke læse indlæg) mod en mindre abonement pris - eller at man minimum har/har haft 10 anoncer på siden! Interessant er det jo i hvert fald at tale om urhandel og bytte osv.
vh Baun
•
Baun Skrev:Det her er jo svært ....
man taler jo gerne og længe om det der optager en - og hvis man således er meget optaget af at købe og sælge ure - ja, så bliver forum jo stedet, hvor man taler om både det man gerne vil sælge - det man køber og det man gerne vil bytte og har byttet!
Men - hvis vi alle begyndte at promovere det vi ville sælge eller bytte via indlæg om "Hvor er min samling på vej hen" - tror jeg det nemt kunne blive for meget.
Jeg kunne selv bidrage rigtig meget til sådanne debatter men afholder mig (i et vist omfang) omfra at:
- tale om priser på konkrete ure på salgssiderne
hvilke ure jeg sætter til salg
at vise billeder af ure som jeg agter at sælge men ikke har anonceret endnu
at diskutere købspriser på de ure jeg har
Men jeg taler gerne om
- Generel prissætning af ure
Generel prisudvikling - også med eksempler
Give hjælp hvis nogen beder om det på specifikke køb af Vintage Omegaer
Jeg ser hellere nørderier omkring urene - og så lidt økonomi som muligt i indlægene.
Det er jo så bare min mening - men der er kommet meget mere snak om priser/handel/nye ure det seneste år. På godt og ondt, men det er en klar udvikling - og for første gang i den tid jeg har værer aktiv deltager på siden, kunne jeg måske have lyst til at foreslå en opdeling af siden i
Nye - nyere ure
En Vintage afdeling
Et handels forum - som evt kunne være åben (for at skirve7ikke læse indlæg) mod en mindre abonement pris - eller at man minimum har/har haft 10 anoncer på siden! Interessant er det jo i hvert fald at tale om urhandel og bytte osv.
vh Baun
Jeg har skrevet til Jan Kirk vedr. et forum med nye ure, men det bliver vist ikke til noget......
Bytte forum har jeg ikke brug for......
•