Vintage Seamaster COSC ca. 352 med RG regulator ? Ægte/Fake?
Har fundet denne her på Ebay - har aldrig hørt om eller set en Seamaster med "crosshairs" - og denne her er cronometer certified.

Hvad mener de vidende herinde om denne ??

http://cgi.ebay.com/OMEGA-SEAMASTER-CHRO...dZViewItem

Jeg har prøvet at checke caliberen på omega.ch og kom frem til denne mulighed, der stemmer overens med ref. nummeret indvendigt på bagpladen (bortset fra tilføjelsen "-3")

İmage
Svar
IKKE vidende nok

Normalt ville svaret være, at Crosshair ikke går hele vejen igennem men brydes i teksten og så er der noget galt - men Omegas eget billede viser jo afbrudt crosshair under teksten - Det kan selv for Omega være en fejl men?

Der er afgjort COSC versioner af Seamaster - men det er vel ikke spørgsmålet

Man må håbe Baun, Tommy eller andre ikke er så meget på ferie at vi ikke opklarer den.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det virker som om skiven er blevet renoveret.
Svar
Columbo Skrev:Det virker som om skiven er blevet renoveret.
Ud fra brudt crosshair - ja helt klart - men ud fra hvad i forhold til billedet fra Omega Vinatage selv??
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Billedet fra Omega viser ikke en Seamaster skive - men nederst under billedet skriver de, at dette ur også har være produceret som Seamaster.

Grunden til, at jeg studsede, var at jeg ikke mente, at Crosshair´s forekom på Seamaster skiver, men var forbeholdt Constellation.

Endnu en grund til at jeg studsede var, en fornemmelse af, at dette lød "for godt" - komplet med box, sælgers henvisninger til, at "rigtige kendere vil genkende denne model med det samme" og "Regulatoren med RG" osv osv - sammenholdt med, at der ikke har været bud 6 timer før auktionens slutning ved et startpris på §800 (ved godt, at der kan lure "snipere" derude Icon_e_wink )

Alt i alt er der bare en eller anden klokke, der ringer, uden at jeg er vidende nok til at sætte fingeren på noget bestemt - lidt som det gamle mundheld: "hvis det lyder for godt til at være sandt .............."

Havde faktisk ikke tænkt over, at Crosshair´ene var brudte ved teksten og Omega mærket Icon_redface
Svar
Jo der er Swamastere med Cros hair!

jeg har denne...

İmage

som jeg mener står med original skive - den er fra 1957 - caliber 503

vh Baun
Svar
Rigtig flot Seamaster, du har dér, Baun !!

Jeg overvejer, at byde på den Seamaster, som jeg har nævnt i tråden - men jeg ville gerne høre, hvilken "rygmarvs-fornemmelse" du får, når du læser annoncen på Ebay !!

Hvis den er GTG (= "good to go"), så er det jo en flot Seamaster at eje og endog med æske !!

Jeg er helt med på, at det altid involverer en vis risiko, at handle på Ebay. Men hvis der er berettiget tvivl om ægthed/original stand m.v. - så vil jeg hellere gemme mine penge til noget andet viser sig Icon_e_wink
Svar
Baun - dit billede viser ikke om crosshair er afbrudt under teks osv som på den som er til salg.

Er de det - så er det god info til hvad som er OK, jeg troede de var gennemførte under teksten - og det er de ikke på den som er til salg?

v
Besøg min blog om ure!
Svar
Værket er ok - det trænger til service men en chronometercertificeret hammer automatic - og i en Seamaster er bestemt sjældent og samlerværdigt - jeg ville gerne have det.

Om skiven er redail --- jeg er usikke - men et nærmere kig på min Seamaster kan måske hjælpe dig til en vurdering!
İmage

İmage
İmage

Desværre står viseren jo lige over hvor CH krydset skriften foroven på skiven - og uret er ikke hjemme pt, så jeg kan ikke checke!

Jeg undrer mig også over at sælger skriver at diameter er 34 mm - menOmega opgiver 32.5 mm - det er en stor forskel

vh Baun
Svar
Men har du set et Crosshair hvor stregen brydes helt inden teksten og genoptages efter - uden det har været re-dial?? Jeg mener cross hair laves inden logo og tekst og altid er et helt fuldt kryds
Man ser din streg rammer Omega tegnet 100% og ikke stopper inden.
For mig er brudt crosshair re-dial - men jeg er ikke 100% sikker

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)