Uha den er svær. Har også 3-4 ure jeg nødig vil skille mig af med.
Det der betyder mest er nok mit AP RO Jumbo ref. 5402 fra 1980 i stål. Her går alt bare op i en højere enhed i mine øjne. Producent, historie, værk, design, finish/forarbejdning, samleværdihed. Det var også det første ur jeg drømte om at jeg engang bare måtte eje, da jeg i tidernes morgen begyndte at interessere mig for ure.
Nr. to er mit Rolex Explorer II fra 1979. Mest fordi det står som NOS og er et anderledes Rolex som ikke ligner alle de andre sportsmodeller.
De to ure bliver ikke solgt uanset hvad. Desuden har jeg to "boblere" som betyder en del, men dog ikke kommer helt på niveau med de to først nævnte.
Rolex Seadweller ref. 1665 fra 1971 med MK 3 skive. Den første SD model som bare er det flotteste Rolex der er lavet...ever!
PP Nautilus ref. 3710 fra 1999. Fordi det er et Patek og det sjældneste ref. i stål med dato og tro mod det gl. Genta kassedesign som de nye ikke er. Kunne dog godt finde på at bytte det til et vintage Nautilus ref. 3700 jumbo, hvis det rigtige ur dukker op. Men ellers skal det absolut ingen steder...
/Mads