Svar: 20
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg ved ikke om det er en pendant, men det er vel et spørgsmål om hønen eller ægget.
Her er et link:
[url]"http://www.swiss-military.info/collection.php?argonaut">http://www.swiss-military.info/collection.php?argonaut[/url]
Vejledende pris er 1995 Euro, hvilket i min optik virker af lidt for sådan en pakke. Jeg har købt det ved en online forhandler til 1450 Euro, så jeg er godt tilfreds
I min samling har jeg et Fortis B-42 og sågar et G-Shock, men dette her ur er virkelig "built like a tank" og af meget høj kvalitet. Desuden er der kun lavet 200 eksemplar - totalt[/img]
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Victorinox var den første, Wenger den næste og så kom de mange andre som i årenes løb fandt ud af at der var penge i den in real life ikke eksisterende schweizisk hære og dens udstyr.
Der er et utal af mærker så som Swiss Marine / Navy / Army / Swiss what ever. Normalt kommer deres ure med et hæderligt ETA værk, finish alt muligt fra non existing til det rimmelig / god. De fleste er ikke primært urproducenter, men har den kommercielle vægt på lommeknive / andet i stil med V.inox og Wenger. Derfor er jeg lidt paf at CX Swiss Military har et COSC-certificeret ur i deres program.
J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 20
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tio Malo Skrev:Victorinox var den første, Wenger den næste og så kom de mange andre som i årenes løb fandt ud af at der var penge i den in real life ikke eksisterende schweizisk hære og dens udstyr.
Der er et utal af mærker så som Swiss Marine / Navy / Army / Swiss what ever. Normalt kommer deres ure med et hæderligt ETA værk, finish alt muligt fra non existing til det rimmelig / god. De fleste er ikke primært urproducenter, men har den kommercielle vægt på lommeknive / andet i stil med V.inox og Wenger. Derfor er jeg lidt paf at CX Swiss Military har et COSC-certificeret ur i deres program.
J.
Tak for det uddybende svar omkring tendenserne, som jeg ikke var klar over. I dette her tilfælde er der ikke tale om andet end en urproducent, idet CX står for Charmex. Det er vist ikke de bedste schweiziske ure men på niveau med Tissot og Certina vil jeg tro. Bortset fra den model jeg har anskaffet har de også lavet et andet COSC certificeret ur, nemlig 12,000 FT der er vandtæt til - ja 12.000 FT. Ur for pengene det har jeg ihvertfald fået - måske ikke den mest prestigefyldt komplikation men en sand arbejdshest der til og med er pænt nøjagtig qua certificeringen.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Både Victorinox og Wenger, har leveret knive til det Schweizeske militær.
MVH Peter
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
OK... Nu trodde jeg at Schweiz have i hver kanton noget som ligner hjemmeværn, men ingen aktiv hære...
Men hjemmeværnen har jo også brug for lommeknive
Lystigt onsdag morgen ! J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•