Omega Speedmaster X33.
#1
Hej Allesammen.

Så her jeg fået købt nyt ur til samlingen,og det blev et lækkert Omega Speedmaster X33.Det var hos Mads Laier i København,at jeg fandt det til 12.000 kr.Er det en ok pris?.
Nu kommer selve grunden til dette indlæg.Jeg fik en original Omega æske med i købet til uret,men det er dog ikke den oprindelige,der er lavet af noget specielt materiale.Det gør heller ikke det vilde,da det er et brugs-ur for mig.Men selve problemet for mig er,at sælgeren heller ikke havde nogen manual til uret jeg har købt.Er der nogen af jer derude der måske kan hjælpe mig med at finde en manual til en X33ér?.Uret har jo et væld af funktioner,så det er jo fedt,at kende dem allesammen.Det kan jo meget mere,end bare vise tiden.

På forhånd tak Icon_e_biggrin .
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
#2
Fortissimo Skrev:Hej Allesammen.

Så her jeg fået købt nyt ur til samlingen,og det blev et lækkert Omega Speedmaster X33.Det var hos Mads Laier i København,at jeg fandt det til 12.000 kr.Er det en ok pris?.
Nu kommer selve grunden til dette indlæg.Jeg fik en original Omega æske med i købet til uret,men det er dog ikke den oprindelige,der er lavet af noget specielt materiale.Det gør heller ikke det vilde,da det er et brugs-ur for mig.Men selve problemet for mig er,at sælgeren heller ikke havde nogen manual til uret jeg har købt.Er der nogen af jer derude der måske kan hjælpe mig med at finde en manual til en X33ér?.Uret har jo et væld af funktioner,så det er jo fedt,at kende dem allesammen.Det kan jo meget mere,end bare vise tiden.

På forhånd tak Icon_e_biggrin .
Brugsanvisning her: [url]"http://www.chronomaddox.com/omega/manuals/X-33/X-33.html">http://www.chronomaddox.com/omega/manua ... /X-33.html[/url]
Alt, hvad der er værd at vide om X-33 her: [url]"http://ryanrooney.com/watch/X-33/">http://ryanrooney.com/watch/X-33/[/url]
Prisen er markedspris.
Og ikke at forglemme: Rigtig mange gange tillykke med et meget spændende ur.

PS - Mine egne indtryk af uret her: [url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=6593">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=6593[/url]
med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#3
Hej Geodoc! Icon_e_biggrin

Bukker og takker for de mange dejlige oplysninger om mit nye ur Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin .Glæder mig til at lære alle funktionerne rigtigt at kende! Icon_e_biggrin .
Hvad er din mening så om det "gamle" speedmaster ur?.Har du selv et?.

Hilsen Fortissimo Icon_e_biggrin .
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
#4
Fortissimo Skrev:Hej Geodoc! Icon_e_biggrin
Bukker og takker for de mange dejlige oplysninger om mit nye ur Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin .Glæder mig til at lære alle funktionerne rigtigt at kende! Icon_e_biggrin .
Hvad er din mening så om det "gamle" speedmaster ur?.Har du selv et?.
Hilsen Fortissimo Icon_e_biggrin .
Hej Fortissimo.
X-33'eren er (efter min mening) et spændende stade i Speedmasterens udvikling.
İmage
En udvikling, som i vid udstrækning er ledetråd i min samler interesse.
Selv om X-33 er min sidste erhvervelse, får den ikke al disponibel "håndledstid".
De mekaniske "emmer" jo også af historie.

God fornøjelse med din X-33

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#5
Hej Fort... og tillykke med din nye klokke! Ja, du har jo allerede hørt fra Eksperten på X33...

Boxen er lavet af rumdragt-materiale. Og både alarmfunktionen og baggrundsbelysningen er "verdensberømte" Icon_e_confused

Er det en 1. eller 2. gen. du har fået fat i?

Som Geo allerede har nævnt er prisen helt rigtig for et godt eksemplar.
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#6
Stort tillykke Icon_e_biggrin Spændende ur
Svar
#7
Hej Allesammen.

Tak for alle lykønskningerne Icon_e_biggrin .

Det er et flot 1. generations ur,og det er jeg sådan set glad for,selv om jeg savner inskriptionen bagpå - Flight Qualified for Nasa,men det er jo mest lir-men det ka jeg lide Icon_cool !.
Selv om 1. generations-kronen har voldt en del problemer for nogen,så synes jeg den er den pæneste.Hvad synes I???.

Nu skal jeg hjem og rå-kigge Mission To Mars,for at få et glimt af mit nye køb "in Action" Icon_e_biggrin .
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
#8
Fortissimo Skrev:Selv om 1. generations-kronen har voldt en del problemer for nogen,så synes jeg den er den pæneste.Hvad synes I???.
At de er lige flotte og at jeg ville leve fint uden en reklame påført bagsiden Icon_e_smile så jeg ville tage generation 1 til hver en tid.
Jeg synes også den virker som en af de mest interessante quarts sager her på forummet - også takket være Geodocs fremragende beskrivelser.
Det der med at nogle af de gamle sager i generation 1 kan drille lidt skal man bare tage med - Jeg tror også en Bugatti fra 1929 kan koste lidt at holde kørende - så "thats life"

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
Fortissimo Skrev:Hej Allesammen.
Tak for alle lykønskningerne Icon_e_biggrin .
Det er et flot 1. generations ur,og det er jeg sådan set glad for,selv om jeg savner inskriptionen bagpå
- Flight Qualified for Nasa, men det er jo mest lir-men det ka jeg lide Icon_cool !.
... Sådan! 1'ste gen. er jo lige så Flight Qualified, som 2'en gen, og endda før.

Fortissimo Skrev:Selv om 1. generations-kronen har voldt en del problemer for nogen,så synes jeg den er den pæneste.Hvad synes I???.
Det er rigtigt, at der har været tilfælde af, at kronen kunne "synke" ind i uret.
Synes Hannover har helt ret i betragtningen om 1'ste generation. Den er, kan man sige, den originale.

Jeg antager, at miséren også kan have noget at gøre med, hvor behændigt man betjener uret.
Selv bruger jeg ofte den "Utilsigtede betjeningskomfort":
- Blad til ønsket menu
- Hold kronen inde i 3 sek.
- Menuen åbner for ændring af indstilling
Så er man fri for at "mosle" med at trække kronen ud, og det er også en lettere een håndsbetjening.

Fortissimo Skrev:Nu skal jeg hjem og rå-kigge Mission To Mars,for at få et glimt af mit nye køb "in Action" Icon_e_biggrin .
Vedlagte link er til omtale af X-33 i en film. Her kan man se hvor gruelig galt det kan gå,
når uret ikke er "teknisk" eller "dramatisk" nok efter instruktørens mening.
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1031775&mid=3585784&rid=0&rev=&reveal=">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... v=&reveal=[/url]

Med venlig hilsen, and counting - Geodoc
İmage
Svar
#10
Det der med hvor behændigt man betjener uret som Geodoc beskriver vil jeg godt også kommentere. Jeg ved en del mener ure er rene tool sager og det er også ok for nye sager sikkert- men når det kommer til de ældre sager så:

Hold dem fra saltvand og strand - brug et badeur til den slags

Med dato - lad være med at stille dato mellem kl 22:00 og 02.00

Med kronograf: Lad være med at returnere sekundviseren hvis den er i området helt ude mellem 20-25 sekunder over og 20-25 sekunder i (den returnerer altid den korteste vej hjem så efter 30 går den med uret og inden 30 mod uret - og smækket er kraftigt og kan løsne sekundviseren så den ikke går præcist retur til 0)

Træk uret op når i har det løst i hånden - ikke på armen. På armen vrider man i kronen og dens pakninger - løst i hånden får man et langt blidere optræk

Screw down crown og pushers: Det er ikke ikke et magtspørgsmål om hvor hårdt man kan mase den ind og skrue til - de skal bare ind til man har god modstand og så er det nok

Pivet?? Ja det ved rødgrød jeg er med mine gamle ure. Icon_redface Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)