28-07-2008, 12:44 PM
|
Omega Seamaster med patina....
|
|
28-07-2008, 12:56 PM
Jeg synes, patineringen er vildt flot!!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
28-07-2008, 01:07 PM
leave it - den er helt Ok synes jeg
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
28-07-2008, 04:46 PM
Ud fra billederne synes jeg ikke det er pænt. Timemarkeringerne er jeg heller ikke så vilde med. De skal da ikke være gul-brune, skal de? Jeg ville få den renset og viserne skiftet.
28-07-2008, 04:49 PM
Ja- pest eller kolera.
-Uret har haft en fugtskade, derfor er viserne irerede. Ikke så kønne, men heller ikke så slemt igen. -Et par nye visere vil være flot, men de matcher ikke skivens flotte patina. Hvis ikke viserne generer dig, så lad det være. Hvis de generer dig, så få dem skiftet.
28-07-2008, 05:41 PM
Umiddelbart er uret flot, men jeg tror jeg tager den med op til Peter Halse og lader ham kigge på det.....
28-07-2008, 06:04 PM
Timemarkeringerne må du da i alle fald ikke gøre noget ved - det er jo den flotteste patina den der gul/brune som en vist kaldte dem
Viserne vil ikke matche hvis de bliver nye - men Peter kan måske fjerne lidt af det anløbne uden at røre "indmaden" af viserne? vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
28-07-2008, 06:26 PM
hannover_dk Skrev:Timemarkeringerne må du da i alle fald ikke gøre noget ved - det er jo den flotteste patina den der gul/brune som en vist kaldte dem Ja, jeg er sikker på at han er den rette til dette job.....
28-07-2008, 07:23 PM
Jeg ville nok også få renset irret af viserne, men lade luminossen (både på skiven og i viserne) være som det er.
Hvis viserne ikke kunne renses for ir ville jeg jeg personligt nok stærkt overveje at skifte viserne. Havde uret været ældre havde jeg nok været tilbøjelig til at lade det stå som det er, men en så kraftig patina synes jeg ikke klæder et så nyt ur. Mvh. Jakob As time goes by...
28-07-2008, 11:30 PM
4 muligheder som jeg ser det,
1. Intet gøre! 2. Få fjernet det værste ir på viserne og ikke andet! 3. Nye visere og en komplet rensning af skiven! 4. Sælg uret igen! Bliver nok nummer 2 eller 4..... |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)