Tukjær Skrev:FUPPE Skrev:Det er ikke nødvendigvis en scammer.
Forstår faktisk både køber og sælger her.
Sælger er naturligvis bange for røveri , eller efterfølgende at få besøg af indbrudstyve hvis han udleverer sin adresse.
Køber er måske bange for , at når han skal have verificeret ægtheden af uret hos en urmager , at det er en kopi han har fået. Han kan også være bange for det er et stjålet ur han køber. Derfor vil køber måske gerne have navn og adresse på sælger.
Løsningen kunne være som andre har været inde på , at lade handelen foregå hos en urmager som med det samme kan verificere urets ægthed over for køber. Hvis enten sælger eller køber siger nej til dette , er der "ugler i mosen".
Hvad tager en urmager for at verificere et ur?
Typisk ingenting, hvis det er en urmager der fører mærket. Med mindre det er meget specielt eller vintage.
Mvh Morgan
•
Morgan Jones Skrev:Tukjær Skrev:FUPPE Skrev:Det er ikke nødvendigvis en scammer.
Sælger er naturligvis bange for røveri , eller efterfølgende at få besøg af indbrudstyve hvis han udleverer sin adresse.
Køber er måske bange for , at når han skal have verificeret ægtheden af uret hos en urmager , at det er en kopi han har fået. Han kan også være bange for det er et stjålet ur han køber. Derfor vil køber måske gerne have navn og adresse på sælger.
Løsningen kunne være som andre har været inde på , at lade handelen foregå hos en urmager som med det samme kan verificere urets ægthed over for køber. Hvis enten sælger eller køber siger nej til dette , er der "ugler i mosen".
Typisk ingenting, hvis det er en urmager der fører mærket. Med mindre det er meget specielt eller vintage.
Mvh Morgan
Ok, laver man så en aftale først?
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Tukjær Skrev:Morgan Jones Skrev:Tukjær Skrev:FUPPE Skrev:Det er ikke nødvendigvis en scammer.
Mvh Morgan
Ok, laver man så en aftale først?
Jeg har solgt 2 gange hvor det blev verificeres hos aut. forhandler. Vi gik ind fra gaden - 2 kunder i butikken, spurgte om han kunne verificeres uret. Ingen problemer - det blev godkendt. Jeg spurgte om hvad det kostede, men det skulle ikke koste noget sagde han. Vi takkede og gik.
Super service.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 88
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har et par gange været inde hos Klarlund og få verificeret ure inden køb/salg. De har aldrig taget noget for det, og de har altid givet en super service.
Jeg kan bedst lide at ringe i forvejen og sige jeg kommer, nogen gange virker det som om de sætter pris på opringningen, andre gange som om det er spild af tid. Det ændre dog ikke på at servicen altid er i top
•
Du behøver typisk ikke at ringe, (ihvertfald ikke hos klarlund, hvelplund og ole m) men det er god tone at komme forbi på et tidspunkt hvor der ikke er super super travlt. F.eks. formiddag, og ikke Lørdag.
mvh Morgan
•
Svar: 90
Tråde: 25
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
FUPPE, jeg går ikke udfra, at vi skal tage dit brugernavn bogstaveligt
Det var selvfølgelig meningen, at vi skulle til mit hjem direkte fra stationen. På den måde kunne han jo møde mig, og "se mig an" inden han skulle stå i mit hjem. Selv om vi ikke havde aftalt at betalingen skulle foregå kontant kan det jo sagtens være, at han stod på stationen med pengene i baglommen og børnene ved sin side og pludesligt fik kolde fødder. Min pointe er blot, at det burde han jo have tænkt på tidligere i forløbet, og så have lave et baggrundscheck på mig. Hvis ikke han har evnerne til at gøre det selv på computeren, så kunne han blot have spurgt mig om referencer fra tidligere handler. Det er i reglen ret svært at snyde med den slags (f.eks. ville jeg have angivet Mikael Lange som er administrator her på siden). Det der virkleligt forbavser mig er, at man kan finde på at trække sine børn med til en sådan handel uden at have gjort sit forarbejde. Jeg må sige, at jeg stadig tror at køber havde rent mel i posen (jeg havde jo gjort mit baggrundscheck  ).
Men tak for jeres tilbagemeldinger. Det er jo altid rart at høre, at man ikke selv har båret sig tåbeligt ad.
God sommer!
Peter
FUPPE Skrev:Det er ikke nødvendigvis en scammer.
•
|