Kvalitet og finish til billigst penge ?
peter Skrev:Hej

Jeg skrev at Seiko var verdens mest kendte urmærke, ikke det bedste, men man får ekstremt meget for pengene. Icon_e_biggrin

MVH Peter

Mener at have set en opgørelse hvor "Omega" var det 10. mest kendte brand i verden.
På denne liste fremgik "Seiko" ikke.
Men det betyder måske ikke at Omega ure er mere kendte en Seiko ure, der kan være små "luringer" i den slags opgørelser?
Svar
Hej

Såvidt jeg ved var det Seiko der stod på den liste, som et af de 10 mest kendte brands i verden. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar

Såvidt jeg ved var det Seiko der stod på den liste, som et af de 10 mest kendte brands i verden. Icon_e_confused

MVH Peter

He he, aner ikke hvor jeg har set den liste. Skal vi ikke sige at Omega og Seiko er de mest kendte ur brands i verden Icon_question Icon_e_biggrin
Svar
Speedy Skrev:

MVH Peter

He he, aner ikke hvor jeg har set den liste. Skal vi ikke sige at Omega og Seiko er de mest kendte ur brands i verden Icon_question Icon_e_biggrin

I den kendteste statistik er eneste ur mellem de 100 kendteste Rolex som nr 72 Icon_e_biggrin
http://bwnt.businessweek.com/brand/2006/

I den nuancerede rapport her - som deler de største 10 ud fra forskellige sammenlignelige kriterier - finder man også som jeg lige ser det - kun Rolex som ur Brand - og kun i få af klasserne

http://www.millwardbrown.com/Sites/optim...Report.pdf

Så de Rolex religiøse ligesom også lidt at hænge deres hat på.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg mener stadig at Seiko er det meste kendte urmærke Worldwide, da det også er meget kendt i feks Afrika.

MVH Peter
Svar

Jeg mener stadig at Seiko er det meste kendte urmærke Worldwide, da det også er meget kendt i feks Afrika.

MVH Peter
Jamen det er slet ikke umuligt - men det er ikke sådan man normalt måler BRANDS værdi.
Ex tror jeg at et af verdens største mærker (produktionstal) i biler og specielt lastbiler er TARA - som transporterer folk og varer i HOBETAL i Indien - men alligevel ikke er kendt som brand

Har du produktionstal for ex Omega, Rolex og Seiko i en eller anden form så kunne det måske derimod sige noget om hvad der er mest solgt - hvilket ikke siger noget om hvad der er det mest kendte Brand, men dog også er ret sjovt.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Så venter jeg på et Seiko Black Monster. Fik det til samme pris som mit Citizen NY2300 kostede. Jeg kan derfor, forhåbentlig snart, lave en direkte sammenligning af kvalitet og finish - dybt subjektivt naturligvis.

Modellen hedder helt præcist SKX779K3. Har forsøgt at finde ud af, hvor bred en urrem jeg skal sætte på. Har kunnet finde frem til 20mm i størrelse, men er der nogle her, som kan verificere det ? Umiddelbart ser den originale rem bredere ud ...
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Så venter jeg på et Seiko Black Monster. Fik det til samme pris som mit Citizen NY2300 kostede. Jeg kan derfor, forhåbentlig snart, lave en direkte sammenligning af kvalitet og finish - dybt subjektivt naturligvis.

Modellen hedder helt præcist SKX779K3. Har forsøgt at finde ud af, hvor bred en urrem jeg skal sætte på. Har kunnet finde frem til 20mm i størrelse, men er der nogle her, som kan verificere det ? Umiddelbart ser den originale rem bredere ud ...

Jeg har haft Citizen, og har stadig Black Monster. Det er med 20mm lænke/rem.....
Svar
20 mm ja, og fedt ur du får, har det også selv og er super glad for det, helt sikert et ud du ikk bliver skuffet over.
Det er efter min mening virkelig kvali, og når man så ser til prisen så fåes det ikk bedre.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
En billig Seiko 5 kan også være elegant - synes jeg.

İmage
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)