Omega Genéve....
Hej!

I et stykke tid har jeg været på udkig efter et Omega Genéve, ikke bare et Genéve men en af dem med two tone dial og skråskrift.
Denne kom på Lauritz og jeg kiggede noget på den. Problemet var at der ifølge Omega vintagedatabase ikke fandtes denne model i kombinationen med central sekundviser, dato og manuelt urværk ikke. Hmm... nu er databasen ikke komplet, så jeg måtte i gang med google og billeder af Omege Genéve og efter noget søgen fandt jeg et magen til med ref. 14724 som ikke var beskrevet i databasen og der var også muligt at finde dele ved Ofrei og Cousins på dette nummer. Men det lykkedes kun at finde et par tilsvarende ref.ér på nettet så helt almindelig er den ikke.
Nå men jeg bød og vandt og den kom hjem og var heldigvis ref. 14724 og ikke en Frankenwatch.

Ref.nr. 14724-SC-61
Cal. 610
1961

Mvh. Thomas

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Nu er jeg som udgangspunkt ikke til vintage ure, men må tilstå at det ur er super flot:). Stort tillykke skal der lyde herfra.

Hilsen Tom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
God historie om hvordan du fandt uret. Det lyder som om du har ledt i længere tid?

Det er fedt når ens "projekt" altid lykkes. Stort tilykke med uret.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
Thor86 Skrev:God historie om hvordan du fandt uret. Det lyder som om du har ledt i længere tid?

Jagten er en stor del af glæden ved at finde et ur. Disse Genéve er ikke så almindelige óg hvis man skal finde en i den rigtige stand (læs med en skive der er original og i god stand) og til den rigtige pris kan det tage lidt tid.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
TDN Skrev:
Thor86 Skrev:God historie om hvordan du fandt uret. Det lyder som om du har ledt i længere tid?

Jagten er en stor del af glæden ved at finde et ur. Disse Genéve er ikke så almindelige óg hvis man skal finde en i den rigtige stand (læs med en skive der er original og i god stand) og til den rigtige pris kan det tage lidt tid.

Mvh
Thomas

Ja det tog mig flere år at finde den første - og så har jeg købt 2 siden, men det er ikke hverdagskost i så flot stand. Jeg mener der finden en enkelt model som ydermere er 36 mm - den ville jeg godt eje.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)