IWC big pilot 5004, overvejer køb...
Nogen der har erfaringer med dette ur?
Overvejer at købe et, men overvejer det udelukkende pga looks.
Hvordan er bærekomforten?
Servicepriser?
Gensalgsværdi?

//Berg

//Berg
Svar
Icon_thistreadis
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Troede i vidste hvordan det så ud ;)
Men her er et billede:
İmage

//Berg
Svar
Jeg har "desværre" ikke nogle personlige erfaringer, men jeg synes det er et r.. lækkert ur.
Men størrelsen bekymrer mig ifht. komfort. Om det er uberettiget, aner jeg dog ikke.

Som med så mange andre, så er jeg sikker på at pengene er ret sikre, hvis man køber fornuftigt ind.
Jeg synes at brugt priserne ligger rimeligt stabilt.

Andre med IWC erfaringer støder nok til, jeg ville bare lige fortælle, at jeg synes du skal købe det Icon_e_wink
Svar
Du kan sagtens finde et brugt eksemplar til fornuftige penge... 55-70 - Fornuftig er måske relativt, men uanset hvad er det indenfor det budget jeg gider at sætte af til ure.

//Berg
Svar
Super lækkert ur, men ligesom Kim har jeg desværre ikke erfaringer med netop det ur. Men derimod lidt kendskab til mærket qua min egen 3536-02:).

Gensalgsprisen ligger helt klart lunt i svinget, med et lille + i den rigtige retning (afhængig af modellen). Det eneste jeg har erfaret, og måske tager jeg fejl, men IWC virker ikke super salgsbare i DK. Her tænker jeg sammenlignet med andre mærker eks. rolex, panerai, omega osv.

Hilsen Tom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
berg Skrev:Nogen der har erfaringer med dette ur?
Overvejer at købe et, men overvejer det udelukkende pga looks.
Hvordan er bærekomforten?
Servicepriser?
Gensalgsværdi?

//Berg

Jeg ejer ikke selv et, men har prøvet det på armen og ønsker selv et i samlingen.

Det er et stort ur og kræver et forholdsvist stort håndled.

Kender ikke prisen på service, men vil tro at den er billigere end priserne på kronografer som kan ligge mellem 5-10.000 hos IWC såvidt jeg husker. Der er jo ikke så mange komplikationer, kun dato og 7 dages gangreserve.
Vil tro at komplet service hos IWC koster mellem 3-5.000.

Gensalgsværdi; igen er jeg ikke ekspert på dette ur, men det er mit klare indtryk at 500201 (den oprindelige model med 9-tallet på skiven) oppebærer den bedste gensalgsværdi, jeg mener at have noteret mere rift om den model.

Der er lavet mange modeller af Big Pilot efterhånden og IWC fortsætter med at lave modellen, dog i forskellige varianter, det medfører naturligvis at gensalgsværdien ikke er så høj som havde det været et limiteret ur.
Det er et stort ur hvilket betyder færrer brugere og sværere at afsætte, til gengæld er det allerede blevet et ikon blandt ursamlere og der vil derfor sandsynligvis altid være en efterspørgsel af dette ur.

Bemærk en detalje som kan være et problem; den usædvanlige store krone kan gnave i håndryggen afhængig af hvordan uret bæres og størrelsen af dit håndled.

Mvh
Michael
İmage
Svar
Hej Berg

Jeg har ikke prøvet IWC i den størrelse, men det minder meget om mit kæmpe Zeno i størrelse og det er noget der kræver et stort håndled 55mm, men når det er sagt, så er de store ure ganske behagelige, trods deres størrelse. Det største problem med så store ure, er at man har noget lettere ved at banke uret ind i et eller andet, så man skal være ekstra varsom vil jeg mene.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Rigtigt fedt ur. Jeg kender en der har et, jeg syntes at bærekomforten er ok, vel ligesom Omega Po 45,5mm.
Så ikke værre end andre store ure.

Mht gensalgs værdi, er der ikke noget problem, Big Pilot er en populær model, der holder prisen godt, IWC stiger i pris, som feks Rolex, mener ca 8% bare sidste år.

Service priser er vidst noget høje, da det er inhouse, og de bliver sendt til Schweiz til service.

Jeg syntes du skal købe et, flot ur, man ikke ser hver dag, og med et lækkert 7 dags værk Icon_e_biggrin1

Vh Dan
Svar
Det er vidst forskelligt, nogle mærker kan forhandleren selv klare service, feks Rolex, andre bliver sendt til fabrikken, grunden kender jeg ikke, måske andre kan bryde ind.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)