Mange flere brugtureforhandlere
#31
Godt skrevet Peter
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
#32
Dam Skrev:Jeg synes ikke det hører til på et offentligt forum at skrive om hvad mywatch har tjent eller ikke tjent, og det er uanset om det er tilgængelig eller ej..!

så kunne man have lavet et fiktivt regnskab baseret på tal, som er tilgængelig, for det er igennem dit arb at du har mulighed for at se det !
og vi andre har også mod betaling, men jeg synes ikke man skal drøftes andres regnskab i et off forum
Nej, det burde nok fjernes herfra. Enig.
#33
Selvfølgelig er der forretning i at sælge ure for var det ren underskud gad man da ikke bruge så meget tid og risiko på det. Men at kalde markedet for ren blue ocean, som det bliver indikeret mener jeg er direkte usandt. Så var der nok folk med dollars på bogen der gik ind i markedet, men det er KUN folk med passion for ure der bliver brugtforhandlere. Hvorfor mon? Icon_e_wink Selvfølgelig får I mig heller ikke til at bifalde flere konkurrenter, men jeg har ikke kunnet mærke mindre salg pga. de sidste par stk. der er kommet til, så det går nok. Sælger jeg 10 % mindre pga. det så fred være med det. Gør det kun for sjov.

Årsagen til at jeg startede skal ikke findes i en potentiel økonomisk gevinst, men hvis man sælger ure for over 50.000 kr. årligt skal man juridisk set være momsregistreret. Det beløb løber man jo let over og MANGE af brugerne herinde flipper jo let 5-10-15-20 ure videre privat årligt, så de burde faktisk være momset også. Det er da en meget bedre forretning. Groft sagt er forskellen fra før og til nu bare at jeg som forhandler er tvunget til at betale en masse moms og skat samt give garanti Icon_rolleyes Fordelen er så at man skaber større tillid med hjemmeside osv, og den vej rundt kan sælge mere. Men hvis jeg af lovmæssige årsager kunne dyrke min hobby som samler og købe/sælge uden at være momsregistreret lukkede jeg biksen straks. For det er da langt sjovere af sælge privat, hvor man ikke hænger på garanti og kan beholde hele overskudet selv frem for kun 50 % Icon_hello

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
#34
Claus Tukjær Skrev:
Dam Skrev:Jeg synes ikke det hører til på et offentligt forum at skrive om hvad mywatch har tjent eller ikke tjent, og det er uanset om det er tilgængelig eller ej..!

så kunne man have lavet et fiktivt regnskab baseret på tal, som er tilgængelig, for det er igennem dit arb at du har mulighed for at se det !
og vi andre har også mod betaling, men jeg synes ikke man skal drøftes andres regnskab i et off forum
Nej, det burde nok fjernes herfra. Enig.
Enig og redigeret.
#35
Og at tro flere forhandlere giver lavere priser som køber og højere priser som privat sælger er måske lige det man tænker i første omgang, men som Peter indikerer tror jeg faktisk lige det har den modsatte effekt. Som forhandler tager man lidt højere priser end private og markedet i DK følger det internationale prisniveau, så 3-5 ekstra forhandlere vil bare støvsuge det private brugtmarked for billige ure og hæve antallet af forhandler ure. ALLE mine priser tager udgangspunkt i EU priser, så om alle andre sænkede priserne 20 % ville ikke gøre jeg ændrede mine priser, men blot resultere i at jeg ville flippe det af udenlands i stedet. Tilsvarende hvis det private brugtmarked bliver for dyrt at indkøbe på, hiver jeg bare varerne hjem fra udlandet, så DK er blot et lille hjørne af et stort marked, hvor priserne tage afsæt i noget langt større end blot vores lille andedam.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
#36
Spændende debat gutter hvor forskellige interesser skinner igennem Icon_cool
jeg sorterer selv. Icon_e_wink Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
#37
Bjarne har haft forskellige forretninger regitret i Ølstykke 12 km fra mig, og det minder mig om min bror der også har haft 2 - 3 forskellige forretninger kørende på én gang og gjort selskabet fra APS til A/S.

Kort sagt. Men skal være superdygtig og heldig af at leve af brugtureforretninger alene.

VH

Nicholas
#38
Jeg solgte i flere år fabriksnye biler (jeg har ikke det præcise tal )
og jeg har solgt brugte biler i rigtig rigtigt mange år (dem har jeg slet ikke tal på)

Jeg er slet ikke i tvivl om at man kunne tjene penge på at sælge ure hvis man virkelig ville,
det handler (som i alle andre brancher) om at sætte sig ind i stoffet og finde sin niche på markedet og så ellers sørge for at have de rette forbindelser,
(det syntes jeg faktisk Claus tydeligt har vist med CT-watches) mere raket videnskab er det heller ikke.

Selvfølgelig ville flere spillere på brugt markedet øge presset og betyde bedre priser for kunderne på urene ingen tvivl om det,
på det område er ure heller ikke anderledes end andre markeder.

Hvorfor skulle man købe et ur privat og stå "med det hele selv"hvis man kunne få det til tæt på samme pris hos en grey dealer,
som pga af stor konkurrence på markedet havde måtte skrue ned på fortjensten (og måske også endda give mere for dem ind),
at påstå at flere deltagere på markedet ikke direkte ville gavne kunderne bla. ved at give dem endnu skarpere priser er for mig direkte at tale imod bedre vidende.

jeg syntes så heller ikke at de danske priser på urene altid er så tæt på de europæiske som de måske burde,
men det er en anden snak og man er jo heller ikke tvunget til at handle "dansk" Icon_cool

Jeg syntes faktisk også at denne tråd har vist at jeg havde en smule ret da jeg tidligere påstod at ens urinteresse mister "noget" når man kobler en butik på.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
#39
Stensbjerg Skrev:Hvorfor skulle man købe et ur privat og stå "med det hele selv"hvis man kunne få det til tæt på samme pris hos en grey dealer,
som pga af stor konkurrence på markedet havde måtte skrue ned på fortjensten (og måske også endda give mere for dem ind),
at påstå at flere deltagere på markedet ikke direkte ville gavne kunderne bla. ved at give dem endnu skarpere priser er for mig direkte at tale imod bedre vidende.


Jeg tror ikke, at du har ret i din opfattelse af, hvordan markedet vil reagere - jeg vil stadig holde fast i at flere brugt-urs-handlere blot vil støvsuge markedet for at udbyde de samme ure, som private ellers ville kunne sælge til andre private, men blot nu til en højere pris !! Samtidig vil prisniveau´et på privathandlede ure stige, idet det vil blive nemmere for private, blot at skyde urene af til en forhandler.

Men min opfattelse er ligeså meget et gæt, som din er - vi bruger blot ikke samme logik ! Icon_e_wink Men jeg mener ikke, at du kan bruge almindelig "detail-salgs logik" på et marked, der er så specielt som brugt-urs markedet .............. og da slet ikke på vintage markedet !!

Jeg vil generelt hellere købe et ur privat og "stå med det hele selv" i stedet for at købe det samme ur til en "overpris" på f.eks. 20-25 % - risikoen ved at "stå med det hele selv" vil jo kunne formindskes ved at sætte sig grundigt ind i tingene og vide, hvad man skal kigge efter af faresignaler m.v. !!

Kun hvis det er et urmærke eller en model, der kræver så omfattende kendskab, at det ikke vil være muligt eller forbundet med meget stort besvær og tidsforbrug, ville jeg acceptere en sådan overpris, for at opnå fordelen ved en forhandlergaranti. Et eksempel herpå kunne være vintage Rolex markedet, hvor jeg endnu ikke har den tilstrækkelige viden til at handle på egen hånd med en acceptabel risiko.

Taler vi til gengæld om vintage Omega, så kunne jeg aldrig drømme om, at "aflevere" 20-25 % til en forhandler medmindre uret er umuligt at finde andre steder !!

Hvis alle brugte ure blot var henvist til at være "stangvare" ved en forhandler, så vil fascinationen ved at være urtosse også forsvinde ............ alle og enhver uden andet kendskab til ure, end at "de er fede", ville jo så blot kunne gå i butikken og købe sig et specielt ur, bare man har penge nok !!

Ja, OK - risikoen ved at købe et specielt og sjældent ur ville blive mindre qua forhandlergarantien. Til gengæld vil prisen gå op og spændingen ved jagten gå ned, uden at udbuddet ville ændre sig og incitamentet til på forhånd at sætte sig ind i urets særpræg og historie ville generelt blive betydeligt mindre hos køberne !!

Man går sgu da heller ikke på vildsvinejagt med en propbøsse og så en tur omkring slagteren på vej hjem !!! Icon_head Icon_head

Stensbjerg Skrev:............ ens urinteresse mister "noget" når man kobler en butik på.

Lige her er så nok det eneste punkt, hvor jeg er enig med dig - dog blot fra en købers synsvinkel ! Icon_e_wink Icon_e_biggrin1
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
#40
Vi skal jo heller ikke være enige Peter Icon_cool ,
men sådan som jeg læser dit svar forstår du ikke helt hvad jeg mener og det er også cool nok. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)