07-07-2008, 04:53 PM
Baun Skrev:Så hvad gør et ur samlerværdig? Ja i mine øjne er dette nogen af kriterierne:
Jeg finder det første kritereie vigtigst - derfor har jeg også gentagne gange sagt at Tukjær har en fin samling - der er linie og perspektiv - den kan forbedres - ja, det kan vist alle samlinger.
- At den passer ind i den samling den kommer ind i - tilfører samlingen noget
At man skal lede lidt efter den for at finde den i god stand og til en god pris
At den har en vis kvalitet - dette er vanskeligt, men det må ikke være noget "billigt bras"
Men i dette tilfælde ikke med en Speedmaster - Jeg kan simpelthen ikke se hvordan den passer ind i samlingen.
Noget helt andet er selvfølgelig, hvis hr. Tukjær er ved at dreje samlingen i en ny og spændende retning fx.
Uden ide eller perspektiv bliver det en samling ure - ikke en ursamling!
vh Baun
Ovenstående er sakset fra en anden tråd.
Hr. Baun er en klog mand og har selvfølgelig ret i at en Speedmaster ikke passer ind i en Diver samling. Derfor er jeg "kommet" til at købe en Omega Seamaster James Bond.
Min blå Breitling SuperOcean er sat til salg (der kan desværre ikke blive råd til det hele)
Ender nok med at jeg sælger flere af de helt nye ure. Vintage tør jeg slet ikke da de Vintage Divers jeg kan lide er ret dyre og jeg nemt kan blive snydt her. Jeg har prøvet at byde på både Blancpain og Omega, men de havnede på +1000 euro.....
Har da også overvejet Rolex Submariner/SeaDweller, men er det så meget mere samlerværdigt end 007 Seamaster'en? De er i hvert fald noget dyrere!
Og har også stadig Doxa Sharkhunter, Seiko MarineMaster på ønskelisten. De er ikke nemme at finde, med mindre man køber helt nyt. Men det er næsten for nemt (og dyrt)
Efter jeg fik Enzo'en overvejede jeg faktisk at sælge alt og starte forfra. Måske med noget Panerai, men det kom jeg hurtigt fra igen
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)