En mere, men nu er det også den sidste....
#51
Nej det går da overhovedet ikke ud over de fattige Baun , velkommen til verden Icon_e_smile
Det er da ikke fattige som jager de få eks. elefanter man har tilladelse til at skyde i nogle ganske få områder i ganske bestemete perioder - under CITES godkendelse

Det er STENrige mennesker som foretager afskydningen mod høj betaling.

Naturligvis har fattige glæde af at rige kommer til området i et meget begrænset omfang - helt som de har det af turisme, men jeg tror du vender tanken forkert.
Det minder om vrede over at sælskind fra baby sæler myrdet med kølle, går ud over fattige inuitter som faktisk sælger fint sælskind fra sæler de har skudt og ædt.

Det er synd for de inuitter og andre som kan være fattige, men det har intet med fredning at gøre.

Salg af det som det her handler om, elefant skind - (eller skildpaddeskjolde af havskildpadder - udstoppede fugle af sjældne arter, skind af sjældne kattedyr osv.) det er ikke det fattige lever af. Dyrene er netop ALTID sjældne og derfor kan fattige slet ikke ha ernæring ved at skyde dem.

Det er rige som lever af det, og en fattig natur går på sigt snarere ud over de fattige, på grund af tabt turisme

De eneste fattige, som har indtægt ved salg af elefantskind og andet af samme type, er kryskytter som rejser rundt på tværs af grænser og nedskyder dyr - i hård kamp med politi som prøver at forhindre det, men den slags fattigdomsbekæmpelse skal vi nok ikke støtte.

Det har intet at gøre med at være hellig, men anstændig.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#52
Hej

Jeg har da en gammel pung til at ligge i ægte elefantskind, købt i 1980 i Thailand, som jeg har fået i gave da jeg var dreng, så jeg håber ikke at jeg har overtrådt nogen love. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
#53
Baun,

Hvis du gerne vil gøre noget godt for de fattige i Afrika og Asien, så få dig et sponsorbarn, eller doner 1000 kr til opbygningen af en skole. Det hjælper meget mere end at købe lovligt elefantskind, plus du bidrager ikke til den fortsatte udrydelse af en hel dyrerace.

Iøvrigt må jeg tolke din defensive og let nedladende post, som et tegn på, at du inderst inde godt ved at du er galt på den.
Svar
#54
peter Skrev:Hej

Jeg har da en gammel pung til at ligge i ægte elefantskind, købt i 1980 i Thailand, som jeg har fået i gave da jeg var dreng, så jeg håber ikke at jeg har overtrådt nogen love. Icon_e_confused

MVH Peter
Nu pjatter du jo- Icon_e_smile der er jo masser af ting i elfenben - Dyre pianoer og hvad ved jeg - de overtræder da ingen love. Det handler om hvis man IDAG køber ex elefantskind så risikerer man at være med til at udrydde et dyr - og hvis man køber det uden CITES IDAG så er det ulovligt.

Alt det som eksisterer og er fra en tid da vi vidste mindre eller havde større tilgang til dyr - skildpaddeskjolde - må naturligvis eksistere.

Min kone arvede en ozelot pels fra min mor. Hun har aldrig brugt den - ozelotten er en af de allermest truede dyreracer - og selv om de er ret døde dem der sidder i pelsen, ville hun føle sig skidt med den på.
Det forstår jeg 110%
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#55
Rask hjemkommet fra det smukke Sverige, vil jeg lige skrive at jeg er fuldstændigt ligeglad med om remmen er lovlig eller ej. Jeg bruger ikke remmen og kunne aldrig finde på at købe en elefant rem. Uret blev købt på grund af uret og ikke remmen.

Men jeg skal have fundet mig en ny rem i samme dimensioner, bare i alm. læder......
Svar
#56
Jep thats it - du skal nok have fat i noget kraftigt tykt noget til det ur. (der må være andet end tykhuders skind der er kraftigt Icon_cool ) En fed læderrem vill klæde det - mat..

Ellers, hvad med silikone eller gummi - også selv om jeg ville lade være med at tage det i vandet, men det giver måske endnu mere dykker reality til uret?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#57
hannover_dk Skrev:Jep thats it - du skal nok have fat i noget kraftigt tykt noget til det ur. (der må være andet end tykhuders skind der er kraftigt Icon_cool ) En fed læderrem vill klæde det - mat..

Ellers, hvad med silikone eller gummi - også selv om jeg ville lade være med at tage det i vandet, men det giver måske endnu mere dykker reality til uret?

vh

Der fulgte en Panerai gummi rem med, men jeg tror jeg skal finde en læderrem.

Uret har skam været i vandet.....
Svar
#58
Speedy Skrev:Lynetten minder helt sikkert en del om PAM submersible, resten mener jeg nu ikke gør.

Jeg så uret idag hos Franz Jaeger and Me i Ny Østergade, det kostede ca. 12 K Icon_exclaim
Nu ved jeg ikke om der er flere udgaver, men den var magen til og med ETA 28.. -2, kan det passe?
Der skal jo tjenes penge, men er det ikke en hamper pris??

Jeg så lige denne på salgssiderne, til kr. 18500 med samme værk.

Anonimo polluce bronze
Svar
#59
Hups dog - manglende link - men ja naturligvis er det sjovt at se tilsvarende ur som er dyrere

Jeg fastholder - lidt pudsigt udseende, men jeg synes det er lækkert alligevel - og jeg holder af alt som man ikke lige falder over hos "Kirkeby ure" på alle hjørner, så på den måde er det helt givet samlerværdigt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#60
Tukjær, Submersible AKA Torben laver noget fede remme til fornuftige priser. Han har lavet en kraftig en til mit og Peter´s panerai og sikkert også flere andre herinde. Så hvis du leder efter en kræftig læderrem med et lidt råt udseende, er det stedet at høre sig ad.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)