En mere, men nu er det også den sidste....
#31
Tomcat27 Skrev:well, personligt vill jeg ikke have dårlig samvittighed ved at gå med den rem. Det er jo ikke dig der har skudt elefanten, og den bliver ikke levende af du sletter billederne af remmen.....
Ikke for at lyde som en dyrehader, men det hjælper da ingen at smide den væk eller gemme den under sengen.

Næ du har da ret, Har da også mailet til sælger, og han skriver den er ganske lovlig. Han har selv fået den lavet på bestilling.......
Svar
#32
Så der jo ingen problemer, hvis det da er et lovligt sted han har fået den lavet Icon_e_smile
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#33
Tomcat27 Skrev:well, personligt vill jeg ikke have dårlig samvittighed ved at gå med den rem. Det er jo ikke dig der har skudt elefanten, og den bliver ikke levende af du sletter billederne af remmen.....
Ikke for at lyde som en dyrehader, men det hjælper da ingen at smide den væk eller gemme den under sengen.
Så er der jo ingen grund til at have dårlig samvittighed over elefantfødder udhulet til skrældespande og skildpadde skjolde på væggen osv.
Det er der i højeste grad grund til. Artikler lavet af fredede dyr er forkasteligt.
Sælger kan ikke ha lavet den lovligt uden at have certifikat. At han påstår det er nok ikke så usædvanligt.

Jeg er enig i elefanten er død, men det er nok også det nogenlunde eneste jeg kan være enig i.

Det samme gælder faktisk i høj grad hvis man selv importerer øgle skinds remme eller haj skind osv. Det er jo handlen med de artikler som medvirker til at nogen gider dræbe de dyr - tage de planter osv - og bringe dem i udrydningsfare.

MEN jeg ved jo stadigt slet ikke om det faktisk er elefant - så I rest my case - og Tukjær har da absolut ikke gjort noget forkert.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#34
HVIS det rent faktisk er elefant, så er det IKKE cool! Og dermed burde remmen afleveres til politiet. Du skulle jo nødig rende rundt og flashe en illegal elefantrem og være med til at skabe et endnu større marked for den slags.
Svar
#35
Tukjær Skrev:
Seamus Skrev:Det ser ikke så tosset ud, især billede to minder om en tank på larvefødder, ser ud til at være en god fed lænke.

Thomas

Det er den mest solide lænke jeg har haft i mine hænder. Så helt klart kram....... Icon_mrgreen

Hvad med at få lavet urlænker af motorcykelkæder - de kan åbenbart ikke blive kraftigt og massivt nok! Så det var da en ide.

På mig virker det lidt som "at skyde gråspurve med kanoner" - jeg mener hvad er det lige at de der urlænker skal kunne holde til? Icon_e_surprised

Men Cool, man kan jo ekvipere sig som man vil... jeg ser den nye trend/mode:

Sko der er kunstigt lavet ydermål str 48 (normal str 43), skudsikre veste med polstring alle vegne - så man ser stor ud - og hvorfor ikke også en eller anden hjælm der kan få hovedet til at se større ud - hvis det ikke er nok at lave hårrejsning med diverse skum og gele produkter.

Måske er der penge at tjene for plastik kirurgerne - indoperering af kunstige muskler på de rette stedet! Tykkere arme så man kan matche større ure - for det ser vel trods alt dumt ud når uret bliver bredere end armen?

Jeg husker stadig (jeg er jo en gammelmand) i 70'erne, hvor buksebenene ikke kunne blive vide/store nok 70-80 cm var ikke unormalt. Reverset på jakkerne var kæmpe, der var lagt ekstra 5 cm polstring i hver shulder, slipsene op mod 15 cm brede og minimumsbredden på bælter var 6 cm. Sjovt nok var urene ikke rigtig kommet med dengang.

Alle syntes det så fedt ud - dengang - idag må man undres, når man ser 70'er udstillinger.

Går man tilbage i historien og herremoden har det ellers mest været tilknyttet militær uniformer at overdrive størelsen - en undtagelse er den høje hat! Det kan være den snart for et come back!

vh baun
Svar
#36
Har selv set den rem. Hos Jaeger & me inde i byen. Han kan få dem lavet. Måske du skulle ringe til ham og høre????????? Hvordan den er kommet til DK...........?

De er sikkert lavet et sted ude i østen hvor man ikke tager det så højtidligt. Man kan få remme af slanger, krokodiller, elefant, frøer, firben og jeg kunne blive ved......, så der er ingen grænser...

Jeg ved ikke hvad der er rigtigt, men har man købt en løs krokodillerem et sted skal man vel også have et certifikat hvis det er rigtigt. Må gå ud fra, at hvis man køber hos AD at remmene er registreret som lovlige.

Synes jeg har hørt hos Klarlund, at der kan være problemer med at indføre løse remme også for dem, da de bliver tilbageholdt til kontrol af papirer.

Torben
Svar
#37
Jeg går da udfra at når jeg køber en aligator rem hos AD i DK så er det ok og kommer fra aligator farme eller lignende.

Jeg har ingen spekulationer mht. at udnytte dyr, skind osv. - men naturligvis kun så længe, der ikke er tale om ulovlige nedlagte dyr fra truede dyrearter.

At købe og bruge den slags regner jeg på niveau med hæleri - hvor man jo også forholds uforskyldt kan erhverve sig den slags, men også har et vist ansvar for at sikre sig at det ikke sker!

vh baun
Svar
#38
Kunne det ikke tænkes at det var denne rem?

[url]"http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-87306363192469_2005_54860082">http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/ ... 5_54860082[/url]

"Genuine Elephant Skin (Suede Texture) 125/85 24/22. Amazing texture and Quality Strap. Soft leather Backing .Removable 22mm buckle."

Nej, det er vist ikke den alligevel!
Svar
#39
Baun Skrev:
Tukjær Skrev:
Seamus Skrev:Det ser ikke så tosset ud, især billede to minder om en tank på larvefødder, ser ud til at være en god fed lænke.

Thomas

Det er den mest solide lænke jeg har haft i mine hænder. Så helt klart kram....... Icon_mrgreen

Hvad med at få lavet urlænker af motorcykelkæder - de kan åbenbart ikke blive kraftigt og massivt nok! Så det var da en ide.

På mig virker det lidt som "at skyde gråspurve med kanoner" - jeg mener hvad er det lige at de der urlænker skal kunne holde til? Icon_e_surprised

Det som er vigtigt her, er at man har en lænke som stemmer overens med uret.

På samme måde som du ikke bare ville smide en 5mm tyk læderrem på et af dine omega guld dress ure, så kan man heller ikke bare sætte en lille tynd lænke på et ur i den størrelse.

Proportionerne skal passe sammen.

Thomas
Svar
#40
Skal man nu kun have en kraftig urlænke hvis man skal bruge
uret/lænken til noget hård

skal alle der har f.eks en bil der kan køre mere end 130km/t
så også ud og have ny bil for man har jo ikke brug for mere

aldrig har jeg hørt noget så dumt det komme jo bla. helt an på
hvad slags ure man er til og hvilke signaler man vil udtrykke med uret

dybest set har det jo intet med behov at gøre
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)