En mere, men nu er det også den sidste....
#21
ja ved det godt, men det lige det med tid jo.
ku ellers være fedt tror jeg..
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#22
Tukjær Skrev:Jeg har fået bekræftet fra et andet forum, at remmen ser ganske ægte ud.

Det er altså fra en elefant, men bør jeg så bruge den?
Elefantskind er absolut ikke lovligt. Der er nogle få områder der vistnok har ret til en eller anden meget begrænset eksport, men der kræves i så fald dokumentation for at det er skind fra lovlig jagt, og det er dyrt og ikke særlig almindeligt. Uden dokumentation mener jeg absolut elefant skind er helt klart ulovligt
Den har været oppe herinde tidligere, og der blev det klart fra de som har forstand at import af elefant dele, herunder skind er ulovligt uden certifikat.
Jeg har sust rundt på et par af CITES som er dem der regulerer dette - og mener ikke der er tvivl. Ikke bare skind, men også hår er helt forbudt - med enkle undtagelser fra en bestemt periode, som så kræver certifikat til hver genstand.

Hvis det virkeligt er elefant skind ville jeg nok ikke være glad for at gå med det. Ikke bare for det ulovlige, men jo også fordi man ikke skal bruge skind af truede dyrearter

Til gengæld kom jeg også forbi en side der beskrev en fabrik som lavede polyester elefant skind, som var flot og egnet til ex dykker-ur remme (som Polyester) Det kan jo være noget sådan. Alene prisen taler vel for det.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#23
hannover_dk Skrev:
Tukjær Skrev:Jeg har fået bekræftet fra et andet forum, at remmen ser ganske ægte ud.

Det er altså fra en elefant, men bør jeg så bruge den?
Elefantskind er absolut ikke lovligt. Der er nogle få områder der vistnok har ret til en eller anden meget begrænset eksport, men der kræves i så fald dokumentation for at det er skind fra lovlig jagt, og det er dyrt og ikke særlig almindeligt. Uden dokumentation mener jeg absolut elefant skind er helt klart ulovligt
Den har været oppe herinde tidligere, og der blev det klart fra de som har forstand at import af elefant dele, herunder skind er ulovligt uden certifikat.

Hvis det virkeligt er elefant skind ville jeg nok ikke være glad for at gå med det. Ikke bare for det ulovlige, men jo også fordi man ikke skal bruge skind af truede dyrearter
vh

Det skal lige siges at jeg ikke har købt remmen løst. Den fulgte med uret..... Og den er pillet af igen......
Svar
#24
Hvis den følger uret, så skulle det undre mig meget hvis det var ægte.
Altså hvis det er med i pakken af netop det ur.

Hannover>> havde ikk lige tænkt over at selvfølgelig er det et truet dyr, i så fald ufedt Icon_redface
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#25
Flot klokke tillykke herfra (HURTIG handel tror du bliver glad for det Icon_cool)

Hvis remmen virkelig er lavet af elefant og det ikke kan bevises
at det er lavet ud fra en lovlig import så ville jeg også
undgå at bruge den

Men lyder det sandsynligt at en urfabrikant ville bruge ulovligt skind
(hvis altså remmen kommer med fra fabrikken Icon_question )

men for mig ville valget også være nemt uret er KLART flottest
med lænken og dejligt tungt Icon_cool kan jeg forstå
Svar
#26
Det ser ikke så tosset ud, især billede to minder om en tank på larvefødder, ser ud til at være en god fed lænke.

Thomas
Svar
#27
Seamus Skrev:Det ser ikke så tosset ud, især billede to minder om en tank på larvefødder, ser ud til at være en god fed lænke.

Thomas

Det er den mest solide lænke jeg har haft i mine hænder. Så helt klart kram....... Icon_mrgreen
Svar
#28
Nopanic Skrev:Hvis den følger uret, så skulle det undre mig meget hvis det var ægte.
Altså hvis det er med i pakken af netop det ur.

Hannover>> havde ikk lige tænkt over at selvfølgelig er det et truet dyr, i så fald ufedt Icon_redface

Originalt er den ikke med. Men uret er jo købt brugt..... Der var 3 remme med og en stål lænke.

Bestemt ikke fedt, derfor er den også pillet af igen og de fleste billeder slettet.
Svar
#29
Meget fornuftigt. men som sagt, jeg tænkte sq heller ikk over det, men syntes bare det lød fedt og passede godt til uret.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#30
well, personligt vill jeg ikke have dårlig samvittighed ved at gå med den rem. Det er jo ikke dig der har skudt elefanten, og den bliver ikke levende af du sletter billederne af remmen.....
Ikke for at lyde som en dyrehader, men det hjælper da ingen at smide den væk eller gemme den under sengen.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 8 gæst(er)