Norsk Speedmaster 2915
Endnu en Speedmaster 2915 er til salg i Norge hos Lauritz:

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...65EndTagRU

Uret er angiveligt fra 1957 med serienummer 17302184. Jeg var af den opfattelse at 2915 havde værker med numrer under 17xxxxxx. Fra 1957 burde det vel være: 14xxxxxx

http://home.xnet.com/%7Ecmaddox/romans.html

Hvad siger eksperterne?

Jens-Kristian
Svar
Jeg er enig. En 2915 fra 57 har serienummer 14xxxxxx.
Fra 1958 kan den både være 14 og 15xxxxxx.

I 1959 kom 2898 og 105.002 hvor de i 1959 havde 16xxxxxx og i 1960 havde 17xxxxxx.

Så der er noget der ikke helt stemmer.

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Ja det er for stor tidsforskel, men mit 321 som er i kasse 145.012- 67 (fra 1967) har værk 26.xxx.xxx som burde være 1968 - og den slags forskelle skal man iflg Omega regne med.
De kommer vist nok med et certifikat til mig (50 CHF) men har svaret at:

Thanks for your message. Sorry but as there isn't any precise relationship between movement numbers and dates (you can have for instance a higher number which was produced earlier than a lower number and mounted in other cases originally)

Men her er jeg enig i der er for langt. Resten overlader jeg til eksperterne på de helt tidlige speedmasters som kommer på banen, ville bare lige af med svaret fra Omega CH som kom i mail idag
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Hvis uret er fra 1957 er det med den glatte stållynette.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

MVH Peter
Det må så være forklaringen på at auktionen skriver:
fremstår med minimal aldersrelatert bruksslitasje samt sekundær minutt og sekund visere og senere bezel ring Icon_e_smile

Jeg har lidt sværere ved at forstå hvad SEKUNDÆR MINUT OG SEKUND VISERE betyder, og om det også refererer til SENERE?
Er sekundær i den forbindelse subdials visere - ikke lige helt klart sprog - selv på norsk, men nogen her har måske fattet den bedre?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja - det betyder at subdial viserne er udskiftet til den der kom på efterfølgeren 2998 i 1959.

Den rigtige 2915 ser sådan ud:

İmage

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
hannover_dk Skrev:
peter Skrev:Hej

MVH Peter
Det må så være forklaringen på at auktionen skriver:
fremstår med minimal aldersrelatert bruksslitasje samt sekundær minutt og sekund visere og senere bezel ring Icon_e_smile

Jeg har lidt sværere ved at forstå hvad SEKUNDÆR MUNUT OG SEKUND VISERE betyder, og om det også refererer til SENERE?
Er sekundær i den forbindelse subdials visere - ikke lige helt klart sprog - selv på norsk, men nogen her har måske fattet den bedre?
vh

Jeg troede de snakkede om "subdials" når de skrev "sekundær minut og sekundvisere" - kan det tænkes??
Svar
se mit indlæg ovenfor.

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:se mit indlæg ovenfor.

hilsen d.loncar

Jah, der kan man se, vidste ikke at du også har studeret norsk Icon_question Icon_e_biggrin
Svar
jojo du.

Norsk er nærmest mit 2nd modersmål Icon_cool Icon_cool Icon_cool
Nej - ærlig talt jeg gættede - osse fordi der er både lynetten og sub viserne som ikke hører til en 2915.

Common' - det er dig der er speedm-experten.

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)