My name is Bond, James Bond
Tja, jeg har faktisk ikke så mange. Har næsten solgt mit Fortis. Så må vi se hvad der dukker op næste gang Icon_e_biggrin

Glæder mig til at se billeder når du får det......
Svar
Tukjær Skrev:Tja, jeg har faktisk ikke så mange. Har næsten solgt mit Fortis. Så må vi se hvad der dukker op næste gang Icon_e_biggrin

Glæder mig til at se billeder når du får det......

Ja, livet er for kort til ingen fornøjelser

Der kommer nogen shots når det lander hos far....... Icon_e_smile
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Ja, så kom min nye klokke på armen

og hvilken klokke. Det er bare for lækkert synes jeg Icon_e_biggrin

og tung som bare fanden. Fornemmelsen af kram og atter kram

İmage
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
RIGTIG RIGTIG FLOT Icon_cool

er den så meget under OMEGA kvalitet som nogle siger
(har aldrig selv stået med et TAG og OMEGA på samme tid)

syntes faktisk at TAG laver nogle flotte tool ure
Svar
jacob jensen Skrev:RIGTIG RIGTIG FLOT Icon_cool

er den så meget under OMEGA kvalitet som nogle siger
(har aldrig selv stået med et TAG og OMEGA på samme tid)

syntes faktisk at TAG laver nogle flotte tool ure
Man skal nok ind i motoren hvor Omega arbejder standarden en del mere op.
Kassen kan man have hver sin preference for, den ser flot ud i alle fald, men jeg har ikke haft TH i hånden.

Resten behøver man ikke diskutere så meget, de er begge flotte - måske Omega vinder lidt på lænken, og samlet set kommer begge ure at give masser af god arm-tid, så egentligt er der ikke nogen grund til så ofte at skulle sammenligne med Omega eller med Rolex.

Det ville da være en kedelig verden hvor alle rendte rundt med Planet Ocean og så lykkelige ud Icon_e_confused
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
du har så meget ret det ville være en kedelig verden
dejlig med noget at vælge imellem Icon_cool
Svar
Hvis man kigger på kassens finish er det tydeligt at Omegas detalje niveau ligger et niveau højere. Poleringen af Omega kasserne har langt flere detaljer, overgange og kanter end TH som er mat rundpoleret hele vejen rundt uden facetter og skarpe kanter. En sådan polering på TH er simpel og "billig" og ses også i 2 k klassen, mens detaljer på Omegaen er langt mere kompliceret at lave og giver eksklusiv finish og koster kr.

Sammenlign hornet på et Seamaster med TH på billedet.

İmage

Desuden er værket i TH et fabriks ETA 2824 mens det i Omega er et modificeret og finisheret ETA 2892. Her er også en klasse eller to til forskel. Nuvel TH Aquatimer er nu stadig et smukt ur med et solidt og godt værk. Ville blot pointere hvorfor mange mener Omega er et niveau over TH.

/Mads
Svar
Flot illustreret og klart nok
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Hvis man kigger på kassens finish er det tydeligt at Omegas detalje niveau ligger et niveau højere. Poleringen af Omega kasserne har langt flere detaljer, overgange og kanter end TH som er mat rundpoleret hele vejen rundt uden facetter og skarpe kanter. En sådan polering på TH er simpel og "billig" og ses også i 2 k klassen, mens detaljer på Omegaen er langt mere kompliceret at lave og giver eksklusiv finish og koster kr.

Sammenlign hornet på et Seamaster med TH på billedet.

Desuden er værket i TH et fabriks ETA 2824 mens det i Omega er et modificeret og finisheret ETA 2892. Her er også en klasse eller to til forskel. Nuvel TH Aquatimer er nu stadig et smukt ur med et solidt og godt værk. Ville blot pointere hvorfor mange mener Omega er et niveau over TH.

/Mads

Et Seiko Sumo har samme variation som en Omega, både de skarpe kanter, skiftevis mat/blank polering, men koster kun kr. 2500!

İmage

Men jeg mener nu sagtens de helt matte ure kan gå an. De ser lidt rå ud.....

İmage
İmage
İmage

Men er ikke uenig, Omega ER en klasse over Tag Heuer.
Svar
Seiko er bestemt også et af de mærker der giver smæk for skillingerne. I mine øjne er deres kasse flottere forarbejdet end både din TH og Breitling.

Som sagt kan man ikke gøre alt op i finish og detaljer, og urets design er mindst lige så vigtigt, for at skabe et smukt ur. Men personligt kan jeg nu godt lide de lækre detaljer, der lige giver den sidste fornemmelse af kvalitet. Det er netop det der kan retfærdiggøre at man skal smide +20 k for et ur. Så skal finish og håndværket også bare være i orden.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)