gode penge...
Så tvivler jeg måske lidt på 50 k ville række. Under alle omstændigheder skal det jo være et godt køb - d.v.s. noget man har fået fingre i billigt. Der er chancerne nok størst i prisklassen omkring de 2-4000 kr - vintage Omega vil jeg mene, helt uden hensyn til dig Per - men at ha 20 af den slags bare liggende i boxen, og besværet med at realisere 20 stk - er det næppe værd.

Så skal du måske op over 50.000 og finde noget virkeligt samlerværdigt, men jeg vil påstå at det ikke lige er noget du finder på markedet - uden det allerede er prissat så højt at den garanterede gevinst er borte? Den slags - Comex - double red SD osv ved markedet helt fint hvad skal koste.

Dem der har mulighed der er nok urmagere der kan se en mnd komme ind i butikken med et Rolex sports ur som han så gerne ville ha råd til at skifte til et nyt. Der kan være tilfælde hvor ejeren bare gerne vil ha nyt og ikke aner at det gamle, med det ridsede glas, er rent guf for en samler. Men det støder du nok ikke lige ind i Per.

Tilbage til det mere realistiske:
10-20 Omegaer fra 1950-70 valgt med din forstand og kunnen - kun flotte eksemplarer - så måske 5-10 stk klarer det.

Speedmaster 50 år jubilæum som ny - ikke taget i brug - den tror jeg er steget om 10 år.

Rolex milgause i ny ubrudt tilstand - måske - men kun lille måske.

AP diverse modeller, men 50 k rækker jo nok ikke - de er populære i østen, og østen får flere og flere der har råd så?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
enig med Mads, rolex vintage er næsten altid god investering. Personlige synes jeg at vintage SD vil stige mest om 10 år. Icon_rolleyes
Svar
Hej Baun

Hvis det er noget du selv skal gå med, er Rolex Milgauss et godt valg både ny og gammel, det er din stil, og de stiger med raketfart, især den gamle 1019. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
Jeg har længe slået på at Rolex Sub 5513 og GMT 1675 var de sidste vinatge sports Rolex der var til at få for penge, og dermed en god investering pt. Men de er nu begge steget fra 20-ca. 30 k så den hurtige gevinst er væk.

Jeg ville nok som John starte med at gå efter den gode handel. Her er de første 5-7 k tjent på et ur i 50 k klassen. De er da værd at tage med. Skulle jeg være "investeringsrådgiver" med 50 k på lommen ville jeg gå efter:

Omega Speedmaster cal. 321. Alle modeller har stigningspotentialle. Det er et billigt ur sammenholdt med historien og urets kvalitet. Den kan kun stige fremover.

Rolex Sub ref. 16610 LV. Kermiten er kun lavet fra 2003-2008 og den seneste version har Rolex-Rolex i inderkransen. Den udgår som ref. 16610 inden så længe og dermed kun lavet i få år. Jeg ville finde en uden Rolex-Rolex som var mint og komplet. Om 20-30 år er den top dollar. Ulempen er at MANGE ved dette og har købt et til bankboksen.

Rolex Daytona ref. 16520. De fås stadig til ok priser (dog lidt over 50 k) og har steget stejlt det seneste år. De vil fortsætte. Det sprøjter ud med 116520 fra Rolex og deres pris er/vil falde. Vi vil se meget differencierede priser på 16520 vs. 116520. Så køb et 16520 mens det stadig kan nås. Helst t-skive og komplet.

Div. near mint komplette 80´er Rolex ser jeg også stort potentialle i. SD 16660, GMT 16750, GMT 1675, Sub 16800, Sub 5513 er nogle af dem. Men køb de flotte eksemplarer. Der er masser af halv smadrede modeller med masser af replacement dele. Standen skal være god og ALT skal være oprindeligt og matche. De koster lidt ekstra men på sigt er de langt sjovere end de knap så flotte.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)