gode penge...
Vi fik penge tilbage i skat idag....

50 K

Morsomt nok primært pga. ekstrordinære store indskud på rate pension fordi jeg tror ordningen blivet lukket eller uinteressant efter 2010, når en ny skattereform kommer. Så jeg vil lige udnytte de sidste år.

Men hvis nu du skulle investere disse 50 K i et eller flere ure - gemme dette eller disse i en bankbox i 10 år og så realisere. Hvad ville du så købe?

vh Baun
Svar
puha ure som invenstering...

Det sikre vil efter min mening være at gå efter mærker som i dag er kendt for at være investeringsmærker og måske allerede i dag stiger, fx nogle af de nye/gl. Rolex, LE Panerai mf.

Hvis man tør satse lidt så kan en mulighed være et LE fra et firma som er ved at ændre firmastruktur, produktionsmetode eller lign. Mener fx at Hublot er blevet solgt i år så deres LE modeller fra før ejerskiftet kan stige over de næste 10 år, hvis den nye ejerkreds forstår at udnytte mærket fuldt ud, men det er måske lidt et sats.

Men ellers er alle LE modeller vel mulige investeringer uanset om de er gl eller nye.

Det bedste er nok at købe noget du også selv vil være glad for om 10 år - så er du på den sikre side, uanset og det er steget eller faldet.
Svar
For det førte er tråden ret smat HVIS man skulle....

Den hopper Connie da aldrig på hvis hun ser det Icon_cool

Nå, men jeg tror som du er på ganske god grund i Omega - Pipan guld 18K - 321 Sea og Speedmaster, hvor du er selvkørende.

Ellers Rolex sport, men 50 k rækker ikke så langt og du skal have hjælp - ældre Blancpain fifty fathoms ville være på min liste i øvrigt MEN
jeg ville aldrig købe for at lægge i bankbox (og det ville du heller ikke tror jeg), så første kriterierne ville være HVAD VIL JEG GÅ MED indtil jeg ev. får lyst eller behov for at sælge

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er jo rigtigt at spørgsmålet er hypotetisk - jeg vil ikke købe ure som investering. Det er nu også fordi jeg tror jeg ville have svært ved at realisere.

Men derfor kan spekulationen jo være god nok for det.

Conni er holdt op med at reflektere over de ure jeg køber. Jeg tror hun tænker: "Det han bruger på ure er da bedre end hvis det havde været jagttrofæer til samme pris og som så samtidig skal hænge på min væg".

Selv tænker jeg en Omega HV måske eller den der special model af Speedmaster til ca 50K - enden der dykker som Mads har til salg - eller en Constellation Pia Pan 18 K guld Grand Luxe med den helt rigtige lænke box og papirer - det skulle også lige kunne klares!

vh Baun
Svar
Nu er du jo Omega mand med stort O, så det ville være blasfami at købe vintage Rolex, selv om det måske rent investeringsmæssigt ville være klogest. Jeg tror desværre ikke rigtig på Panerai og de passer heller ikke til din smag. Du skal købe noget du kan lide og syntes er lidt ud over det sædvanlige. Jeg ville måske købe 2-3 rigtig flotte og spændende Omega´er som kunne hæve niveauet i din i forvejen flotte samling. Du nævner selv et Speedmaster cal. 321, Grand Luxe eller måske et Ploprof. Jeg tror ikke de mest eftertragtede Omegaer er stoppet med at stige endnu.

/Mads
Svar
Hej Baun

Jeg synes at du skal gå efter Seamaster 600 Ploprof, eller Speedmaster 321, for de er ikke holdt med at stige i værdi endnu.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej Baun

Jeg synes at du skal gå efter Seamaster 600 Ploprof, eller Speedmaster 321, for de er ikke holdt med at stige i værdi endnu.

MVH Peter
Men jævnfør tidligere - du vil aldrig lade dig se med 600 ploprof på armen, uanset stigningspotentialet (som jeg er basalt enig i) - og man skal aldrig købe ure alene for stigningspotentialet, men for kombinationen at kunne gå med og nyde - og stigning (eller begrænse tab) - så hold dig til 321 speedmasters og seamasters, som også sagtens kan have potentiale (du har godt nok en seamaster 321 allerede mener jeg)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg giver Hannover ret i, at man ikke skal købe et ur for, at tjene penge på det. Man skal købe uret fordi man godt kan lide det.

Nu er Baun jo ren Omega mand og der er allerede kommet nogle fine bud på forskellige Omega´er. Hvis man kigger lidt væk fra Omega ville jeg måske kigge lidt på Rolex Milgauss, den tror jeg lidt på, men det kan være der går nogle flere år. Koster også lidt jo Icon_e_wink
Svar
Den er lidt svær. For Baun er jo Omegaman og hans samling er bred og dækker alle Omega modeller ganske flot. Så det er jo det tilbagevendende problem når man nu samler på et mærke, som har nogle klare samler-ikoner. Skal man have dem i samlingen fordi de er et "must", men måske ikke helt matcher ens egen smag, eller skal man kun have ure som man vil gå med?

Jeg ville frygtelig gerne have et vintage Rolex Milgauss ref. 1019. Uret er et kapitel for sig i Rolex historien og designet er unikt i forhold til andre Rolex. Desuden er det sindsygt svært at finde og meget eftertragtet i samlerkredse. MEN isoleret set er uret egentlig ikke rigtig min stil. Men de førstnævnte punkter gør bare at jeg alligevel gerne vil have et. Jeg kan forestille mig at Baun har det på samme måde med Ploprof´en. Modellen er i mine øjne det absolut mest ekstreme diver der endnu er lavet. Uret er 100 % tool-watch uden den mindste hensynstagen til smukt design. Desværre er den tid forbi hvor man har behov for at udvikle tool-watches til prof brug og derfor er de gl. vintage ikoner unikke. Så Ploprof´en vil aldrig blive overgået og når nu Baun er Omega-mand kan jeg godt forstå at uret vækker noget i ham. Det er også en ond satan Icon_cool

/Mads
Svar
John og Mads

Jeg kan genkende noget i de i siger begge 2....

Mads, selvfølgelig hører Ploprof´en hjemme i en Omega samling - og ganske rigtig John - den ville ikke få meget tid på armen.

Og tak for de mange bidrag til hvad jeg kunne købe hvis nu:..

Men egentligt var spørgsmålet også - hvad ville du købe - altså ikke råde mig til at købe....

Men kort sagt: Hvad ville være den bedste urinvestering - set over en 10 års perioge - hvor det indkøbte ur (ellere ure) opbevares i box (altså uinteressant om man ville bruge det selv)

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)