Ebay betalingsproblem
#1
Hejsa,

Jeg har købt & betalt en vare på Ebay via Paypal, - pengene er endvidere trukket på min bankkonto, og det fremgår tydeligt af Ebay under "Kaufen" at:

"Dieser Artikel wurde mit PayPal bezahlt. Die Zahlung wurde am 11.05.08 an xxxxxxx gesendet.

Sælger hævder at han ingen penge har modtaget og udbeder sig først min Paypal E-mail adresse, hvilket jeg nægter ham, dernæst Paypal transaktions-ID'et!!??

1.Løber jeg noget risiko ved at give sælger det unikke Paypal transaktions-ID?

2.Har nogen af Jer været ude for noget tilsvarende?

Icon_smil Sogge
Svar
#2
Mon ikke du skulle kontakte paypal først og høre om pengene er "leveret"? Det kan de jo ret let konstatere om de er.

Er de leveret kan du trække paypal ind i sagen og evt. få pengene retur såfremt der er ugler i mosen.

Du kan roligt give ham din paypal email. Han kan ikke trække penge uden at være logget på din konto. Så længe han ikke får dit password.

Paypal ID burde heller ikke være noget problem skulle jeg mene. Men kontakt paypal og spørg dem til råds.

Jeg har tit brugt paypal til mindre beløb og det har altid klappet perfekt.

/Mads
Svar
#3
Bare gør som Mads skriver. Fat i Paypal, normalt vil beløbet med den tid der er gået -være gået ind, men der kan være problem med identifikationen af beløbet hvis det er en stor sælger - så du kan roligt give ham kopi af ex den mail hvor Paypal bekræfter. Så har du både sat sælger igang med at finde den og Paypal igang med at hjælpe.

Når du giver sælger kopi af mailen fra Paypal kan du gøre opmærksom på at du også kan bede Paypal hjælpe. Storsælgere vil helst klare den selv uden at Paypal ser de roder lidt - det kan speede ham op.

Du kan efter min mening være helt roligt det løser sig, hvad det angår er Paypal sikkert og godt under alle normale omstændigheder

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Jeg har engang rykket en køber for betalingen, og fandt efterfølgende ud af at fejlen lå hos mig. Modtager af pengene skal gå ind og acceptere betalingen inden de kan ses på hans konto. Så prøv evnt. at tjekke med ham om der er betalinger der skal accepteres. Vil være en mulighed især hvis det er en modpart der er ny på Paypal
Svar
#5
Hej alle,

Tak for hjælpen, jeg gav sælger Paypal transaktions-ID'et og kontaktede Paypal. Pludselig kunne han godt finde pengene. Jeg tror ikke sælger har været i "ond" tro, men et rodehoved det er han godt nok.

Når man som jeg anvender ebays messagesystem ved henvendelse til sælger, kan han jo se det entydige artikelnummer og dermed uden problemer se at varen er betalt via PayPal, - og med 26 handler totalt, som i dette tilfælde kan det ikke være raketvidenskab at finde de basører der stammer fra mig.

Men det lykkedes jo også til sidst - tak igen!

Icon_smil Sogge
Svar
#6
Jepper - så er mit værktøj fra Hong-Kong i hus - ingen snyder men, som sagt, - et rodehoved.

Icon_smil Sogge
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: