Besøg i Geneve
Hej venner,

Jeg har allerede sagt det til nogle af jer, men det kan ikke gentages for ofte, Geneve er absolut et besøg vær for sådan nogle nørder som os.

Jeg var forbi i onsdags, og brugte et par timer med at se lidt på vinduer (og da også gå ind i nogle af butikkerne, samt naturligvis bruge lidt mere tid i en af mine ynglingsbutikker, JLC-butikken).

Inden for nogle få hundrede meter, på to gader og et par tværgader findes virkeligt alt inden for ure. Der er et hav af mærkebutikker, samt et meget stort antal AD'ere af alle mærker. Udvalget er enormt og servicen er generelt god og professionel. Vær dog opmærksom på at du har et mellemværende med Skat hvis du fristes til at købe et ur, da Schweiz er uden for EU.

Jeg snuppede lige et par hurtige billeder med min mobil, jeg er egentlig lidt ked af jeg ikke fik taget lidt flere til jer.

WC:
İmage

Panerai:
İmage

Blancpain:
İmage

AP:
İmage

IWC:
İmage

JLC:
İmage

Eller hvad med en butik kun med Roger Dubuis ure, det tager vel næsten prisen for niche-forretninger:
İmage

Herudover er der en flot Omega-butik (vistnok Omegas flagskibs-butik worldwide), Hublot-butik, Patek-butik og en hel masse flere. Endvidere er der som nævnt ovenfor mange store AD'ere med et væld af spændende mærker.

Det er iøvigt også meget imponerende hvilke ure de har, bare i vinduerne. Eks. JLC her var der adskillige tourbilloner, duometre, amvox, grande complications osv. i vinduerne. Hos IWC var der udover de tre perpetual calenders nedenfor et perpetual calender Big Pilot både i hvidguld og ceramic, adskillige tourbilloner (se en af dem nedenfor), minutrepititioner osv. Dette blot et par eksempler, mønstret er det samme hos alle butikker.

İmage
İmage

Tilbage er der vel kun at sige at Geneve også på mange andre områder er en spændende by der er et besøg værd, nærmest en "lille" by (vistnok ca 180 tusind indbyggere) med strobystemning.
Mvh
Morten
Svar
Ur-slaraffenland Icon_love Icon_drool

Er det store udvalg i butikkerne mon et udtryk for finanskrise, de vedvarende voldsomt stigende priser, eller noget helt andet?
Svar
KimT Skrev:Ur-slaraffenland Icon_love Icon_drool

Er det store udvalg i butikkerne mon et udtryk for finanskrise, de vedvarende voldsomt stigende priser, eller noget helt andet?
Jeg har været der en hel del gange de sidste 10 år, det har altid været sådan, jeg gætter på at det hænger sammen med at mange af de store mærker har deres produktion i område omkring Geneve eller de nærliggende jura-bjerge, men blot mit gæt.
Mvh
Morten
Svar
Jeg tænkte bare på det, da jeg for nyligt læste at Mads G. havde set PP modeller i milano, som normalt ikke ligefrem er hyldevarer.
Jeg er klar over at ser man på offentliggjorte tal, så klarer urbranchen sig fint, men de er måske alligevel påvirket af den globale finanssituation?

Anyhow, så har jeg stadig til gode at besøge Geneve, men det skal nu nok komme Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)