Sea-Dweller årgang 1976 vs Sea-Dweller Deep Sea
Hvis du blot skal have et midlertidigt ur kan du jo købe en Sea-Dweller ref. 16600 som er den nuværende model. Den har sikkert den bedste kombination af "nem at finde og begrænset tab ved salg".
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
gætter på at hvis jeg finder og køber en 5513 forbliver den i min varetægt selv hvis jeg skulle jeg købe en 116660 til efteråret. man kan vel ikke få for mange ure kan man Icon_question
Svar
Hvis økonomien tillader der så nej da.
Mvh Klaus
Svar
Tomcat27 Skrev:Grunden til Sea-Dweller modellen er at jeg syntes "fiskeøjet" over datoen i rolex uret er grimt, og det er der ikke på SD´eren, derfor den model.

"Fiskeøjet" kan jo fjernes...

På min Submariner blev det slået af ved et uheld en gang for rigtig mange år siden (har haft uret siden '82). I starten ærgrede det mig, men vænnede mig hurtigt til den "lille dato" og i dag kunne jeg ikke finde på at få det sat på igen.

Hilsen
Hage
Svar
Blot en lille bemærkning:

Mads skriver at du skal lede efter et ur med serienummer mellem 4,1 og 4,5 mio for at finde et ur fra 1976.

Man kan diskutere om dette er den korrekte periode for 1976, men for din egen skyld hold dig væk fra ure med et 4,4 mio serienummer. Disse dækker over replacementkasser, og er derfor ikke umiddelbart interessante Icon_exclaim

Held og lykke med jagten.

Mvh Henrik
Svar
Hej Henrik

Replacement kasser har nummeret 4444444 så finder man en under eller lidt over er den korrekt med årgangen.

MVH Peter
Svar
Hej Peter,

Der er nu altså ikke korrekt. Hele 4.4 mio serien er lagt ud til replacementkasser ligesom i øvrigt 4.7 mio er det. Derfor har et ur med sådanne serienumre fået skiftet kasse - basta. I øvrigt behøver kassen ikke at have været lavet i 1976, du kan sagtens finde nyere 16610 eller 16600 med 4.4 mio serienumre. Og der er kun ét ur der har serienummer 4444444.

Når jeg skriver at man kan diskutere om 4.1 - 4.5 er 1976, er det fordi at der er delte meninger om dette. Den liste som I bruger hér siger rigtigt nok 1976, og det kan godt være at det er rigtigt. Andre lister som f.eks den på VRF viser at denne periode er 1975, og at 1976 er fra ca. 4.5 til 5.0.

MVH Henrik
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)