Two of a kind
Speedmaster 105.003-65 med 145.012-67

İmage

2 stk Excelsior Park fra Søværnet

İmage
İmage
Svar
Det der er da bare for vildt Magnum!

Den 105 003 ser jo sprit ny ud! Er skiven en replacement? Telemeter lynetten er en fed og lidt anderledes ting!

Kunne du ikke dreje urene så man ser med og uden crownguards, går ud fra at 105 003 er uden, men det kan vist være begge dele, da det er der de går fra uden til med crownguards.

Og de to EP ure er også helt fantastiske!

Kan du fortælle lidt om urene, er mest interesseret i speedyerne, men de andre har jo også en god historie!!
Svar
105.003 er kun lavet med lige horn. Den var i en meget dårlig stand da jeg købte den, så den har været en tur på fabrikken, og blevet renoveret. 145.012´eren er i 100% original stand.
Begge har vintage 18mm spænder.

İmage
İmage
İmage

De 2 EP´er er fra 50erne. Den ene er helt mint, og den anden har mint kasse, men skiven har fået lidt patina. Ikke mange af søværnets ure har overlevet, da de ifølge kontrakterne skulle destrueres. Søværnet fik dem billigere, og producenterne ville ikke have markedet oversvømmet med billige eks-mili.
Fantastiske værker.
İmage
İmage
Svar
Dejlige billeder!

Jeg mener at have set en 105 003-65 uden Proffesional på skiven selvfølgelig, men med crownguards. Kan selvfølgelig huske forkert!

Med Omega ved man jo aldrig helt, men det kan jo også have været en frankenstein??
Svar
Har været en frankenstein.
105.003 er kun lavet med lige horn.
Herefter kom den første professional 105.012, med den nye kasse, men med den gamle bagkasse som har 2 knæk.
Efter den kom 145.012, samme som 105.012, men med den nye bagkasse med 1 knæk.
İmage
Svar
Billederne af dine excelsior park er væk fra første del af tråden, du har sikkert slettet dem i photpbucket, men kan man få lov at se dem igen, jeg nåede det ikke.
Ja fantastisk gode værker
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ok, så har det været en franken.

Jeg lufter lige min egen 145 012, da det er mig selv der har startet tråden og jeg ikke har en makker til den - endnu, går det måske!

İmage

Her er der da forresten også et par;

Tissot Sideral (plastic fantastic)

İmage
Svar
Her er de igen
İmage
İmage
İmage
Svar
Skønne tak. Er de to EP samme kaliber eller? (ja også speedmasterne er misundelsesværdige)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
De to EP´er har samme caliber. Samme værk finder man f.eks også i nogle GP´er fra samme tid, men det er EP´s manufaktur.
Urene er 37mm, så de har en ok størrelse.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)