Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg ved ikke om du har læst denne artikel på Vintageure, men den beskriver (blandt andet) ret godt hvad en Heliumventil handler om [url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=264" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=264[/url]
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Vi er mange der har eller har haft et ur med helium-ventil, og gad vide hvor mange af de producerede ure der reelt gør brug af denne ventil. Det er vel at sammenligne med de mange andre muligheder der er i et moderne ur med højdemåler, kompas osv.
Det vildeste mine dykkerure har været udsat for, er snorkeldykning på få meter, og de ure jeg har haft med højdemåler har jo blot været en spøjs lille ting, når man var på ferie og besøgte bjergene og så kunne man tjekke om højden passede med de skilte man kom forbi.....nej der er langt fra et reelt behov og så den brug man udsætter et rigtig toolwatch for.
Selv om jeg har et ur der kan tåle dykning til 1000 meter, så ville jeg nok vælge et moderne computer-ur, hvis jeg skulle til at dykke, så om du køber et ur med eller uden helium-ventil er der vist kun ganske få som ville udnytte.
Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
KlausM Skrev:Hvis det er tilfældet Jacob hvad er så bedst og hvorfor?
Mvh
Klaus
Nu er jeg ikke så bekendt med IWC men jeg har da læst en del om Seiko måde at løse problemet på,
og jeg må sige at jeg virkelig syntes at deres løsning viser den store formåen som Seiko besidder.
De har opfundet (og har patent) hvad de kalder en L-pakning som sidder under lynetten som pga dens udformning selv sørger for at
helium kan "vandre" ud og ind af uret uden at bæren behøver at tænke på det,det mener jeg er den mest optimale løsning da der ikke er et ekstra
hul i kassen (som hos Rolex og Breitling) med en synlig ventil og du kan heller ikke glemme at lukke noget (som på Semaster 300m).
Problemet er kun til stede hvis man dykker i dykker fartøj hvor man går så dybt ned at det er nødvendigt at indånde en ilt/helium blanding
inde i fartøjet pga af de store dybder,måske ikke lige det os almindelig blege strand løver kommer mest ud for
men alligevel spændende læsning
Mit Sinn U1 har heller ikke nogen synlig helium ordning
men hvordan Sinn har løst helium problematikken er jeg ikke lige klar over
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej Jacob.
Det er også det jeg er kommet frem til (længere oppe i tråden).
Mvh
Klaus
•