Svar: 29
Tråde: 15
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej,
er på vippen til at købe et nyere Air King til min kæreste og vil derfor gerne vide lidt mere om uret - hvad er urets historie, hvornår blev det introduceret osv.
Er der nogen der kan henvise til et site/hjælpe så jeg kan blive lidt klogere på historien.
På forhånd tak!
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Lige netop Airking er svær at finde noget historie omkring, da det er en af de mindste udbredte Rolexmodeller, jeg har dog selv en fra 1983, og designet er stort set ikke ændret, så man kan godt kalde det en klassiker.
MVH Peter
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Måske fordi der netop bag Air King´en ikke ligger så meget historie. Jeg er ikke skarp i modellen så kan desværre ikke hjælpe. Men som Peter nævner er det en fin klassiker. Størrelsen på 34 mm passer iøvrigt godt til pigebørn
/Mads
•
Svar: 29
Tråde: 15
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Mads Gjødesen Skrev:Måske fordi der netop bag Air King´en ikke ligger så meget historie. Jeg er ikke skarp i modellen så kan desværre ikke hjælpe. Men som Peter nævner er det en fin klassiker. Størrelsen på 34 mm passer iøvrigt godt til pigebørn
/Mads
Ok, kan Du/I så anbefale nogen bøger omkring de forskellige ure - er mest interesseret i sportsmodellerne.
På forhånd tak
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Vintage Rolex sports models er en god start. Den giver et godt kronologisk overblik over div. sportsmodeller. Godt opslagsværk. Af minuser kan nævnes at den er lidt ukonkret mht. produktionsdatoer. Billederne er ikke ægte billeder og derfor mangler detaljerne.
Men alt i alt en ok bog til at danne sig et overblik.
/Mads
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Bogen Vintage Rolex sports er det bedste opslagsværk på papir, der er tilgængeligt i øjeblikket.
MVH Peter
•