OT Tag Heuer
spot on columbo

de ure vi snakker om her tool/i stål der vil kvalitet næsten altid veje mere
de TAG jeg har haft i hånden (kun tool)har alle virket mere klein lavet
end de OMEGAER (mest seamastere)jeg har haft i hånden

jeg siger ikke stort er =godt
jeg siger bare at kvalitet vejer når vi snakker tool ure

OMEGA er jo også dyre end TAG det er der jo nok en grund til
selv om de begge køre med noget standart ETA værk
og det er nok ikke navnet alene der gør prisforskellen

se bare OMEGAs lås kontra det TAGen kommer med der er OMEGAen langt foran (mit ORIS har samme problem)

så TAG virker altså mere KLEIN (billigt om du vil) og i mine øjne er
KLEIN ikke godt når vi snakker tool ure

siger ikke dermed TAG er et dårligt ur siger bare at der
en grund til hvorfor bla.OMEGA er dyrere
Svar
jacob jensen Skrev:spot on columbo

jeg siger ikke stort er =godt
jeg siger bare at kvalitet vejer når vi snakker tool ure

Jeg mener at Omega er bedre kvalitet en TH - for samme pris, så det er ikke der uenigheden ligger.

Men jeg er meget uenig i at man ikke kan lave et super lækkert let og enkelt dykkerur i høj kvalitet, der ikke vejer ret meget.

Mon ikke fx. en Omega Seamaster eller PO vejer mere end en Rolex sub. til den dobbelte pris? Jeg er ret sikker på at der kan findes adskillige gode eksempler på at tungt ikke nødvendigvis er bedre kvalitet.

Der er en del ure i middel kvalitet - og low end pris (når vi ser på kvalitetsure) som vejer godt til uden derfor at være bedre kvalitet end dyrere ure. Oris, Fortis, Sinn ligger i det segment. JLC, Rolex, IWC ligger i et helt andet segment uden at være tungere - måske tværtimod, vil jeg tro.

En Omega PO 45 mm - er vel heller ikke bedre kvalitet en en Omega PO 42 mm???

Tungt er ikke bedre - bare tungere...

Men det er en smags sag hvad man bedst kan lide - det er noget helt andet! Kan det være du forveksler det du personligt godt kan lide med kvalitet? Det behøver jo ikke være det samme.

vh baun
Svar
HenrikP Skrev:
Columbo Skrev:Pænt ur og god størrelse med pæn finish. Der ligger noget ETA hvilket fungere glimrende. Kan ikke huske specifikt hvilket et det er men mener de selv kalder den for caliber 5. Prisen er 8950 såvidt jeg husker. Har haft en enkelt reklamtion (siden den fik premiere for et par år siden) på sådan et ur og det var vidst noget med præcisionen. Det føles også tyndere på armen i forhold til at dykkerure med samme specifikationer.

Personligt ville jeg foretrække et Fortis Marine Master.

Det har jeg kigget på, men syntes at tallene på skiven leder mine tanker hen på at Micky Mouse ur.

Hvordan er Heuer uret kvalitets mæssigt f.eks. i forhold til omega 2254

Jeg har selv begge ure og er IKKE skuffet over Aquaracer'en. Det er et af mine 4 mest præsise ure (2254.5000 opnår kun en 5. plads) så intet i vejen med værket!

Jacob skriver at den virker "klein" i forholdt til Omega'en..... Det er den ikke, de har stort set samme mål.

Her er de sammen med Breitling SuperOcean, Breitlingen er lidt tykkere end de 2 andre ellers ca. samme mål!
İmage

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

İmage

Absolut et super fedt ur som du vil blive glad for.

Nu er jeg ikke en af dem der mener at Omega er bedre end andre ure. Jeg mener faktisk at du får mere pr. kr. i Aquaracer'en end i 2254.5000.
Svar
jacob jensen Skrev:OMEGA er jo også dyre end TAG det er der jo nok en grund til
selv om de begge køre med noget standart ETA værk
og det er nok ikke navnet alene der gør prisforskellen

Omega værket er vist ikke helt standard?

Lænken er bedre på Omega, korrekt. Tag Heuer er her på niveau med Oris!
Svar
Tukjær Skrev:Jeg har selv begge ure og er IKKE skuffet over Aquaracer'en. Det er et af mine 4 mest præsise ure (2254.5000 opnår kun en 5. plads) så intet i vejen med værket!

Jacob skriver at den virker "klein" i forholdt til Omega'en..... Det er den ikke, de har stort set samme mål.

Her er de sammen med Breitling SuperOcean, Breitlingen er lidt tykkere end de 2 andre ellers ca. samme mål!

Absolut et super fedt ur som du vil blive glad for.

Nu er jeg ikke en af dem der mener at Omega er bedre end andre ure. Jeg mener faktisk at du får mere pr. kr. i Aquaracer'en end i 2254.5000.

Hej Tukjær

Det var rart med en at høre fra en der har uret, og se sammenligningen på fotos, jeg var bange for at blive anråbt som kætter, men det gik jo egentlig over al forventning, måske ur folket bare er mere tollerent?

Nå men jeg vil i al fald tage et nøje kig når jeg skal til Aarhus senere på måneden.

Tak til alle for input.

Hilsen Henrik
Svar
HenrikP, nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men du er velkommen til at se/sammenligne mine......

Bare sig til Icon_e_biggrin
Svar
Jeg er ikke helt med, men jeg mener bestemt ikke at Tag Heuer virker billigt. Jeg gav en grov samligning af finish fordi det måske var det der havde noget med ordet "klein". Jeg vil kun bruge ordet klein for et lille ur der sidder på et meget stort håndled.
Svar
Tukjær Skrev:HenrikP, nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men du er velkommen til at se/sammenligne mine......

Tak for tilbudet, jeg bor i Nykøbing Sj.
Svar
Columbo Skrev:Personligt ville jeg foretrække et Fortis Marine Master.

Det er i hvert fald på min ønskeliste....
Svar
HenrikP Skrev:
Tukjær Skrev:HenrikP, nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men du er velkommen til at se/sammenligne mine......

Tak for tilbudet, jeg bor i Nykøbing Sj.

Så er der lidt langt til Vestfyn Icon_e_surprised
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)