OT Tag Heuer
#1
Hej Alle.

Det er sikkert helligbrøde, men jeg våger et øje.. Icon_redface

Faldt over et Tag Heuer Aquarace Automatic model WAB2010.BA0804, nogen der kender til dette ur.. samt hvilket værk der sidder i det.

Undskyld....

Henrik
Svar
#2
Pænt ur og god størrelse med pæn finish. Der ligger noget ETA hvilket fungere glimrende. Kan ikke huske specifikt hvilket et det er men mener de selv kalder den for caliber 5. Prisen er 8950 såvidt jeg husker. Har haft en enkelt reklamtion (siden den fik premiere for et par år siden) på sådan et ur og det var vidst noget med præcisionen. Det føles også tyndere på armen i forhold til at dykkerure med samme specifikationer.

Personligt ville jeg foretrække et Fortis Marine Master.
Svar
#3
Columbo Skrev:Pænt ur og god størrelse med pæn finish. Der ligger noget ETA hvilket fungere glimrende. Kan ikke huske specifikt hvilket et det er men mener de selv kalder den for caliber 5. Prisen er 8950 såvidt jeg husker. Har haft en enkelt reklamtion (siden den fik premiere for et par år siden) på sådan et ur og det var vidst noget med præcisionen. Det føles også tyndere på armen i forhold til at dykkerure med samme specifikationer.

Personligt ville jeg foretrække et Fortis Marine Master.

Det har jeg kigget på, men syntes at tallene på skiven leder mine tanker hen på at Micky Mouse ur.

Hvordan er Heuer uret kvalitets mæssigt f.eks. i forhold til omega 2254
Svar
#4
personligt ville jeg sige at OMEGA ligger over TAG HEUER
for mig virker TAG lidt mere klein over det hele
i forhold til OMEGAet
Svar
#5
Omegaen er finere hvad angår værk, skive kasse, lænke osv, men ærligt tror jeg ikke at man kan mærke den store forskel på disse ure ved normal hverdags brug. Personligt ville jeg foretrække Omegaen til hver en tid, men man skal ikke glemme at den også koster 5-6 tusind kr ekstra og spørgsmålet er om man kan mærke disse 5-6 kroners forskel i hverdagen. Det ville også være syndt hvis du selv ønsker Omegaen men må gå på krompomi pga. økønomien, så ville jeg spare lidt mere op for det er ærgeligt, hvis man hvergang ser på klokken og drømmer om noget andet. Jeg tror heller ikke at der nogen leverandøre der er interesseret i at levere noget dårligere produkt end konkurrenterne, men på den anden side får man også hvad man betaler for.

P.S Mickey Mouse er sej!
Svar
#6
Omegaen er finere hvad angår værk, skive kasse, lænke osv, men ærligt tror jeg ikke at man kan mærke den store forskel på disse ure ved normal hverdags brug. Personligt ville jeg foretrække Omegaen til hver en tid, men man skal ikke glemme at den også koster 5-6 tusind kr ekstra og spørgsmålet er om man kan mærke disse 5-6 kroners forskel i hverdagen. Det ville også være syndt hvis du selv ønsker Omegaen men må gå på krompomi pga. økønomien, så ville jeg spare lidt mere op for det er ærgeligt, hvis man hvergang ser på klokken og drømmer om noget andet. Jeg tror heller ikke at der nogen leverandøre der er interesseret i at levere noget dårligere produkt end konkurrenterne, men på den anden side får man også hvad man betaler for.

P.S Mickey Mouse er sej!
Svar
#7
Omegaen er finere hvad angår værk, skive kasse, lænke osv, men ærligt tror jeg ikke at man kan mærke den store forskel på disse ure ved normal hverdags brug. Personligt ville jeg foretrække Omegaen til hver en tid, men man skal ikke glemme at den også koster 5-6 tusind kr ekstra og spørgsmålet er om man kan mærke disse 5-6 kroners forskel i hverdagen. Det ville også være syndt hvis du selv ønsker Omegaen men må gå på krompomi pga. økønomien, så ville jeg spare lidt mere op for det er ærgeligt, hvis man hvergang ser på klokken og drømmer om noget andet. Jeg tror heller ikke at der nogen leverandøre der er interesseret i at levere noget dårligere produkt end konkurrenterne, men på den anden side får man også hvad man betaler for.

P.S Mickey Mouse er sej!
Svar
#8
jacob jensen Skrev:personligt ville jeg sige at OMEGA ligger over TAG HEUER
for mig virker TAG lidt mere klein over det hele
i forhold til OMEGAet

Du får det til at lyde som om at alene det at et ur er kraftigt berettiger en højere pris!

Det gør det jo ikke. Om et ur er kraftigt i tykke materialer og vejer 300 g - eller om der er let og med lænke vejer 100 g - har ikke noget med prisen at gøre. Forarbejdning, finish, værkets kvalitet, brandeds prestige/image (og sikkert et par ting mere) har betydning - men altså ikke om der er 300 g stål eller kun 100 g.

Hvis det var et ur i guld eller platin ville det naturligvis være en anden sag.

Det er også lidt morsomt - at for 30 - 50 år siden var det nærmere omvendt - man betalte gerne betydelige summer for at få et fladt ur - hvor hver milimeter man kunne reducere værkets tykkelse med kostede kassen!

Der var simpelthen stor prestige forbundet med at kunne lave velfungerende værker så tynde som muligt!

Idag tager fx. Omega samme flade værk (1120) som bruges i et fladt dress ur som Omega De Ville Prestige på 50 g - og putter det også i en Seamaster prof. på 100 g. Med lænke er prisen dog den samme. Kiloprisen er ikke interessant!

vh Baun
Svar
#9
Jeg tror jacob mener at den virker billigere når man har den på håndledet.
Grov sammenligning, men lidt ligesom at ha en Seiko 5 på det ene håndled og et Certina automatic på det andet.
Svar
#10
Columbo Skrev:Jeg tror jacob mener at den virker billigere når man har den på håndledet.
Grov sammenligning, men lidt ligesom at ha en Seiko 5 på det ene håndled og et Certina automatic på det andet.

Hvordan kan det om et ur er klein have noget at gøre med at det virker billigere på håndleddet?

Det kan det kun hvis man (ubevidst) har en forestilling om at et kraftigere og tungere ur må være bedre og dyrere end et let og elegant ur!

Det er moderne med store ure - og mange kan godt lide dem - men det er stadig ikke dyrere at lave et stort 45 mm ur end et lille 35 mm med samme værk, finish osv. i stål.

Det samme gælder lænkerne. Der er en tendens til at sige jo kraftigere - jo bedre og dyrere. Det kan være de er "bedre" i nogens øjne, men de er ikke dyrere, hvis finish mv. er den samme!

Jeg vil endda sige tværtimod - det er selvfølgelig en større udfordring at lave en let, lækker og flot lænke der er stærk og robust - en at lave en tilsvarende stærk lænke som er kraftig!

Stor er ikke altid bedre/dyrere - bare større.

Småt er heller ikke automatisk bedre/dyrere - bare mindre.

Derimod er der ingen tvivl om hvad moden tilskriver pt - og hvad de fleste foretrækker - men det ændrer sig jo som bekendt over tid - hvad moden tilskriver!

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)