Vedr. tæthed af Speedmaster Professional
Hej alle! Icon_e_smile

Jeg er den lykkelige ejer af et ganske velfungerende Omega Speedmaster Professional 50th Anniversary Edition ( [url]"http://www.uhrmageriet.dk/nye_omega_ure/speedmaster_herre_professional/">http://www.uhrmageriet.dk/nye_omega_ure ... fessional/[/url] ) , og efter at have haft det et stykke tid er det blevet en anelse beskidt og ikke så pænt at se på! Så mit spørgsmål er egentlig bare om jeg godt kan give det en tur under vandhanen og vaske det? Jeg har nemlig tænkt over, om det ikke er vandtæt nok til at få sådan en tur. Forresten, så er mit ur det øverste på den hjemmeside jeg linkede til.

MVH Leify
Svar
Personligt ville jeg uden bekymring vaske den i håndsæbe, tandbørste og skylle efter med lunkennt vand.

vh Baun
Svar
Med et ur fra 2007 og som jeg mener er tæt til 50 meter (= ikke ud at svømme/dykke men absolut plaske sikkert), ville jeg godt turde. Ingen kan give dig 100%garanti, men jeg ville absolut lave en gang sæbeskum med opvaskemiddel og gnide det godt i i skummet, og det samme med lænken - som kan tåle en god børste med sæbe også.

Herefter ville jeg skylle lænken helt normalt under rindende VARMT vand, og derefter skylle uret let, med kronen holdt nedad - og så bare tørre og pudse.

Det kan næsten alle ure klare hvis de har skrueback. Jeg ved ikke om din krone kan skrues ned, selvom det lyder lidt overflødigt - men hvis den kan, gør du naturligvis det.

Det bør bestemt gå - og du kan se sæbeskummet blir RET snavset

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej John

Jeg vil da mene at der nærmere er sved og skidt som ligner den man har på hænderne end madrester på uret, men nu kan jeg jo selvfølgelig ikke huske hvordan du spiser Icon_e_smile

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Hej John

Jeg vil da mene at der nærmere er sved og skidt som ligner den man har på hænderne end madrester på uret, men nu kan jeg jo selvfølgelig ikke huske hvordan du spiser Icon_e_smile

vh Baun
Øh jo Icon_e_smile det er bare det at opvaskemiddel laver masser af sæbeskum som kommer supergodt ind og renser du
Men selvfølgeligt kan man anvende Dove håndsæbe med blødgørende effekt på sprukne hænder
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Mange tak for svarene! Så må jeg straks i gang med at vaske mit ur. Icon_e_smile
Svar
Jeg kan huske at jeg en gang så nogle billeder fra 80 erne, hvor man så nogle astronauter med deres speedmster i et bassin på 5 meters dybde. Du kan også komme forbu Illum, så skal jeg nok trykteste den U/B så du kan være helt sikker.
Svar
Columbo Skrev:Jeg kan huske at jeg en gang så nogle billeder fra 80 erne, hvor man så nogle astronauter med deres speedmster i et bassin på 5 meters dybde. Du kan også komme forbu Illum, så skal jeg nok trykteste den U/B så du kan være helt sikker.
Sådan Icon_e_smile
Besøg min blog om ure!
Svar
Sådan...ja.
Og er det rigtig meget beskidt kan du bruge brun sæbe....det er let!!! Icon_e_biggrin

Men det virker.

Mvh Lars
Svar
Columbo Skrev:Jeg kan huske at jeg en gang så nogle billeder fra 80 erne, hvor man så nogle astronauter med deres speedmster i et bassin på 5 meters dybde. Du kan også komme forbu Illum, så skal jeg nok trykteste den U/B så du kan være helt sikker.

Columbo, hvor i Illum? Og hvad mener du med at trykteste uret U/B?

MVH
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)