Service omkostninger...
Fastholder at service på en ikke chronograf ikke må kose 2200. Nye stifter og rør i lænken får jeg nok ikke lige med i en service, men er det et dykkerur, så skiftes pakninger og uret tryktestes.

Jeg vil absolut ikke ha nyt glas/krone/visere/skive/slebet(pudset) kassen, hvis ikke jeg specifikt beder om det. Jeg kender min urmand så godt, og han kender mig, så det er ikke nødvendigt at sige det. Han ved præcis hvordan jeg vil ha det.

Jeg er ret sikker på det forholder sig på samme måde med Per Baun og Peter Halse. Mon ikke der også der er et forhold hvor man ved hvad urets indehaver ønsker.

Min urmager ville heller aldrig kaste sig ud i en reparation som ikke betaler sig. Så får jeg besked. "der er knækket dit eller dat - og du kan aldrig få værdien hjem igen - på det som en reparation koster"

Ikke chronograf: - Sevice op til 1500 kr - men det giver jeg nu ikke heller ikke engang normalt.

Jeg spørger ikke til pris - og diskuterer ikke pris med Jørgen Krognos - jeg stoler helt på hans dømmekraft og at han ved hvad jeg vil og ikke vil ha gjort
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
En urmager kan ikke huske alle deres kunder.
Har prøvet Krognos, var ikke videre imponeret, så hvis du smider 1500kr der, så værsgo.
İmage
Svar
Magnum Skrev:En urmager kan ikke huske alle deres kunder.
Har prøvet Krognos, var ikke videre imponeret, så hvis du smider 1500kr der, så værsgo.
Tak

Ang genkendelse: Det påstår jeg vel ikke, men mon ikke en del af os som handler lidt for meget - og brugt - bliver genkendt af vores urmager. En del af dem deltager jo faktisk også på urmøderne hvor man træffes.

Jeg har altid fået topservice af Jørgen (og Bo M faktisk). Jørgen har lige sat en valjoux 234 i stand - Den går som en drøm kan jeg sige. En helt almindelig service af en IKKE krono smider jeg nu ikke engang 1500 for, men præcis hvad jeg betaler er mellem mig og urmageren

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Magnum Skrev:En urmager kan ikke huske alle deres kunder.

så står jeg af. Tonen , argumentationen og stilen er ikke god nok!

vh Baun
Svar
Vidste ikke folk var så sarte herinde.

PS: argumentationen ligger i at jeg har fået rep hos Krognos, og synes ikke det levede op til prisen.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Vidste ikke folk var så sarte herinde.

PS: argumentationen ligger i at jeg har fået rep hos Krognos, og synes ikke det levede op til prisen.

Helt ok ikke at være tilfreds, men jeg håber da folk herinde er seriøse nok til ikke at lade en enkelt utilfred dominere.

Der er jo massvis af positive feedbacks hos JK, og hvis der så er modsat så skal det knagme begrundes

Har du talt med ham om det du var utilfreds med?

Øv for en stemnig der er i en del indlæg
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:

Pis og papir i moderne sprog.

Helt ok ikke at være tilfreds, men jeg håber da folk herinde er seriøse nok til ikke at lade en enkelt utilfred dominere.

Øv for enstemnig der er i en del indlæg

Nu har man jo lov til at mene hvad man vil, og man må formode at folk er i stand til at drage deres egen konklusion. Så lad os hæve os over mundhuggeri, det er en forteelse der høre hjemme på Arto.dk eller andre tilsvarende sider.

God weekend De Herre...
Svar
HenrikP Skrev:
hannover_dk Skrev:

Pis og papir i moderne sprog.

Øv for enstemnig der er i en del indlæg

Nu har man jo lov til at mene hvad man vil, og man må formode at folk er i stand til at drage deres egen konklusion. Så lad os hæve os over mundhuggeri, det er en forteelse der høre hjemme på Arto.dk eller andre tilsvarende sider.

God weekend De Herre...
Ja selvfølgeligt har man det, men tonen i kritikken af en som her er fyldt med postive feed back - uden en forklaring om hvad som gik galt, er for lav. Det kan være jeg skal droppe ud her helt enkelt. Det blir for surt
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Der er jo massvis af positive feedbacks hos JK, og hvis der så er modsat så skal det knagme begrundes

Man behøver ikke skrive en afhandling, bare fordi man er uenig, men siden du ikke kan undvære den:
Fik eftersyn for 1600kr, og fik et renset værk, fnuller under glas og på skive, en kasse der ikke var blevet vasket, men tørret over med en klud, og det var stadig de gamle pakninger. Det synes jeg ikke er god stil/håndværk! Vi har ikke talt forbi hinanden, bad om komplet eftersyn med det hele.
Jeg klagede ikke over det. Hvis det er standarden, så vælger jeg at tage min forretning andetsteds. Det gælder alle typer håndværkere og forretning.
İmage
Svar
Hej

Når vi laver service på et ur bliver kasse og lænke altid renset, og kun poleret hvis kunden ønsker det, mange af mine kunder ønsker ikke at få maskinpoleret deres ur, på grund af det skal fremstå så originalt som muligt, men så giver vi uret en mild håndpolering, og det er absolut ikke for at spare tid, da det som regel tager længere tid, men for at opretholde et urs absolutte originalitet, for så holder uret meget bedre i værdi.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)