Service omkostninger...
peter g Skrev:hej henrikp ja hvor skulle du vide det fra men det har han i horsen søg efter <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.poulhalse.dk">www.poulhalse.dk</a><!-- w --> så er du der hvor far og søn har til huse hilsen peter g
Hej Peter. Tak for hjælpen, og til alle jer andre også en stor tak.

Hilsen Henrik
Svar
Min erfaring med service og pris er, at du får hvad du betaler for.
Hvis du betaler 1000kr, så er det kun værket der bliver lavet.
Betaler du 2200kr, så bliver krone og alle pakninger (evt helium ventil) skiftet, samt kasse og lænke bliver shinet op, samt tryktestet.
Det plejer at hænge sammen.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Min erfaring med service og pris er, at du får hvad du betaler for.
Betaler du 2200kr, så bliver krone og alle pakninger (evt helium ventil) skiftet, samt kasse og lænke bliver shinet op, samt tryktestet.
Jeg synes 2200 er i klr overkant. fo 1500 skal pakninger være skiftet med i et service, men uret bliver næppe pudset md andet end pudseklud, og det bør række.

Jeg mener heller ikke nødvendigvis at pris og kvalitet hænger sammen ved ur-service. Jeg synes ex at jeg møder - både selv og fra andre, gode priser fra ex Krognos, Mølbak og Halse, uden at det betyder dårligere kvalitet - i de fald, tværtimod.

En høj pris for en Omega service, kan opnåes hvis uret skal en tur til Schweiz eller gennem hele Swatch group møllen, i forhold til en urmager med værksted i butikken (Ikke alle AD Omegaer er uden værksted heller mener jeg)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Magnum Skrev:Min erfaring med service og pris er, at du får hvad du betaler for.

Hvis du giver 2200 kr og er tilfreds - så bliv ved med det.

Jeg giver langt mindre og er også tilfreds - så det bliver jeg ved med.

Det er det der får verden til at køre rundt og så længe alle er tilfredse er det jo fint!

vh Baun
Svar
Jeg synes 2200kr for et gennemgribende service af f.eks en James Bond moel er helt ok. Ved gennemgribende forstås rens + eftersyn, glaspakning, krone, helium-ventil, bagkassepakning, tryktest, samt opfriskning af kasse og lænke så de er som nye (ikke bare pudseklud), og lænken få nye rør+stifter i alle led.
Har prøvet mange eftersy til 1000-1500kr hvor kun værket bliver renset, og kassen bliver vasket, det synes jeg så er dyrt i forhold til 2200kr med det hele.
İmage
Svar
Det handler ikke altid om at være billigst, men mere om at være bedst og ha den bedste service. Ikke ligesom nogle luksus bilforretninger der køre bilen hjem til døren og ligger en buket blomster og æske chokolade på forsæddet til konen til en pris hvor man selv kunne havde betalt for en taxa og tre gange blomster og chokolade til konen, kællingen eller kæresten. Jeg oplever oftere at der ure der for eftersyn for 1000-1500 kr hvor hverken pakninger(bliver smurt istedet) og kroner(der trænger til det) skiftet eller at kassen er vasket osv., men der er helt klart også nogle butikker der har for høje priser. Der er sikkert også nogen der gøre det fordi de skal tjene deres rabatter hjem med høje service priser osv.
Svar
Hej

De fleste samlere ønsker ikke at få shinet kassen op til nystand, ure skal serviceres med hjertet og ikke med pungen.

MVH Peter
Svar
De fleste der har et Omega er ikke samlere, men har valgt at købe et godt ur. De er for det meste interesseret i at få den bedste service, der gør at deres ur holder længst, ikke en "spring over hvor gærdet er lavest" service.
Det er da dovenskab hvis urmageren siger "det er for at bevare urets originalitet" hvis han ikke vil udføre kasse-arbejde, det må jo ligesom være op til kunden, hvad han ønsker gjort.
İmage
Svar
De fleste der har et Omega er ikke samlere, men har valgt at købe et godt ur. De er for det meste interesseret i at få den bedste service, der gør at deres ur holder længst, ikke en "spring over hvor gærdet er lavest" service.
Det er da dovenskab hvis urmageren siger "det er for at bevare urets originalitet" hvis han ikke vil udføre kasse-arbejde, det må jo ligesom være op til kunden, hvad han ønsker gjort.
İmage
Svar
Magnum Skrev:De fleste der har et Omega er ikke samlere, men har valgt at købe et godt ur. De er for det meste interesseret i at få den bedste service, der gør at deres ur holder længst, ikke en "spring over hvor gærdet er lavest" service.

men nu befinder du dig jo på et debatforum, hvor der er en del samlere og andre urnørder der ikke ønsker kassen (på lang sigt) ødelagr af maskinpoleringer.

Naturligvis skal arbejdet gøres rigtigt mht pakninger mv. Jeg stoler på at min urmager gør det nødventige for at bevare uret og det er det vigtigste for mig. Vi aftaler altid om krone og glas skal skiftes. Kronen kan jo være en speciel model som man hellere bevarer end får en ny "ucharmerende" krone. Glasset kan måske poleres - det har jeg ogte selv gjort - i stedet for at skifte. Det passer jo fint på et Vintage ur!

Det kunne være interessant at få "nyurssamlere" på banen og høre dem om de ønsker maskinpolering af kasserne ved service hvert 5. år! Icon_cool

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)