Hvorfor denne tråd lige ligger under Rolex forum.....
men min kone, Conni har da flere ure:
Lad os starte fra oven til venstre.
Et smukt rundt klassisk Cartier i guld. Så enkelt og så smukt:
Den næste er jo den helt klassiske Cartier Tank i dame størelsen. Sølv med guldbelægning. Et design som man altid frydes over at se på.
Så kommer et moderne Omega Constellation med guld barrer, perlemor skive og diamanter som index. På denne måde synes jed Diamanter på et dameur retfærdiggøres og bliver en nuturlig del af uret:
Så kommer et sjovt Vintageur - en Omega Lady Matic. Fra Automatic urenes barndom - og så i et dameur. Så smuk en kasse... bare lidt lille - Uret er fra ca 1959
og så et guldur som blev arvet fra min mor - et Brixon..
Så må vi til den næste kasse... igen fra venstre:
Et Omage De Ville i hvid guld... jeg skal have den med over til Peter Halse ved lejlighed så den kan blive sat lidt i stand - men den har potentiale til at blive noget helt specielt. Et herreur fra starten selvfølgelig, men nu passer den perfekt til den moderne kvinde (og Conni er meget moderne):
Så kommer - jeg tør næsten sige - Connis ynglingsur. Det er en Omege Constellation fra ca, 1990. Et ur jeg kom hjem med fra en tur i Horsens - købt af Bjarne Vork. Det kom kun op af tasken 10 sekunder så var det i Connis besidelse - og det ur giver hun ikke fra sig:
Så kommer der et par arvestykker - devs det er nu vist kun det ene som har været Connis mors - det andet har jeg vist købt sammen med et par herreure engang... Conni bruger dem faktisk en gang imellem - og hun påstår at de er så rare at have på!

Endnu en De Ville. Den købte vi til Connis mor. Det kneb med at se hvad klokken var på det lille Omega - og Connis mor kunne ikke gå med quarts ure.... så vi fandt denne helt enkle og let aflæste De Ville:
Så er vi næsten ved vejs ende..
Men her længst til højre i kasse 2 er der et Omega herreur fra 1964. Den er med det originale spænde og også den rem den "blev født med" har vi til uret som er i "near Mint" Condition. Det er et ægte skuffeur. Det er meget firkentet og også megetsmukt og enkelt. 18 Karat guld og man kunne altså sælge sådan et ur 25,4 X 25,4 mm som herreur i 1964 - er det måske derfor det ikke er brugt. Nu er det Connis - og nu er det på armen ved særlige lejligheder. men derv passes på pga. standen:
Og rosinen i pølseenden et Connis Rolex. Købt af Bjarne Vork på urmøde i Horsens og en af faviritterne. Det er i junior størrelse - ca. 31 mm ig den rose gold krans gør det til et rigtig smukt dameur. Conni elsker romer tal - jeg vidste straks jeg så det ur at det var lige i øjet - og Bjarne var god at handle med - også den dag!
Således kommer man let over 5 billeder pr indlæg...
håber på tilgivelse!
vh baun