skal Seiko værke lave lyde
Hej Nopanic

Jeg har lyttet lidt til mit speedtimer.

İmage

Det er naturligvis ikke det helt samme værk men det klinger ganske rigtigt også svagt det er ikke særligt tydeligt men vil man høre det kan man
jeg har haft det åbnet og rotoren støder ikke på bagkassen. du kan også tjekke ved at prøve at bevæge det forsigtigt med bagkassen opad. så burde rotoren ikke kunne støde på bagkassen Icon_e_wink

Jeg tror det er en del af værkets naturlige lyd.

Men inden du lytter for meget til mig skal du vide at jeg ikke når hannover_dk til sokkeholderne i erfaring.

Jeg taler kun ud fra egne erfaringer og hvad jeg har lært.
det betyder jo ikke jeg har ret.

Mvh
Dennis
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Jeg har 0 = NUL erfaring med præcis det pågældende værk - og der findes absolut automater der siger lidt - (eller wobler som Mads G plejer at betegne bevægelsen i ETA 7750 uden det har med lyd at gøre) og hvis ellers dit ur det holder gangreserve så du har det igang uden at skulle trække op, og ellers virker OK, så tro på at det er en lidt særegen lyd ved det.
Min bekymring var det der med "skrabelyd", for går den på bagkassen, så er der noget galt som skal justeres, inden man står og mangler en reservedel til uret.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har nu åbnet bagkassen og der er skrabe mærker på undersiden af bagkassen... så nu ligger jeg og diskutere med sælger, som påstod det uret var fejlfrit....
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg har 0 = NUL erfaring med præcis det pågældende værk - og der findes absolut automater der siger lidt - (eller wobler som Mads G plejer at betegne bevægelsen i ETA 7750 uden det har med lyd at gøre) og hvis ellers dit ur det holder gangreserve så du har det igang uden at skulle trække op, og ellers virker OK, så tro på at det er en lidt særegen lyd ved det.
Min bekymring var det der med "skrabelyd", for går den på bagkassen, så er der noget galt som skal justeres, inden man står og mangler en reservedel til uret.
vh

Det var jeg ellers overbevist om Icon_smil
Men jeg kan godt set at du mangler lidt viden på japser siden et seiko automatic kan nemligt slet ikke trækkes manuelt op Icon_e_wink til gengæld er det sundt begynder det typisk at gå fra du tager det på (uden at ryste eller lign) og har en reserve på et par døgn.
Mvh
Dennis
Svar
Nopanic Skrev:Jeg har nu åbnet bagkassen og der er skrabe mærker på undersiden af bagkassen... så nu ligger jeg og diskutere med sælger, som påstod det uret var fejlfrit....

Surt men held og lykke hr. håber sælger er til at tale med.
Svar
nå, nu er det faldet sådan på plads at jeg sender det tilbage til sælger og jeg får mine penge retur...
lidt surt da uret er fedt nok, men der kommer nok et andet fedt;)
İmage
Svar
Nopanic Skrev:nå, nu er det faldet sådan på plads at jeg sender det tilbage til sælger og jeg får mine penge retur...

Får du dine omkostninger dækket. Hvad med inden du sender uret retur, og få en urmager til lige og slå et blik på den. Det er ofte en justering. Halse i Horsens kan måske hjælpe. Det er måske en overvejelse, retur porto samt midstet forsendelse som du har betalt sælger, contra et service på uret.

Claus
Svar
Claus Larsen Skrev:
Nopanic Skrev:nå, nu er det faldet sådan på plads at jeg sender det tilbage til sælger og jeg får mine penge retur...

Får du dine omkostninger dækket. Hvad med inden du sender uret retur, og få en urmager til lige og slå et blik på den. Det er ofte en justering. Halse i Horsens kan måske hjælpe. Det er måske en overvejelse, retur porto samt midstet forsendelse som du har betalt sælger, contra et service på uret.

Claus
Ja det kan være noget ganske enkelt så jeg ville også overveje. Jeg ved MEGET lidt om japanske ure, en del har jo en simpel skrue i midten af rotoren som holder den på plads, noget så enkelt som den er løs kunne gøre den kørte lidt skævt - men rent ukvalificeret gæt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Nopanic

Hvad har du givet for uret, og har du ikke givet for meget kan det nok betale sig at få det lavet herhjemme, man kan eventuelt spørge sælger om han vil give lidt til reparationen, og med hensyn til gamle Seiko Bullhead er der stort altid fejl på dem grundet deres alder, så hvis du returnerer det og køber et andet kan du måske stå med med et ur med endnu flere fejl.

MVH Peter
Svar
Det en lidt gammel tråd det her peter Icon_e_smile
Men jeg her sendet det retur og fået mine penge tilbage, det var der ingen problemer i, så det løste sig.

Men det var ikk mit bullhead, det var et seiko speedtimer, meget fedt, men sådan er det jo noglegange. Icon_e_sad
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)