Best buy for 35k
Hejsa, er i markdet for den nye Milgauss, men er ikke endeligt besluttet. Den ligger som bekendt i 33-45k fra ny - men er der andre ure (kun Rolex har interesse!) jeg burde overveje ?

Icon_smil Sogge
Svar
GMT II 116710 er sgu NICE!!!( og værd at overveje!!)

MVH

SK
/SK
Svar
Nu er det jo ikke til at læse hvad du lægger i "best buy" men havde jeg pengene og de skulle fyres af på en Rolex blev de brugt til:

Nyt: GMT IIC eller SD 16600
Vintage: Sub 1680 eller Sub 5513

Et økonomisk best buy vil nok være en super flot 1680 eller 5513.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Taler vi hvor du får mest ur for pengene er det hip som hap. De har alle samme værk (basis) og finishen er den samme. Så tænker du investeringsmæssigt best buy? Ellers vil jeg mene det er 100 % en smagssag hvad man køber. For er det for at få mest for pengene så køb et 70´er Datejust til 10 k Icon_e_wink

Vi kan dele det op, hvis det hedder max. 35 k og holder fokus på sportsmodellerne:

Best buy "investering": 5513, 1680, 1675
Best buy "teknisk": 14060, 16570
Best buy "smag": 116710 (min smag)

/Mads
Svar
Hej SK, Klaus, Mads & alle andre,

Dette må være det eneste sted på nettet hvor man får kvalificerede svar på et ualmindeligt dumt spørgsmål Icon_smil

Jeg skulle naturligvis have nævnt at jeg ikke "investeringsfokuseret" og er mere til nyt end vintage, men det tager I jo pænt højde for i jeres besvarelser.

Nogle af de foreslåede ure har jeg allerede, andre måtte jeg liiiige vurdere igen (specielt 116710), men jeg må konkludere:

Det bliver nok en Milgauss, men ikke før prisen "passer".

Mange tak for Jeres bistand & god week-end

Icon_smil Sogge
Svar
Mads, Klaus

Nu har jeg, siden jeg selv fik mig en 5513 i august, fulgt priserne rimelig tæt. Jeg har lagt mærke til, at et eksemplar med matte skive i middel/ok stand gik for omkring 25K dengang, og at de nu går for omkring de 30K(billigste eksemplar ca 29K men med nye visere). Hvordan kan det være? Er de så hotte for tiden?
Svar
Alle plastic sports Rolex er hotte, men jeg syntes tendensen er lidt stavnerende priser. Vi har været vant til ca. 25-100 % stigninger pr. år de sidste 2-3 år. Måske pga. USA og de seneste mdr. financielle krise. Folk med mange aktier er blevet markant fattigere i første kvartal i 2008 og det smitter af på ur-priserne Icon_e_confused Der er dog ikke sket deciderede fald blandt de mere eftertragtede modeller endnu.

5513 har de seneste 2-3 år rykket fra 15 k til ca. 30 k for et flot oprindeligt eksemplar uden tilbehør. Jeg byttede mig til et flot et forleden, og må nok indrømme at jeg beholder det denne gang. Der bliver længere og længere imellem, trods en produktions periode på hele 30 år ca.

Mit bedste tip til jer som køber vintage Rolex. Standen er altafgørende, så har man 30 k skal man hellere købe et flot 5513 frem for et overpoleret 1680 med nyere skive og visere. De store stigninger og efterspørgsel er ALTID størst på de flotte oprindelige eksemplarer. Jeg tror vi fremover vil se langt større differenciering i priserne på samme model. Dvs. et specifikt 5513 kan koste fra 22-35 k hvor det billigste er med overpoleret kasse, nyere visere, skive og indlæg samt slatten lænke. Det dyre er et 87-95 % condition med oprindelige dele. Tidligere var forskellen på disse to ure måske kun 2-3 k men fremover vil vi se langt større forskelle. Samlere gider ikke de "smadrede" eksemplarere.

Jeg får ofte mails fra folk som spørger: "Er det her Rolex ikke billigt?". Svaret er så: Jo umiddelbart koster det måske 3-4 k mindre end de andre, men det har nyere visere, grim patineret skive samt en slidt lænke. Inden uret bliver samleværdigt løber det ofte i 2-3 k mere end de flotteste oprindelige eksemplarer der er til salg. Jeg ved godt hvad jeg ville foretrække. Så se jer godt for inden i investerer og brug de penge det flotte eksemplar koster. På den lange bane er det den klogeste investering. Det er charmen ved at samle på vintage Rolex med alle dets faldgrupper. Man skal vide hvad man gør, for ellers kan man let købe katten i sækken Icon_e_confused

Har uret boks og papirer kan man fremover forresten godt gange prisen med 2 Icon_cool

/Mads
Svar
Enig med Mads.

Situationen er den at når de sjældne og dyre plastic Rolex (DRSD, 1655, Daytona'er osv.) stiger markant i pris trækker de resten med. 5513 er jo på ingen måde sjælden men når man er tvunget til at melde pas på de meget dyre Rolex går man efter de næst dyreste osv. Ikke at forklejne en 5513. Jeg har lagt mærke til at efterspørgslen på 5513 er enorm især på TZ og VRF. Det er som om alle med interesse for Rolex skal have en plastic model. Jeg sagde nej tak til en maxi dial med box/papirer for et år siden til 30.000. Jeg tør slet ikke tænke på hvor den er prismæssigt i dag.

Du har en fin investering der i din 5513 og det er sjovt når det går den vej vi ser pt. og så længe det varer.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Og hvis du er i tvivl om GMT II 16710/116710 kan du klikke på dette link :

[url]"http://members.aol.com/sheldons4/116710.htm">http://members.aol.com/sheldons4/116710.htm[/url]

synes den giver en meget god beskrivelse

vh
Svar
Hej

Jeg vil absolut gå efter Milgauss med sort urskive, det er den fedeste Rolex jeg har og jeg har de fleste af de nævnte, med undtagelse af 116710, som jeg også gerne ville have, men det kommer.

MVH Peter Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)