Dweller 16600 discontinued - værdi?
Hej Venner,

Som samler på primært Panerai, sker der jo markante prisstigninger på modeller der ikke længere er i programmet. Blandt mine Rolex ure, har jeg en Dweller som jo udgår, men hvordan ser i værdien udvikle sig.

Dette er blot en "for sjov" diskussion, da jeg ikke har tænkt mig at skille veje med min Dweller, men er jo altid sjovt at dele forventninger/forhåbninger/erfaringer Icon_e_smile

Mvh
M
Svar
Hej

Mit gæt går på at den stiger i værdi indenfor 5 år.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Mit gæt går på at den stiger i værdi indenfor 5 år.

MVH Peter
Men dog forhåbenligt at det sker ved en stigning i brugtpriser og ikke i forhold til ny priser - i alle fald inden alm SD.

Brugte kan måske være bedre end andre brugte, men jeg tror ikke man skal anbefale at løBe ud og købe dwellers af den nuværende model, og lægge dem i bankbox for at sikre alderdommen
(ush vi har haft denne diskution før - men jeg tror alle er enige her)
VJ
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Enig med John (H_DK).
Du skal ikke købe for at lægge den væk.
Der er lavet rigtig mange 16600 over de seneste næsten 20 år så der går lang tid før den evt. vil stige i pris (alt andet lige). Der er heller ikke de store variationer. Der er enkelt serier der kun er lavet ganske kort (x-serien). Der er med og uden lug holes samt tritium/luminova udgaverne. Hvor stor en indflydelse disse parametre har er ikke til at sige endnu men jo ældre jo bedre vil jeg nok mene.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Enig med de andre. Den har på den lange bane stigningspotentialle, men behold/køb det ikke med det for øje. Der vil gå LANG tid inden den vil stige markant. Se blot 1665 der først er steget voldsomt inden for de seneste 5 år. Der er lavet langt færre og den udgik i 81/82.

Men om 20-30 år er den jo nok ret eftertragtet. Omvendt falder det heller ikke, så ingen grund til at sælge fordi man kun tror den nye SDDS er "in".

Der er "desværre" stor forskel på discontinued Rolex og Panerai.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Se blot 1665 der først er steget voldsomt inden for de seneste 5 år. Der er lavet langt færre og den udgik i 81/82.

Men om 20-30 år er den jo nok ret eftertragtet. Omvendt falder det heller ikke, så ingen grund til at sælge fordi man kun tror den nye SDDS er "in".

/Mads

Spændende diskussion. Men er der ikke MEGET STOR forskel på hvor mange eksv. 1665 der blev solgt i 81/82 og hvad der idag bliver solgt af sportsmodellerne?
Ved det ikke er tilgængelige tal, men den slags ure er vel blevet næsten "hvermands eje" og derfor vil efterspørgslen måske blive mere dæmpet eller hvad? Altså der vil være mange flere til interesserede købere? Ok, hvis køberskaren er steget i lighed med produktionstallet er det måske fuldstændig samme situation som idag!
Svar
Jo Benny.
Ingen tvivl om at markedet har ændret sig over de sidste 25 år (økonomi, livsstil, internet osv.) og der må også blive produceret langt flere Rolex sportsmodeller end den gang. Der er sikkert en god balance mellem udbud og efterspørgsel på 16600 i dag men som du ved kan dette hurtigt ændre sig hvis uret bliver efterspurgt af samlere eller 116660 bliver et monster hit og Rolex kan følge med efterspørgslen.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Er I sikker på, den gamle Dweller ikke føres videre? Tjekker man Rolex.com figurerer den stadig som en del af kollektionen. Hvis man kigger på de to ures dimensioner, er der jo forskel. Og man kan vel forestille sig, at der er et marked for begge.
Ihvertfald er jeg glad for min nuværende Dweller og påtænker ikke en udskiftning. Icon_e_smile Så en god investering eller ej. Helt sikkert. Bliver super glad hver gang jeg kigger på håndleddet! Icon_e_biggrin
Svar
Ja det er to meget forskellige ure så man skal nok aldrig sige aldrig.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
kristian Skrev:Ihvertfald er jeg glad for min nuværende Dweller og påtænker ikke en udskiftning. Icon_e_smile Så en god investering eller ej. Helt sikkert. Bliver super glad hver gang jeg kigger på håndleddet! Icon_e_biggrin

Jeg har det på helt samme måde. Min SD forbliver på mit håndled, hvor det har siddet i snart to år, dag og nat.
Især er det rart at vide, at SD er vandtæt i overordentlig grad, så jeg ikke skal bekymre min om lidt vandpjask på uret.
Og så er SD i mine øjne simpelthen det ultimative dykkerur, flot i designet med en rå men alligevel elegant udstråling.

Jeg glæder mig til at se den nye SD. Hvornår kommer den til landet? Jeg mener at have læst, at den skulle dukke op omkring oktober i år.

Venligst

Stefan Garvig
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)