Så kom det nye Seadweller...
JohnFyn Skrev:IMHO er det ikke en heldig face-lift af SD bortset fra størrelsen - jeg ville tidligere gerne have en SD (16600) men synes den er for lille - den nye ser OK ud mht størrelsen, men alt det "skriveri" og så 3.900m Icon_e_sad

Meget enig! Den nye SD er overplastret med tekst, som i mine øjne slet ikke hører hjemme på en urskive.
Selv den gamle SD - 16600 - har for meget tekst, synes jeg. Der burde kun stå logoet (kongekronen), navnetrækket (Rolex) samt modelnavnet (Seadweller).
Alt anden tekst skæmmer, i mine øjne. Også teksten i den indvendige lynette.
Teksten samt data om uret kunne placeres på bagkassen.

Er der nogen her på vintageure.dk, der er skrap med Photoshop og som kan bort-retouchere den overflødige tekst på et billede af en 16600-urskive?
Det kunne være meget sjovt at se min drøm i "virkeligheden".

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Noget a la det her?

İmage
İmage
Svar
Flot lavet Martin - ja det er jo et ganske andet ur - og så 43 mm - den ville sikkert holde hjem - selv om jeg stadigt synes det er lidt stort, men det har givet med min alder at gøre

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Flot lavet Martin - ja det er jo et ganske andet ur - og så 43 mm - den ville sikkert holde hjem - selv om jeg stadigt synes det er lidt stort, men det har givet med min alder at gøre

vh

Den er også flot...

Måske lidt nøgen - men den ville helt klart holde rent æstetisk. Men jeg kan nu alligevel godt li den nye.....
Svar
Hej Svende

Fandt lidt ekstra info om den nye SD ovre på vintagerolexforum.com
Det er en af de faste medlemmer *Philip* der skriver følgende:

As Roger mentioned it recently in a post, Rolex is still delivering watches to COMEX.
In fact the collaboration in between these 2 companies never stopped unlike what has been written
here and there.
The new Deep-Sea is certified 3 900 meters but in fact most of the tests took place at 4 500 meters
in collaboration with COMEX in a chamber specially designed by COMEX for the watch.
The watch has also been tested in water and not only the hyperbaric way. It is is said that the watch reached once 5000 meters.
This success is partly due to the ring lock system that is made with a mix of 904L steel boosted with azote, I dont know yet the name given
by Rolex for this new registered steell.
The watch is scheduled for august 2008 in your AD's and the price (I'm giving the official Swiss price
so anyone can translate in his own money) will be 9 700 CHF.

Syntes at det giver lidt mere mening til uret, at der er udviklet for at det skal bruges (måske) og ikke kun er gimmick.

Urhilsner

Christian
Svar
MartinB Skrev:Noget a la det her?

İmage
İmage

Nemlig! Superflot!

Sådan en SD kunne jeg godt tænke mig.

Tak for din Photoshop-indsats.

Venligst

Stefan Garvig
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)