GMT Master 1 - 16750
Hej,

er tæt på at erhverve mig et 16750, handlen skal foregår hos Klarlund - hvad skal jeg tilsikre mig at de tjekker? Tænker på org. skive, visere, værkets tilstand osv...

Nogen gode input?

På forhånd tak
Svar
Hvad er urets serie nr? Ret afgørende for om skiven skal være mat/blank. Skilledatoen er ca. 1984. Før skal have mat. Efter skal have blank. Fra år 1984 går begge skiver.

Husk at viserne skal være tritium. Ellers er der ikke de store faldgrupper, men tjek kassen for mange er poleret i smadder Icon_e_confused

/Mads
Svar
Klarlund vil fortælle dig om uret er ægte. Det gælder bl.a. skiven. Du skal dog ikke være sikker på at de checker om alle synlige dele er de oprindelige fra da uret forlod fabrikken jvf. Mads besked.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Uret er efter sigende fra 1981, har set uret IRL og det fremstår i god stand med mat skive - hvordan kan jeg se hvorvidt viserne er tritium?

Mads Gjødesen Skrev:Hvad er urets serie nr? Ret afgørende for om skiven skal være mat/blank. Skilledatoen er ca. 1984. Før skal have mat. Efter skal have blank. Fra år 1984 går begge skiver.

Husk at viserne skal være tritium. Ellers er der ikke de store faldgrupper, men tjek kassen for mange er poleret i smadder Icon_e_confused

/Mads
Svar
MICAR Skrev:Uret er efter sigende fra 1981, har set uret IRL og det fremstår i god stand med mat skive - hvordan kan jeg se hvorvidt viserne er tritium?

Mads Gjødesen Skrev:Hvad er urets serie nr? Ret afgørende for om skiven skal være mat/blank. Skilledatoen er ca. 1984. Før skal have mat. Efter skal have blank. Fra år 1984 går begge skiver.

/Mads

Smid dem ind under en stærk lampe og sluk lyset. Hvis det er tritium skulle de gerne være døde i lyset.

Morgan
Svar
Tak for svar!

Lige for en god ordens skyld - størrelsen på et 16750, er den 40mm - synes jeg flere steder har set uret opgivet til 38-39 mm?

Morgan Jones Skrev:
MICAR Skrev:Uret er efter sigende fra 1981, har set uret IRL og det fremstår i god stand med mat skive - hvordan kan jeg se hvorvidt viserne er tritium?

/Mads

Smid dem ind under en stærk lampe og sluk lyset. Hvis det er tritium skulle de gerne være døde i lyset.

Morgan
Svar
40 mm...

Luminova visere se mere kunstigt hvide end tritium. Men det kræver et trænet øje at spotte. Morgans trick er det letteste og mest effektive. Det er dog set at tritiumvisere godt kan kaste lidt lys af sig. Specielt hvis de er skiftet sidst i 90´erne lige inden tritium udgik.

/Mads
Svar
Ja tritium fra sidst i 90erne bør absolut fortsat afgive lys - om ikke andet det iblandede phosfor - i noget der ligner mindst 15 sek - men efter et minut vil det være mørkt.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Ja tritium fra sidst i 90erne bør absolut fortsat afgive lys - om ikke andet det iblandede phosfor - i noget der ligner mindst 15 sek - men efter et minut vil det være mørkt.
vh

Ja.
Svar
Hej

Mit Sea-Dweller fra 1998 med tritium skive og visere og tritium lynetteindlæg lyser stadigvæk, et ur jeg har købt af Mads G, som jeg iøvrigt er meget glad for, absolut et der ikke forlader samlingen.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)