Hvilken OMEGA-model er dette?
Hej
Min svigerfar har arvet et Omega-ur af ældre dato. Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvilken model der er tale om, men jeg har ikke kunnet finde et tilsvarende på nettet. Det der kommer nærmest, er umiddelbart en ældre Seamaster-model, bortset fra at der på dette eksemplar er tal hele vejen rundt på urskiven. Er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for en model og eventuelt hvor gammelt det er?

Venlig hilsen
Søren
İmage
Svar
Det var ikke meget du gav at arbejde med, men det ligner absolut en Omega 30 (opkaldt efter 30 mm kaliberen som havde en lang række tilsvarende efterfølgere)
Der er fysik umuligt at se om det er guld eller forgyldt på billedet og det er muligt du kun kan se det med bagkassen af - ligesom maskinen kun kan afgøres sådan.

Lad os bare gætte Omega 30 - fra 1948-58 - I forgyldt noget med 1.500 - 3000 kr og 30-40% højere i guld - men her angivet som pris for køber, så noget lavere for sælger efter gebyr, og standen er meget afgørende, og den afslører dit billede for lidt om - så det kan svinge ganske meget

Her burde din url link virke
http://byfiles.storage.live.com/y1p6fwcZ...UMZtfLsDBC
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej hannover_dk

Tak for dit hurtige svar.
Jeg beklager at der ikke var flere spor at gå efter, men det er heller ikke meget jeg ved om uret. Min svigerfar har bedt mig sælge uret, men han har kun fortalt at det er af ældre dato og at det lige er blevet renoveret for 1000 kr. - så det er heller ikke meget jeg har at arbejde med.
Men jeg vil følge dit råd og prøve at undersøge om det er af guld eller forgyldt, og om urværket er originalt - om ikke for andet så for i det mindste at vide hvad jeg sælger. Jeg ved at remmen blev skiftet ved renoveringen, men hvad der ellers er lavet ved jeg ikke.

Endnu en gang tak for hjælpen

Venlig hilsen
Søren
Svar
Og skulle din far ha kvitering på reperationen så er det en værdi at det er ny serviceret
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)