Den flotteste Diver?
#51
Kan een ikke lige forklare præcist hvad magnitisk pitch er?

Nok noget med at quarz ure står af, hvor mekaniske bare bliver ved?

Jeg ved hvad et pitch er, bl.a. i golf men det slag kan jeg ikke bruge her!
Svar
#52
hannover_dk Skrev:
KlausM Skrev:Det er ud fra en smagssag ikke andet.
Mvh
Klaus
Jamen den køber jeg helt - smag og behag behøver ikke kræve højere horologi- men mon Mads er 100% enig i valget? Det er jo en lidt sjov provokation til ham du er ude i Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Jeg taler 100 % visuelt uden hensyn til værk, historie eller samlerværdi. Blander vi hele dynen sammen, ville jeg hellere have et manuelt Daytona.

Det hvide (great white) SD ref. 1665 med store timemarkeringer (større end på DRSD), samt super domed glas og en flot patineret skive og visere er nr. 1 når vi ser borte fra alt mht. sjældenhed, samlerværdi, værk, osv.

/Mads
Svar
#53
Speedy Skrev:Kan een ikke lige forklare præcist hvad magnitisk pitch er?

Nok noget med at quarz ure står af, hvor mekaniske bare bliver ved?

Jeg ved hvad et pitch er, bl.a. i golf men det slag kan jeg ikke bruge her!

Ja, golf ved jeg ikke det store om, og jeg er ikke fysiker; men en magnetisk pitch er efter sigende det magnetiske felt, som skabes omkring en ledende strømkilde. (Mener det er det samme princip man udnytter i en elektromagnet.)
Feltet kan være kraftigt nok til en følsom dykkercomputer sætter ud. Og det er noget møj, for den måler/registrerer alt: Iltbeholdning, dybde, dybdetiden samlet tid, kompasretning, ned -og opstigningstid m.m. sætter den ud er man på den, hvis ikke man taget sine forholdsregler.
Er man rigtig uheldig kan en Quarzur lide samme skæbne.

MVH

SK
/SK
Svar
#54
Jeg håber I vil bære over med mig, for jeg ved godt at dette er på kanten af trådens emne. Men jeg kan se, at der er rigelig ekspertise her til at svare på et par dumme spørgsmål om dykkerure Icon_redface

Kan en forklare mig hvad man egentlig bruger den drejelige krans på et dykkerur til? Og hvorfor er det vigtigt at den kun kan dreje mod uret? Når nu man kan måle tid med kransen, er der så brug for et dykkerur med chronograf funktion (udover at det er flot)?

/Michael
Svar
#55
Michael B Skrev:Jeg håber I vil bære over med mig, for jeg ved godt at dette er på kanten af trådens emne. Men jeg kan se, at der er rigelig ekspertise her til at svare på et par dumme spørgsmål om dykkerure Icon_redface

Kan en forklare mig hvad man egentlig bruger den drejelige krans på et dykkerur til? Og hvorfor er det vigtigt at den kun kan dreje mod uret? Når nu man kan måle tid med kransen, er der så brug for et dykkerur med chronograf funktion (udover at det er flot)?

/Michael
Man stiller kransen ¨så markeringen i kransen ved kl 12 som udgangspunkt viser hvornår man skal starte sin opstigning. Man må ex kun være xx sek på xx meter - og så ved man hvornår man skal stige op senest

Man kan ikke dreje den så man forlænger den tid man har under vandet, kun forlænger i værste fald - af sikkerhedshensyn
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)