Den flotteste Diver?
#41
Den Røde AP´er gør altså et eller andet ved mig.... Icon_twisted
Svar
#42
Enig Mads. 1665'eren i alle dens varianter er det absolut fedeste Rolex der findes. Så kan alle de manuelle Daytona'er godt gå hjem og lægge sig.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#43
Der er nu lidt sammenblanding af æbler og pærer i den påstand - en SD i en aldrig så speciel version mod et flot valjoux 72 tre subials chronografværk - men det er du nu nok klar over.
Samlerværdi o.s.v. fuldt respekteret, men der må også være lidt horologi med i en sådan påstand.
Hvad er højest, rundetårn eller et tordenskræl?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#44
Det er ud fra en smagssag ikke andet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#45
Stefan Garvig Skrev:Seadweller er Second to none - et udtryk, som feltmarskal Sir Bernard Law Montgomery brugte om den danske modstandsbevægelse ved befrielsen af Danmark i maj 1945.

Ah - det var nu den danske modstandsbevægelses efterretningsvæsen han refererede til - ikke modstandsbevægelsen som helhed, selvom mange gerne vil have det til at lyde sådan.

Bare lige for at få de historiske fakta straight - man er vel fagmand Icon_e_smile


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#46
KlausM Skrev:Det er ud fra en smagssag ikke andet.
Mvh
Klaus
Jamen den køber jeg helt - smag og behag behøver ikke kræve højere horologi- men mon Mads er 100% enig i valget? Det er jo en lidt sjov provokation til ham du er ude i Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#47
Det der for mig er interessant hvilken diver der er den bedste:
Den bedste dykkerklokke jeg har, er altid den, som sidder på armen, når jeg dykker.(som en god ven og Sirius-mand sagde engang da samtalen faldt på lommeknive:" min bedste lommekniv er den jeg har med på slæden, for det er den jeg kan bruge")
Når man befinder sig i 30 - 40 meters dybde og svejser på et undervandskabel og alt elektronisk udstyr pludselig sætter ud pga magnetisk pitch, er man glad for sin mekaniske klokke!!!
Derfor dykker jeg altid med et ur på hver arm foruden, ekstra dybdemåler, kompas og altid mindst to knive....
Den ene af de to klokker er altid en Submariner....; Often imitated, never equalized!!


Jeg synes også det er fedt, at kigge på dykkerure og vurdere dem ud fra alle mulige upraktiske kriterier som finish, værk osv. F.eks synes jeg, at flere af JLC dykkerne er nice, at se på men ikke så brugbare under vandet, remmen er for kort og bøvlet, skiven svær at aflæse osv...
Så kan det godt være, værket er klasser bedre end Sub's og er flottere dekoreret og ud fra et Horologisk synspunkt tilhører en andet liga.


Den bedste diver for mig er den, der bedst klarer at blive brugt under the sea.....

Mit bud( som aldrig har svigtet mig):
Sub 14060:
İmage

Til natdyk/dybdedyk:

İmage

MVH

SK

Jeg ved godt, at mit indlæg er lidt ud af en tangent, som trådstarteren ikke havde tænkt. Sorry!! Icon_redface
/SK
Svar
#48
Jeg synes da snarere du spore den helt korrekt ind. Det er vel det dykker ure er lavet til. At de så også er gode som tool-watch til andre forhold er en anden sag, men nogle bruger dem som dress ure og det ser lidt forkert ud, så at anvende dem som du gør og bruge de kriterier er perfekt.

Er det ikke lidt besværligt at aflæse submarinerens sorte skive, eller går det fint selv i halvmørkt vand på bare 10 meter? Der forstår jeg bedre orange?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#49
Hej Sub'erman.

Spændende at høre diun vurdering ud fra et proffesionelt synspunkt!

Er det helt umuligt for dig at tage nogle billeder, under sea??

Kunne være spændende at se!
Svar
#50
Praktisk erfaring, både fra under vandet og ved duften af latte har formet min Top 3:
1) Omega Seamaster 2254.50.000
2) Rolex Submariner 14060
3) Citizen Aqualand Classic (Pingo) - JP2000-08E
Og her tager Omega laurbærene i forhold til Rolex ( det gør ondt at indrømme det ). Seamasteren er at læse i ½-mørke.
Den med en magnetisk pitch og mekanisk dykkerur er noget man burde huske. Det kunne være at man ikke fik 2nd chance....
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)