Den flotteste Diver?
#31
De har alle fire samme værk så vidt jeg husker. Altså cal. 2325 baseret på JC 889/2. Wempe LE er den dyreste og ligger på knap 100 k. LE i 175 stk. De to øvrige (blå eller orange) koster vel ca. 75-80 k. De er LE i 300 stk. Men urene er stadig ret nye så de har ikke rigtig fundet prismæssigt forfæste. Den røde Scuba er sprit ny på markedet, så den kender jeg ikke prisen på. Men vejl. udsalg er vel ca. 70 k. Hvis man da ellers er en af de heldige der får lov at købe et.

De tre farvede er alle Boutique editions hvilket vil sige at de er LE for en specifik AP butik. Wempe modellen var en LE som kom forrige år i forbindelse med 100 året for kronometeret. Wempe fejrede det ved at få produceret en række LE kronometer modeller fra ca. 10 forskellige leverandører. Så Wempe modellen er faktisk med kronometer certificering hvilken AP ellers aldrig er.

/Mads
Svar
#32
RunesS Skrev:İmage
Dette er helt klart også en af mine favoritter - et fantastisk flot ur!

Er der nogen, der ved hvad prisen ligger på og hvor det er til at få fat i?
Svar
#33
jeg så begge modeller af JL, da jeg var en tur i ischgl i østrig sidste uge .
prisen kan jeg desværre ikke huske.

mvh

kristian
Svar
#34
Hej

Den flotteste Diver er efter min mening en Rolex Submariner uden dato.

MVH Peter Icon_e_biggrin
Svar
#35
Peter har fat i noget, Rolex submariner eller seadweller er superklassiske divers.

Blancpain Fifty Fathoms samt diverse JLCs er nu heller ikke værst.
Mvh
Morten
Svar
#36
En 1665 er tæt på det ultimative...

İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#37
Den flotteste er i mine øjne en Planet Ocean - men det er ikke den jeg helst vil ha' Icon_e_wink

Jeg kan godt lide de polerede detaljer, det kraftige men elegante look, og Broad Arrow viserne, som giver et vintage feel. Jo det er en fin klokke - og dejlig funky i orange:lol:


İmage
Svar
#38
peter Skrev:Hej

Den flotteste Diver er efter min mening en Rolex Submariner uden dato.

MVH Peter Icon_e_biggrin

Meget enig, men jeg synes, at Seadweller er det ultimative dykkerur - og det flotteste, jeg har set.

Seadweller er Second to none - et udtryk, som feltmarskal Sir Bernard Law Montgomery brugte om den danske modstandsbevægelse ved befrielsen af Danmark i maj 1945.


Venligst

Stefan Garvig
Svar
#39
er man til dykkereure (som mig) Icon_cool
så har man nok seadweller i en top 5 den kan bruges til det hele
en ren klassiker med status som de andre kun kan håbe på

personligt er der bare JLC dykkere som liggere højere på min liste
men seadweller er helt sikkert i min top 5 eneste minus den virker lidt lille på mit håndled

men mon ikke det går hvis jeg engang får mønterne
til at realisere Icon_e_biggrin
Svar
#40
KlausM Skrev:En 1665 er tæt på det ultimative...

İmage

Mvh
Klaus

Klaus vi er vist enige i at 1665 er det lækreste Rolex ever... Icon_cool Nok er 5513 lækkert, men det er ikke helt så ekstremt som 1665 og så mangler det datoen. Så taler vi VINTAGE dykker-ure tager SD ref. 1665 opså prisen hos mig. Et par andre vintage aspiranter kunne være JLC Polaris og IWC Aquatimer. Jeg kan godt lide den indvendige justering af dykkerkransen som de to sidstnævnte har. Men historien kan ikke helt matche Rolex SD.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: